X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אשרף ג'סאר הוציא במירמה 21 מיליון שקל משני בנקים, לאחר שהעמיד פנים שהוא תובע בשמם מניות במלון המלך דוד בירושלים
▪  ▪  ▪
מלון המלך דוד. תביעת בעלות
האחרון של שיף
השופט אילן שיף מסיים את גזר הדין בנימה אישית, בציינו שזהו פסק הדין האחרון שלו לפני פרישתו לגמלאות. הוא מביע את צערו על כך שנאלץ לחתום דווקא בשליחתו של עורך דין אל מאחורי סורג ובריח, אך מדגיש שהיה עליו לשקול בראש ובראשונה את האינטרס הציבורי.

סגן נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, אילן שיף, גזר (יום ג', 31.12.13) עונש של תשע שנות מאסר על עו"ד אשרף ג'סאר, שהורשע בגניבת 21 מיליון שקל מבנקים מצריים. ג'סאר נקנס ב-250,000 שקל ויפצה את הבנקים ב-800,000 שקל.
ג'סאר הוציא את הכסף במירמה מבנק אל-עקארי ומבנק מצר, ששניהם בשליטת ממשלת מצרים. ג'סאר הציע לבנקים לייצג אותם בתביעות לקבלת חלקים בבעלות על מלון המלך דוד בירושלים (בו היו שותפים בזמנו) והבנקים נענו להצעתו.
ג'סאר הציג בפני בנק אל-עקארי מצג שווא, לפיו הגיש תביעה בסך 78 מיליון דולר נגד האפוטרופוס לנכסי נפקדים ושילם אגרה בסך 8.3 מיליון שקל, בעוד למעשה הגיש רק תביעה לפסק דין הצהרתי ושילם אגרה בסך 943 שקל. בצורה דומה טען ג'סאר בפני בנק מצר, כי הגיש תביעה בסך 407 מיליון שקל ושילם אגרה בסך 10 מיליון שקל. כך קיבל ג'סאר משני הבנקים, לטענת המדינה, למעלה מ-18 מיליון שקל.
עוד נקבע, כי ג'סאר פנה לפרופ' אשר מעוז מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב, וביקש לשכור את שירותיו לליווי התביעות. מעוז, שכמובן לא ידע דבר על מעלליו של ג'סאר, הסכים. בעקבות זאת טען ג'סאר בפני נציגי הבנקים, כי הוא זקוק למיליון דולר כדי לשלם למעוז. הוא קיבל סכום זה אך נטל אותו לכיסו. ג'סאר הואשם בקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון, זיוף מסמכים, גניבה בידי מורשה ומירמה כלפי רשויות המס. הוא הורשע בכל האישומים, למעט סעיף אחד של זיוף.
שיף אמר בפסק הדין: "הראיות האוביקטיביות מפריכות את גרסת הנאשם ומבססות את טיעוני התביעה... גרסת הנאשם עומדת בסתירה תהומית להסכם שכר הטרחה. אין זה סביר שעורך דין יחתום על הסכם פיקטיבי ויחשוף עצמו לטענות במישור הפלילי והאזרחי. אם בכל זאת יעשה זאת, סביר שידרוש מסמך כתוב מפורשות שיהא בידו לעת צרה. תמיהה זו בולטת עוד יותר בגרסת הנאשם, כי הבנק דרש ממנו מספר מסמכי 'הסוואה' כדי לכסות עצמו במקרה של בדיקת השלטונות במצרים".
בגזר הדין אומר שיף, כי מדובר במקרה חמור במיוחד - הן בשל סכום הנניבה, שהוא משמעותי גם כאשר מדובר בבנקים, הן משום שמדובר בהפרת האמון שנותן לקוח בעורך דינו והן בשל התחכום שקדם למעשים ופרק הזמן הממושך בו פעל ג'סאר. את המדינה ייצג עו"ד שגב אדלר, ואת ג'סאר - עו"ד אביגדור פלדמן.

תאריך:  31/12/2013   |   עודכן:  01/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
9 שנות מאסר לעו"ד שהונה בנקים מצריים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לא צריך בית סוהר בארץ..
אביחי  |  31/12/13 16:18
2
גם עורך דין וגם בן דוד
דידה   |  31/12/13 16:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
ההטבה ניתנת באמצעות זיכוי מס בשיעור 35% לתורמים, פרטיים וחברות    רשימת העמותות נשלחה לחברי ועדת הכספים רק שעתיים לפני ההצבעה
עופר וולפסון
נאסד"ק האמריקנית תספק לבורסה הטורקית טכנולוגיות מסחר ושירותי ייעוץ, ותהפוך לבעלת מניות מיעוט בבורסה, בהיקף של 5%, עם אופציה ל-2% נוספים
עידן יוסף
עליית המדד ב-1984 הייתה הגבוהה בכל הזמנים - 373.8%
יפעת גדות
נשים המבקשות לעזוב את עולם הזנות ולהשתקם יכולות לבקש הכרה בהן כנפגעות טראומה ולקבל הבטחת הכנסה    ההכרה טעונה אבחון פסיכיאטרי
אלעזר לוין
גברה על שלוש חברות ביטוח    הפרמיה עלתה ב-25% ל-94 מיליון שקל    שוב: קווי המתח ורשת החשמל אינם מבוטחים    פוליסת "כל הסיכונים" עם תקרת ביטוח של 3.5 מיליארד שקל - מעריכים שלא צפוי נזק גדול יותר לרכוש, ששוויו גבוה פי כמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il