X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אומרת שישראל חיה בתוך בועה ואינה מבינה את המתרחש סביבה לפיד: צריך להתגרש מן הפלשתינים כי לא נהיה מדינה יהודית עם 4 מיליון פלשתינים
▪  ▪  ▪
לפיד ולבני. מדינה יהודית [צילום: פלאש 90]

"התחזית שלי: נמשיך לעבוד קשה ולהיאבק כל יום. המאבק אף-פעם לא נגמר. כל מה שעשינו זו התחלה צנועה, הנחנו את היסודות. אנחנו עדיין רחוקים מאוד ממה שאנחנו קבענו לעצמנו. אנחנו צריכים להעביר בכנסת את השוויון בנטל ולהוציא את הצעירים החרדים לשוק העבודה". כך אומר (יום ב', 30.12.13) שר האוצר, יאיר לפיד, בכנס תחזיות 2014 של כלכליסט, בנק הפועלים ופסגות.
לדברי לפיד, "אנחנו צריכים להעביר את המדינה מתרבות של קצבאות לתרבות של עבודה. צריך להוריד את מחירי הדיור. אנחנו צריכים להעביר את ברית הזוגיות. צריכים ליישם את רפורמת המזון. צריכים לשנות את הכללים מול הוועדים הגדולים". בנושא המדיני אמר לפיד: "הגיע הזמן להיפרד מהפלשתינים. צריכים להתגרש מהם, כי אנחנו לא יכולים לספוג 4 מיליון פלשתינים ולהישאר מדינה יהודית".
"הסכסוך הוא תקרת הזכוכית"
שרת המשפטים, ציפי לבני, התריעה על כך שישראל חיה בבועה. "מדינה שלמה מכונסת בתוך עצמה, מתעלמת ממה שקורה בעולם וחושבת שהכל בסדר. כולנו צריכים להבין שהסכסוך הישראלי-פלשתיני הוא תקרת הזכוכית של הכלכלה הישראלית. זוהי תקרה שיורדת עלינו. החרם התחיל עם ההתנחלויות והוא הולך לעטוף את כל המדינה. באירופה מפסיקים לקנות מוצרים ישראלים, מפסיקים לעודד גופים להגיע לארץ, ויש חרם אקדמי.
"זה מתקדם בטור הנדסי. אני לא חושבת שצריך לרצות את העולם. אני מוכנה להילחם על הביטחון של ישראל וכמדינת הלאום של העם היהודי ושהמדינה תישאר יהודית ודמוקרטית. יש לי גם הרבה טענות לפלשתינים. הם לא מוכנים לפשרה כלשהי. בעיניי השאלה היא, לא אם יש פרטנר, אלא אנחנו צריכים להתכתב עם הציונות ולשאול עצמנו לאן אנחנו רוצים להגיע.
"אם אין פרטנר עם הפלשתינים, צריך להגיע להסדר עם העולם, את זה אנחנו מנסים לעשות דרך ארה"ב. אפשר לעשות הסכם עם העולם, אם כי זה מורכב, קשה ומסובך. אפשר לעשות, בתנאי אחד: אם נסמן את סדר העדיפות הנכון של מדינת ישראל. אי-אפשר לגייס את העולם לטובת המדינה, כאשר כל כמה זמן יש מישהו שמנסה לחבל בזה.
"ההתנחלויות אינן חלק מצרכי הביטחון של מדינת ישראל, הן פוגעות בביטחון. העולם יכול להבין מדינה שתוקפת טרור ומגנה על עצמה. העולם לא מבין את הבנייה בהתנחלויות לבין הלחימה בטרור וההגנה על מדינת ישראל. צריך עדיין לשמור על המתנחלים כי הם שם, אבל אין להמשיך לבנות".
"להחזיר את הביחד"
שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל, ציין שמספר הדירות עלה השנה ב-10%, בשנת 2014 יתווספו 40,000 יחידות דיור, "אבל תוצאות סופיות לא יהיו בעוד יומיים. זה יותר ממה שהיה, פחות ממה שצריך".
