X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מבקשת לדחות את טענתו של אולמרט, לפיה 500,000 השקלים שנתן דכנר לאחיו היו "שלח לחמך": הסכום גבוה מאוד, דכנר לא ניסה להפיק תועלת מהסיוע ליוסי; יוסי לא היה מסכן את אחיו בקבלת סיוע שלא על דעתו
▪  ▪  ▪
יוסי אולמרט (מימין) במשפט הולילנד. "סבר בטעות"

הראיות מובילות למסקנה חד-משמעית שאהוד אולמרט קיבל משמואל דכנר שוחד בדמות 500,000 השקלים שנתן דכנר ליוסי אולמרט. כך טוענת (יום א', 29.12.13) פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה), בסיכומיה בנוגע לאולמרט ולשולה זקן במשפט הולילנד. הפרקליטות סוקרת בהרחבה את גלגולי גירסתו של יוסי בחקירתו בידי המשטרה והחוקרים האמריקניים, ומראה כיצד חשף את המתת מדכנר רק לאחר שהבין שהעובדות ידועות לחוקרים.
הפרקליטות גם עומדת על כך שבעדותו במשפט חזר בו יוסי מאישורו וטען שמעולם לא קיבל את הכסף. "ניכר, כי סבר בטעות, כי אם לא יחזור על הדברים בעדותו בפני בית המשפט, לא ניתן יהיה לעשות בהם כל שימוש". ההגנה הסכימה להכרזתו של יוסי כעד עוין ולהעדפת הודעתו במשטרה, מסבירה התביעה, משום שגם לה ברור שהקו החדש שלו מלמד דווקא על כך שהודעתו הייתה אמת ועל רצונו העז לגונן על אחיו.
יוסי עדכן את אהוד
עוד מציינת המדינה, כי לא הייתה ליוסי כל סיבה לומר מרצונו שאהוד לא ידע על הקשר שלו עם דכנר, אם לטענתו לא היה קשר כזה, ושוב מדובר בניסיון שלו להרחיק את אהוד מהנושא. יוסי הבין שגירסתו במשטרה הזיקה לאהוד ולכן ניסה לחזור בו ממנה, שכן אם אהוד באמת לא ידע על הצ'קים מדכנר - לא הייתה ליוסי סיבה להסתיר אותם.
לדברי המדינה, זקן אישרה בחקירתה במשטרה שאולמרט ידע על הכספים שנתן דכנר ליוסי. עוד מצביעה המדינה על כך, שיוסי עצמו אמר בהודעתו שהיה לו ברור שהכסף מדכנר אינו גמילות חסדים, אלא ניסיון של האחרון לקדם את האינטרסים של עצמו. לבסוף היא מזכירה, כי יוסי אמר שאילו היה מקבל את הכספים מדכנר - היה מעדכן את אהוד; ומאחר שמוסכם גם על ההגנה שהכספים התקבלו, יש להסיק שהוא אכן עדכן את אהוד.
המדינה מבקשת למצוא תימוכין לכך שדכנר סייע ליוסי לבקשתו של אהוד, בכך שגם משה טלנסקי סייע לו בהעברת 30,000 דולר לחשבונו בבנק מזרחי. מאחר שטלנסקי נתן כספים רבים לאהוד לאורך השנים, לא ניתן להסביר את עזרתו ליוסי אלא בכך שאהוד ביקש זאת, ואין כל היגיון בכך שהוא הסתיר זאת בדיעבד מאהוד.
היחסים בין האחים
בהתייחסה לטענת ההגנה של אולמרט, לפיה מתן הכספים ליוסי היה בבחינת "שלח לחמך" מצידו של דכנר, אומרת הפרקליטות שאין בה היגיון. מדובר בסכום גדול מאוד, שאותו נתן דכנר בתשלומים - דבר המעיד על יכולתו התזרימית; ניתן היה לבצע "שלח לחמך" גם בסכום קטן בהרבה.
דכנר גם לא ניסה להפיק תועלת מאותו סיוע ליוסי, ולגירסת אולמרט עצמו - מעולם לא הזכיר זאת באוזניו. במקביל, לא ייתכן שיוסי היה מעמיד את אהוד בסיכון שבחשיפת המתת, ולא ייתכן שדכנר היה מסתכן בתגובה קשה מצידו של אהוד כפי שאמר הלה שהיה מגיב אילו היה יודע.
