X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כונס נכסיו של לוין בישראל ביקש לתפוס את דירתם של הוריו באילת, בנימוק שהיא נרכשה למעשה בידי לוין - אך בית המשפט העליון קבע שאין לאמץ בארץ את הכרזתו של לוין כפושט רגל
▪  ▪  ▪
לוין. הכרזה בבריטניה

דירה באילת השייכת להוריו של מנהל ההשקעות הנוכל ניק לוין לא תיתפס במסגרת הליכי פשיטת רגל של בנם. כך קובע (יום א', 29.12.13) בית המשפט העליון, אגב דיון מקיף בשאלת אכיפת פסק חוץ בישראל.
לוין הוכרז כפושט רגל בידי בית המשפט בבריטניה בשנת 2009, ורו"ח אהרון זוהר מונה ככונס זמני לנכסיו בישראל. במסגרת זו ביקש זוהר לתפוס דירה של אן ומרטין לוין באילת, בטענה שהיא נרכשה בכספו של ניק וניתנה להם במתנה כהענקה פסולה. בית המשפט המחוזי בירושלים אישר את הבקשה, אך בית המשפט העליון קיבל את ערעורם של לוין.
השופט ניל הנדל דן באריכות בשאלת אכיפתו של פסק חוץ בישראל. הוא קובע תחילה, כי את הכרזתו של ניק כפושט רגל אי-אפשר לאכוף בישראל במסגרת החוק לאכיפת פסקי חוץ, שכן פסק דין זה אינו נופל לקטגוריות הקבועות בחוק. האמנה בין ישראל לבריטניה בנושא אכיפת פסקי דין מוציאה במפורש מתחולה את חדלות הפרעון, ובית המשפט בישראל לא יכול להידרש לנושא אגב דיונו בנושא שבסמכותו - שכן אין בישראל הליך פשיטת רגל נגד ניק.
את רוב דיונו מייחד הנדל לשאלה האם ניתן במקרה זה לקבל את פסק הדין האנגלי בצורה ישירה, ולא בהסתמך על החוק. תשובתו שלילית והוא סבור שאין מקום לשנות את ההלכה המנחה של בית המשפט העליון בנושא זה ולפיה ככלל אין להכיר בפסקי דין שניתנו בחו"ל שלא במסלול הקבוע בחוק.
הנדל נותן מספר נימוקים לעמדתו. העיקרי הוא, שאם המחוקק קבע מסלול לאימוץ פסקי דין זרים - יש להיצמד למסלול זה ואין ראוי שבית המשפט יבצע "חקיקה שיפוטית עוקפת". מאחר שאימוץ פסק דין זר מהווה ויתור של בית המשפט בישראל על סמכותו, יש לעשות זאת במשורה ורק בצורה שקבע המחוקק, מוסיף הנדל.
עוד אומר הנדל, בהתייחסו ספציפית לדיני חדלות הפרעון, כי לאימוץ של פסקי דין זרים בתחום זה יש השלכות רוחב על צדדים רבים ולכן עדיף להמתין למחוקק. בנוסף לכך, קיימים הבדלים משמעותיים בין דיני פשיטת הרגל במדינות שונות, ואימוץ נקודתי של פסק דין מבלי להתייחס למרכיבים האחרים של השיטה עלול לגרום לעוול.
השופט אורי שהם הצטרף לפסק דינו של הנדל. השופט חנן מלצר הסכים עם המסקנה הנקודתית, אם כי אמר שלדעתו נושא ייבוא פסקי הדין הזרים בצורה ישירה הוא מורכב יותר ויש צורך בדיון נוסף ונרחב יותר.
את לוין ייצגו עוה"ד רוי בר-קהן ויעל חסיד, את זוהר ייצגו עוה"ד איתן ארז ויואב בן-פורת, ואת הכנ"ר - עו"ד טובה פריש.

תאריך:  30/12/2013   |   עודכן:  30/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דירת הוריו של הנוכל ניק לוין לא תיתפס
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
הארגון המונה כיום למעלה מ-50 אלף עובדים, הגדיל ב-20% את מספר המצטרפים לשורותיו ב-2013 ביחס לשנה שעברה    עובדי חברות גדולות שהצטרפו: פרטנר, פז, אלקטרה וחברת דרך ארץ
עופר וולפסון
קרן ההשקעות וחברת האופנה קיימו מגעים מקדמיים, נחתם ביניהן כתב התחייבות לסודיות, ואייפקס עתידה להתחיל בבדיקות נאותות של החברה
אריאל י. לוין
מאיר כהן סבור, בניגוד לעמדתו של לפיד, שיש למתן את הורדת הקצבאות    "שום תקציב לא ייכתב אם הוא לא יתייחס למדדי העוני ואיך אפשר לצמצם וצריך לצמצם"
איתמר לוין
זכיינית חוצה ישראל תתרום 4 מיליון שקל בעקבות תביעה על חיובי יתר של אגרה    התובעים ובאי-כוחם יקבלו עוד מיליון שקל
יפעת גדות
חוק חדש שצפוי להיות מיושם כבר בחודש יולי הקרוב יאפשר לטרנסג'נדרים בהולנד לשנות את זהותם המגדרית במסמכים רשמיים עם הצגת הצהרת מומחה בלבד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il