להערכת אריאל, "הפתרונות השונים שאנחנו מציעים, ישפיעו בעוד שלוש-חמש שנים. שוק הדיור הוא שוק ארוך טווח. אנחנו מחויבים לזוגות הצעירים ולאחרים להוריד את מחירי הדיור. אנחנו נעשה מאמץ להוריד את מחירי הדיור בזמן הקרוב וכנראה נבוא עם תוכנית מסודרת להתערבות בשוק".
יו"ר ההסתדרות היוצא, עופר עיני, הגיב: "אפשר ובקלות להוריד את מחירי הדיור. השאלה היא אם רוצים. אם לבנות דירה של 100 מ"ר עולה חצי מיליון שקל, אז למה דירה כזאת עולה עד 3 מיליון? בשביל לעשות שינוי, חייבים לשלב ידיים. לצערי, בשנה האחרונה אתה לא חש בשילוב ידיים שהיה קיים בעבר. ביחד זאת לא מילה גסה. אנחנו מדינה קטנה, אנחנו אוהבים את המדינה ואנחנו צריכים לקבוע שהיעד הוא הצעירים ומחירי הדיור. לקחת משימה ולרוץ ביחד.
"כלכלה טובה היא כלכלה של איזונים. אנחנו כעם, כמדינה, כאזרחים, חייבים להחזיר לעצמנו משהו אחד שאולי איבדנו אותו ואולי הוא השורש של כל מה שקורה לנו: איבדנו את החמלה אחד כלפי השני. אם נאחד את כל הדברים האלה, וניקח ונשתמש לטובת המטרות, אז הפתרונות יגיעו. המסר שלי לממשלה: תחזירו את הביחד הזה".

תאריך:  30/12/2013   |   עודכן:  30/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לבני: הסדר עם העולם במקום עם הפלשתינים
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
לפיד: "להפרד מהפלשתינאים" -
הניה  |  30/12/13 11:35
2
פעם ראשונה שעייני מדבר לעיניין
ניוז1  |  30/12/13 11:44
3
עקב ליבני-יש גזרה קשה ליהודים! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  30/12/13 13:04
4
לבני = בלון בתוך בועה
בתיה  |  30/12/13 23:46
5
עקב תוצאות הבחירות ישראל תוכה=
יוד יוד  |  31/12/13 13:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
נוית שיין
אם נבחרי הציבור מבצעים מהלכים המנוגדים לאג'נדה המקורית שלהם, מותר לעורר אותם ולהזכיר להם מדוע הם שם ומי נתן להם את הכוח להשפיע. אבל לא כדי להפיל את השלטון אשר, למעשה, המוחים בעצמם הביאו לפסגה
ד"ר יאיר ויסמן
ברור שנתניהו היה שמח לשנות את מילות ההמנון הלאומי "להיות עם חופשי בארצנו ארץ ציון וירושלים" אבל לעם ישראל עדיף שההמנון יישאר כמו שהוא ומה שישתנה זה זהות ראש הממשלה
אפרים הלפרין
מוצ"ש, אני שומע בחצי אוזן את עמרם מצנע אומר בטלוויזיה משהו כמו: האם המצרים הכירו בנו כמדינה יהודית? האם הירדנים הכירו בנו כמדינה יהודית? ואז אני חוזר לראיון שנתן מצנע לפני כחודש: "הדרישה להכרה בנו כמדינת הלאום היהודי נועדה להיות מקל בגלגלי המו"מ. היא מביישת אותנו"
אריאל כהנא
חמישה הרוגים ישראלים גבו חודשי המו"מ ועוד עשרות אירועים ביטחוניים שחלקם לא מגיעים לתקשורת. התהליכים המדיניים אמורים להביא שלום ושלווה אבל המציאות מסרבת להתיישר לפי התיאוריות
עידן יוסף
בני משפחות שכולות מחו נגד שחרור המחבלים    שר הביטחון החליט לפתוח מחדש את מעבר כרם שלום כדי לאפשר הזרמת סולר לתחנת הכוח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il