עוד מבקשת המדינה שלא לקבל את גירסתו של אהוד על יחסיו העכורים כביכול עם יוסי, אלא לקבוע שמדובר היה ביחסי אחים תקינים וקרובים, לאורם סביר מאוד שאולמרט ביקש מדכנר לסייע ליוסי. הפרקליטות מצביעה על שורה של אינדיקציות ליחסים הטובים בין השניים, ומבקשת לדחות את עדותה של לינדה אולמרט שתמכה בגיסה-לשעבר. במקביל, אומרת המדינה, נראה שאהוד סייע ליוסי גם כדי למנוע את האי-נעימות שהייתה צפויה לו לנוכח הסתבכותו של אחיו.
"באזז" בין פעילי הליכוד
בין היתר מעירה הפרקליטות, כי אין זה סביר שיוסי ביקש סיוע בכל רחבי הארץ ורק אל אחיו נמנע מלפנות. עוד היא אומרת, כי לדברי יוסי נוצר "באזז" בין פעילי הליכוד מהם ביקש סיוע - ואין זה הגיוני לחשוב שההדים לא הגיעו אל אולמרט, שהיה אז מבכירי המפלגה. לבסוף אומרת המדינה, כי די בכך שאהוד ידע שיוסי מצוי במצוקה, גם אם לא ידע את מלוא היקפה, כדי להניח שהוא פנה לדכנר.
"ממקבץ הראיות בתיק נלמדת חד-משמעית המסקנה, כי דכנר, האיש שהעיד על עצמו כי מומחיותו היא לשלם שוחד במטרה לקדם את ענייניו, לכל הפחות דן עם אולמרט אודות המתת שנתן ליוסי - כל אפשרות אחרת, לא תיתכן!", טוענת הפרקליטות.
לסיום פרק זה מזכירה הפרקליטות את פניותיו של אביגדור קלנר לאולמרט בסוף 2009 ובתחילת 2010, בהן הזכיר בשמו של דכנר את הסיוע שנתן האחרון ליוסי. לדבריה, קלנר לא היה פונה לראש הממשלה בנושא כזה אלמלא ידע שיש דברים בגו. אולמרט הרחיק את עצמו באותן שיחות מכל קשר לנושא וטען שלא ידוע לו דבר על המתת, אך למרות זאת הסכים להמשיך לשוחח עם קלנר - דבר שלגירסת המדינה מעיד שאכן ידע במה מדובר.

תאריך:  29/12/2013   |   עודכן:  29/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  משה טלנסקי  משה  ישראל  משה שמיר  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יוסי אולמרט חשב שיסייע לאחיו אם יחזור בו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
פרקליטות שנסמכת על זיופים
א.א.  |  30/12/13 14:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד
איתמר לוין
הפרקליטות: גם אם זקן אכן העבירה למסר 60,000 שקל מתוך הכספים שקיבלה מדכנר - זוהי הפללה של אולמרט    "דבריו של אולמרט במשפטו בירושלים מחזקים את הטענה שידע על תרומותיו של דכנר"
איתמר לוין
בית הדין של לשכת עורכי הדין קובע: אמנון יצחקניא ואילן סובל לא היו בניגוד עניינים כאשר העידו במשפט הולילנד    מותח ביקורת על התעלמותם מהנחיות ועדת האתיקה אך קובע שאין מדובר בעבירה משמעתית
איתמר לוין
הפרקליטות טוענת שמארג הראיות מוביל למסקנה ברורה שהכספים נועדו לתשלום שוחד    "גירסתו של דנקנר על השירותים שנתן רבין לתעשיות מלח - כבושה וחסרת תימוכין"
איתמר לוין
טוענת שמנכ"ל המינהל לשעבר קיבל מרבין 45,000 שקל כשוחד, שבוע לאחר שביקש מרובינשטיין - שהיה אז היועץ המשפטי לממשלה - לקדם את הפשרת קרקעותיה של תעשיות מלח
איתמר לוין
המדינה מאמצת את הקו שהעלה השופט דוד רוזן וטוענת שעצם שכירתו של מאיר רבין לסייע בקידום ענייניה של תעשיות מלח, היה בגדר מתן שוחד - אפילו אם לא הועברו כספים ליעקב אפרתי
רשימות נוספות
זקן תסכם בעל-פה במשפט הולילנד  /  איתמר לוין
"התרומות ליד שרה - שוחד ללופוליאנסקי"  /  איתמר לוין
"אורי שטרית הודה שקיבל שוחד מדכנר"  /  איתמר לוין
מסטיק, תפילה ועופר  /  איתמר לוין
שלב הסיכומים  /  איתמר לוין
העד החשוב ביותר  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il