X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בתביעה נטען כי דורות מכנה שלא כדין את סדרת מוצריה שום כתוש, ג'ינג'ר כתוש ובזיליקום קצוץ בכינוי "טבעי" אף שמדובר במוצרים מעובדים
▪  ▪  ▪
שום של דורות [צילום: יח"צ]

תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב כנגד דורות מוצרי שום ותיבול, המגדל ומייצר השום הגדול והמוביל בישראל, בטענה כי תכונותיהם של מוצריה: "שום כתוש", "ג'ינג'ר כתוש" ו"בזיליקום קצוץ" אינן תואמות את כינויים.
לטענת התובעת, סיון שגיא, קיימת הטעיה מובהקת בכותרות המוצרים המתכנים באותיות קידוש לבנה בשמות של צמחים או שורשים טבעיים כאשר לצדם תמונות אותנטיות של המוצרים בצורתם הטבעית. התובעת טוענת כי המוצרים הללו מסומנים על פני אריזותיהם בכינוי "טבעי" זאת כאשר מדובר במוצרים מסוג "תבלינים" אשר הוספו להם רכיבי מזון רבים אחרים.
לטענת שגיא, אין המדובר כלל וכלל במוצרים טבעיים אלא במוצרים מעובדים בעלי תערובות של רכיבים שונים ורבים. בתביעה נאמר כי סדרת מוצרים זו של דורות המתיימרת ללכוד את עיני הצרכן בכינויים המודגשים בפסים צבעוניים מסוג "טבעי" אינם ראויה להתכנות כך. ואשר על כן, טוענת התובעת קיימת הטעיה מובהקת בנוגע לאריזת המוצר וכינויו של המוצר ואין לכנותו כ"טבעי".
תערובת מזונות
בתביעה נאמר כי דורות מייצרת את אותה סדרת מוצרים הן לארץ והן לחו"ל, אלא שבמוצריה המיוצאים למדינות השונות התכבדה דורות לסמן על פני אריזותיה את הרכיב המשמעותי שבמוצרים (ג'ינג'ר, שום, בזיליקום) באחוזים למאה כפי שמורה התקן, אולם במפתיע הפלתה דורות את אותה סדרת מוצרים המשווקים בארץ בכך שאינם מסומנים באותו האופן.
לדברי שגיא, מדובר במוצרים מעובדים אשר שיעור הצמח\השורש שבהם הינו 83% כפי שדורות מסמנת במוצריה המיוצאים לחו"ל, ולא שיעור של 100%. אשר על כן, טוענת התובעת כי אין מדובר במוצר שמותר לכנותו "טבעי" אלא בתערובת מזונות.
בתביעה, שהוגשה באמצעות עורכות הדין טלי לופו ושרון ענבר-פדלון, נאמר כי מדובר בעניין בעל חשיבות עליונה מבחינתו של הצרכן, מאחר שאין דבר חשוב יותר מבחינתו של הצרכן מאשר לדעת האם תכונותיו של המוצר תואמות את כינויו.
בית המשפט מתבקש לחייב את דורות לפצות את לקוחותיה בשל הולכתם שולל ועוגמת הנפש שנגרמה להם כאשר רכשו את המוצרים בהתבסס על הכיתוב המטעה המודגש בצבעוניות "טבעי", וחשו כי מדובר במוצרים שאינם תואמים את ציפיותיהם, ובשל כך ערכם של המוצרים ירדה בעיניהם באופן משמעותי.
בנוסף לנזקים הבלתי ממוניים הללו, מתבקש בית המשפט לחייב את דורות בפיצויים ממוניים על-ידי השבת 50% מעלות המוצרים. סכום התביעה המצרפי מוערך בכ-3 מיליון שקלים. בנוסף מתבקש בית המשפט להורות לדורות להסיר את המוצרים מהמדפים, לתקן את הליקויים שנמצאו ולסמן את מוצריה כדרוש.

ת.צ. 55721-12-13
תאריך:  30/12/2013   |   עודכן:  30/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"מוצרי דורות שום ותיבול אינם טבעיים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
עסקה משולבת: חתם על הסכם עם 80 הדיירים, ומארגן קבוצת רכישה שתקנה מראש את 50 הדירות    4 חדרים ב-1.15 מיליון שקל    דירות גן בכ-1.5 מיליון שקל
יצחק דנון
חברה שחתמה על חוזה לרכישת 22 דונם בחדרה טוענת כי בדיעבד התברר לה כי 7 דונם מבין כלל המקרקעין הינם מופקעים
איתמר לוין
זהבי הוא חוקר השב"כ לשעבר שתבע מהמדינה פיצויים, בטענה שהפקירה אותו לאחר שהיה מחוקריו של מוצטפא דיראני    תביעתו נדחתה על הסף בשל התיישנות והוא מערער לביהמ"ש העליון
הדר פרבר
פרופ' גרשון בן שחר נבחר ליו"ר ועד המנהל למרכז הארצי לבחינות והערכה    ממייסדי המבחן הפסיכומטרי בארץ, נמנה עם החוקרים המובילים בעולם בהערכה חינוכית ואבחון מידע
אלעזר לוין
טוען: רמ"י מכרה השנה מגרשים לכ-40,000 דירות - סותר את נתוני המנכ"ל שדיבר על שיווק מגרשים ל-35,000 דירות    חושף: בפועל, נמכרו מגרשים ל-29,100 דירות בלבד    "הצעתי תוכנית להוזלת הדירות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il