X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בנו של מי שהיה אחד מבעלי קניון לב חדרה חויב בתשלום חוב מס שנוצר בעקבות הסכם שומה עליו חתם אביו עוד בשנת 1995, כאשר פוצלו הנכסים שהיו בבעלותם של מספר אחים
▪  ▪  ▪
קניון לב חדרה. שניים מהאחים קיבלו את השליטה

יורשו של מי שהיה אחד מבעלי קניון חדרה ישלם חוב מס של אביו בסך 13.8 מיליון שקל. כך קבעה סגנית נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, שולמית וסרקרוג.
קניון חדרה היה שייך לכמה אחים, אשר "הפרידו כוחות" בשנות ה-90. שניים מהאחים מכרו את מניותיהם בחברה המשפחתית לאחים האחרים, תמורת 109 מיליון שקל והשליטה הבלעדית בקניון לב חדרה (השייך כיום לחברת מליסרון). בעקבות זאת הוסכם בין האחים המוכרים לבין פקיד שומה חיפה ונציבות מס הכנסה, כי חוב המס שלהם יידחה לשנים 2005-2003.
לאח המנוח פרץ נקבעה שומת הכנסות של 94.8 מיליון שקל לשנת 1995, אך חלק ממנה לא שודר ממחשבי הנציבות. בשל כך לא נדרש פרץ לשלם את המס על אותו חלק, שהיה הכנסות שלא במזומן. הטעות התגלתה רק בשנת 2005, כאשר נערכה שומה לבנו של פרץ המנוח, ולדברי וסרקרוג על רשות המיסים לבחון כיצד קרה שסכום כה גדול נעלם מעיניה והתגלה במקרה בלבד.
רק בשנת 2009 הוציאה רשות המיסים לבניו של פרץ הודעת שומה, בה נדרשו לשלם 32 מיליון שקל בגין אותה הכנסה של אביהם. אחד האחים הגיע להסדר עם הרשות, אך האח השני הגיש ערעור על חלקו בתשלום - 13.8 מיליון שקל.
וסרקרוג קובעת (3.9.13), כי בפועל מדובר בתביעה לתשלום מס חלוט שאין עליו עוררין. בנו של פרץ לא היה רשאי להגיש ערעור מס, מאחר שההליך השומתי הסתיים, ולכן רשאי היה פקיד שומה חיפה לנקוט בהליכי גבייה או לחלופין להגיש תביעה אזרחית בנוגע לחוב המס הקיים. "החובה לשלם את המס הדחוי קמה בעקבות הסכם שומת המנוח - הסכם שנחתם כדין בין המנוח לבין המשיב [פקיד שומה חיפה] בשלב ב' של הליכי השומה, קרי; לאחר תום שלב ההשגה, בעקבותיו אף שולם סכום המס החלקי שבו התחייב המנוח מכוחו של אותו הסכם", אומרת וסרקרוג.
בדק בית בפקיד השומה
וסרקרוג מוסיפה: "החובה לשלם את המס הדחוי חלה הן על המנוח והן על המערער כיורשו, על-פי שיעור חלקו בעיזבון, ועליו היה להשלים ולבצע חובו מיד עם קבלת 'הודעת השומה'; ולדעתי, אף היה עליו לעשות כן מיוזמתו, וללא הודעת דרישה, עוד בשנת 2003.
"למרות אופן התנהלות המשיב במקרה זה - התנהלות המחייבת עריכת בדק בית לעניין אופן דיווח ושידור של חובות מס נדחים ובקרה נדרשת - אין להשלים עם התנהלות המערער, אשר הוכח כי ידע על חוב המס הדחוי, היה ער ליתרונות בהסכם שנחתם בין המנוח למשיב, והמתין לחלוף תקופת ההתיישנות, כדי לנסות ולהתעשר שלא כדין על חשבון הקופה הציבורית. הגם שעל רשות ציבורית חלים חובת תום הלב וההגינות מוגברים, אין בכך כדי לפטור את הנישום במקרה כזה, מן החובה לעמוד בתנאי ההסכם, בכלל, וביודעו על תנאיו וקיום החוב והיקפו, בפרט".
וסרקרוג חייבה את המערער בתשלום הוצאות בסך 150,000 שקל. את המערער ייצג עו"ד עוזי שוחט, ואת פקיד השומה - עו"ד רונית ליפשיץ.

תאריך:  30/12/2013   |   עודכן:  30/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יורשו של בעלי קניון ישלם מס ב-14 מלש"ח
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
המסכנים מחדרה
tאיציק  |  31/12/13 05:09
2
אבי רויכמן
שיר  |  31/12/13 14:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
בתביעה נטען כי דורות מכנה שלא כדין את סדרת מוצריה שום כתוש, ג'ינג'ר כתוש ובזיליקום קצוץ בכינוי "טבעי" אף שמדובר במוצרים מעובדים
אלעזר לוין
עסקה משולבת: חתם על הסכם עם 80 הדיירים, ומארגן קבוצת רכישה שתקנה מראש את 50 הדירות    4 חדרים ב-1.15 מיליון שקל    דירות גן בכ-1.5 מיליון שקל
יצחק דנון
חברה שחתמה על חוזה לרכישת 22 דונם בחדרה טוענת כי בדיעבד התברר לה כי 7 דונם מבין כלל המקרקעין הינם מופקעים
איתמר לוין
זהבי הוא חוקר השב"כ לשעבר שתבע מהמדינה פיצויים, בטענה שהפקירה אותו לאחר שהיה מחוקריו של מוצטפא דיראני    תביעתו נדחתה על הסף בשל התיישנות והוא מערער לביהמ"ש העליון
הדר פרבר
פרופ' גרשון בן שחר נבחר ליו"ר ועד המנהל למרכז הארצי לבחינות והערכה    ממייסדי המבחן הפסיכומטרי בארץ, נמנה עם החוקרים המובילים בעולם בהערכה חינוכית ואבחון מידע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il