X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השופט שכיב סרחאן מותח ביקורת חריפה במיוחד על הנהלת בתי המשפט, אשר לדבריו הפרה את חובותיה החוקיות וגרמה למחלתה של קלדנית
▪  ▪  ▪
מחלה אחרי עשר שנות עבודה [צילום: AP]
מצטט את הרמב"ם
השופט שכיב סרחאן, ששמו מעיד עליו שאינו יהודי, מצטט בהרחבה בפסק דינו ממקורות היהדות: התורה, תהילים, איוב ואפילו הרמב"ם. מן הראוי שיתר שופטי ישראל, בוודאי היהודים שביניהם, ילמדו ממנו.

הנהלת בתי המשפט התרשלה כלפי קלדנית ומנהלת אולם וגרמה לה נזקי גוף. כך קובע (16.12.13) שופט בית משפט השלום בנצרת, שכיב סרחאן, בקבלו את תביעתה של סמדר אלמקייס בעקבות פגיעתה בכף היד לאחר עשר שנות עבודה בבתי משפט בצפון הארץ.
סרחאן אינו חוסך במילים בתארו את התנהגות הנהלת בתי המשפט: "הנתבעת העסיקה את התובעת בתנאים לא נאותים ולא שמרה על בטיחותה, בטחונה ושלמות גופה. הנתבעת לא עמדה בחובתה הכפולה להנהיג שיטת עבודה בטוחה ולדאוג לקיומה הלכה למעשה. במקרה דנן, היא הנהיגה שיטת עבודה שאינה בטוחה כל צורכה. היא לא נקטה בכל הצעדים הדרושים לשם מניעת סכנת גרימת המחלה ונזקי התובעת.
"היא העסיקה את התובעת בתקן כוח אדם חסר. טענתה של הנתבעת, כי במקום עבודתה של התובעת היא הנהיגה שיטת עבודה בטוחה ודאגה לקיומה הלכה למעשה, אינה מתיישבת עם העובדה לפיה קלדניות השופטים ומפעילות אולמות משפטים עובדות תמיד בתקן חסר!
"וכן, הנתבעת לא סיפקה לתובעת מקום עבודה בטוח ובטיחותי ותנאים נאותים לביצוע העבודה. חרף הנחיות מנהל בתי המשפט [דאז, דן ארבל] בדבר מתן הפסקות לקלדניות שופטים, התובעת לא קיבלה, בפועל ובאופן סדיר, הפסקות כדין, והנתבעת לא דאגה לביצוע ההנחיות דנן הלכה למעשה. וכן, הנתבעת לא הדריכה, בפועל וכפי שצריך, את התובעת בעניין ההיבטים הקשורים בהגנה מפני סיכונים הצפויים לה בעבודה. היא לא חזרה ולא ביצעה, מדי פעם, את הדרכת התובעת לעניין דנן.
"היא לא מסרה לתובעת, במועד ובצורה מספקת, תמצית בכתב של המידע בדבר הסיכונים בעבודה בה היא מועסקת, או הקיימים בפעולת ההקלדה, עקב ביצוע תפקידה. לבסוף, הנתבעת לא סיפקה לתובעת כלי עבודה מתאימים, תקינים ותקניים, שיכלו למנוע את המחלה. במהלך העסקתה כקלדנית שופטים ומפעילת אולם משפטים, לא נזהרה הנתבע בכבודה של התובעת. הנתבעת לא מנעה ולא צמצמה כדין את הסיכונים הארגונומיים התעסוקתיים שבעבודה של התובעת".
סרחאן דחה את טענת הנהלת בתי המשפט לפיה יש לייחס לאלמקייס אשם תורם: "הנתבעת גרמה, באשמה הבלעדי, למחלה. קלדנית סבירה לא הייתה נזהרת יותר מהתובעת. בהתנהגות הנתבעת דבק אשם משפטי ומוסרי, והיא נושאת באחריות לתאונה. היא אף הפרה חובות חקוקות של מעביד לקיום הבטיחות במקום עבודתה של התובעת". כמו-כן נדחתה הודעת צד ג' ששלחה הנהלת בתי המשפט לחברות כוח האדם שבאמצעותן הועסקה אלמקייס. הנהלת בתי המשפט תשלם לאלמקייס 130,000 שקל ועוד 43,000 שקל הוצאות.

תאריך:  31/12/2013   |   עודכן:  31/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 שכיב סרחאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אשם מוסרי ומשפטי של הנהלת בתי המשפט
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
ואנחנו בידי האירגון הזה
אורי פ  |  31/12/13 09:07
2
נו ?
טולסטוי  |  31/12/13 09:36
3
מדוע אדוני כה המום
צורי  |  31/12/13 17:14
4
השופט הפושע שכיב סרחאן לדין
גול סרחאן  |  30/12/16 20:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
אגד העלה באיחור רב טענת הגנה מהותית ותשלם 50,000 שקל למרות שערעורה התקבל    המשביר תשלם 35,000 שקל בשל אי-גילוי מידע רלוונטי בבקשה לאיחוד הדיון בתביעות
איתמר לוין
קובע שבית המשפט המחוזי בתל אביב לא היה צריך להידרש לסוגיה העקרונית, לאחר שהושגה הסכמה בתיק שלפניו ולנוכח העובדה שהיא תלויה ועומדת בפני הרכב מורחב בבית המשפט העליון
איתמר לוין
בלכר, פרקליטו של אולמרט, כינה את לינדנשטראוס "תקלה" - אך התנצל בפני המבקר דאז    ועדת האתיקה הסכימה שערעורו יתקבל, בין השאר בשל פסיקת ביהמ"ש העליון בנוגע להתבטאויות של עורכי דין
עידן יוסף
שר הפנים נענה לבקשת ח"כ זנדברג לבטל את הנוהל המחייב קבלת אישור מרב שכונה לשינוי שם משפחה ל"כהן" או ל"לוי"
מחלקה ראשונה
ניצב משה אדרי אמר את הדברים בדיון שקיימה ועדת המשנה של ועדת הכלכלה למאבק בתאונות הדרכים בתקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים    הרשות: מאז 2008 ירד התקציב השנתי ב-43%    יו"ר הוועדה ח"כ צור: נבדוק גם את הפגיעה בתקציב וגם את הירידה במספר השוטרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il