X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פרופ' גרשון בן שחר נבחר ליו"ר ועד המנהל למרכז הארצי לבחינות והערכה ממייסדי המבחן הפסיכומטרי בארץ, נמנה עם החוקרים המובילים בעולם בהערכה חינוכית ואבחון מידע
▪  ▪  ▪
פרופ' בן שחר [צילום: פרופ' בן שחר]

פרופ' גרשון בן-שחר, מהחוקרים המובילים בעולם בהערכה חינוכית, נכנס לתפקידו כיו"ר הוועד המנהל של המרכז הארצי לבחינות ולהערכה (מאל"ו). בן-שחר מחליף בתפקידו את פרופ' ישראל גלעד שכיהן עד לאחרונה בתפקיד זה.
גרשון בן-שחר נולד בירושלים בשנת 1942. עם סיום שירותו הצבאי בנח"ל למד תואר ראשון בפסיכולוגיה וסטטיסטיקה באוניברסיטה העברית. גם את תאריו המתקדמים בפסיכולוגיה השלים באוניברסיטה העברית. בשנת 1970, לאחר שסיים את לימודי המוסמך התבקש להקים את יחידת הבחינות בפקולטה למדעי החברה במטרה לבנות מערכת מבחנים אוביקטיבית וכן מערך מיון לקבלת סטודנטים בפקולטה למדעי החברה.
מערכת המבחנים, שכונתה לימים "המבחן הפסיכומטרי", הפכה תוך זמן קצר למערכת אוניברסיטאית והיוותה את התשתית להקמת המרכז הארצי למבחנים ולהערכה. במקביל, השלים בן-שחר את לימודי הדוקטורט בפסיכופיזיולוגיה תוך התקדמות בחקר תגובות אוריינטציה (תגובות התנהגותיות ופיזיולוגיות לשינויים בסביבה או לגירויים חדשים ומפתיעים וכן לגירויים בעלי משמעות מיוחדת בעבור הפרט) וכן באבחון מידע באמצעות תגובות פיזיולוגיות.
לאחר סיום הדוקטורט בשנת 1975 בילה שנה בלימודי פוסט-דוקטורט באוניברסיטת נורתווסטרן שבארה"ב, שם התמחה במחקר הערכה. בשנת 1976 התקבל כמרצה למחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטה העברית.
בן-שחר המשיך את מחקריו הן בתחום הפסיכופיזיולוגי הן בתחום המדידה החינוכית והפסיכולוגית. המחקר הפסיכופיזיולוגי הוביל, בין היתר, למסקנה שהשיטה שמבחן הפוליגרף (שאמור להיות יישום של עקרונות פסיכופיזיולוגיים) מבוסס עליה היא שיטה נעדרת כל תוקף מדעי. בסדרת מאמרים וחוות דעה מקצועיות הסביר בן-שחר כי יש להחליף את השיטה הקיימת המיועדת לאבחון שקרים בשיטה המיועדת לאבחון מידע שהיא בעלת תוקף מדעי. מאמצים אלו השפיעו על הפסילה של בדיקת הפוליגרף כראיה קבילה בהליכי שיפוט פלילי בישראל.
מחקריו על תגובות אוריינטציה ואבחון פסיכופיזיולוגי פורסמו בכתבי העת המובילים בתחום וכן בשני ספרים. בן-שחר הוא בין החוקרים המובילים בעולם כיום בנושא אבחון מידע באמצעות תגובות פיזיולוגיות.
במקביל לעבודתו המדעית, כיהן בן-שחר במספר תפקידים ניהוליים: ראש החוג לפסיכולוגיה, דיקן הפקולטה למדעי החברה באוניברסיטה העברית, פרו-רקטור של האוניברסיטה העברית וכן, בשנים 2003-2008 היה נשיא האוניברסיטה הפתוחה. באוניברסיטה הפתוחה יישם את תפיסת עולמו הדוגלת הן בקיום מערכת של השכלה גבוהה סלקטיבית הן בקיום גופים שיאפשרו נגישות להשכלה גבוהה לכל מי שמבקש אותה, תוך שמירה על רמה אקדמית גבוהה. בשנת 2011 זכה גרשון בן-שחר בפרס אמ"ת בפסיכולוגיה.

תאריך:  30/12/2013   |   עודכן:  31/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 גרשון בן-שחר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נבחר יו"ר ועד המנהל למרכז הארצי לבחינות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אה, אז זה האיש שאחראי?
בוריס הזאב  |  31/12/13 15:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
טוען: רמ"י מכרה השנה מגרשים לכ-40,000 דירות - סותר את נתוני המנכ"ל שדיבר על שיווק מגרשים ל-35,000 דירות    חושף: בפועל, נמכרו מגרשים ל-29,100 דירות בלבד    "הצעתי תוכנית להוזלת הדירות"
איתמר לוין
דנציגר קובע שיש ראיות לכאורה נגד העבריין הבכיר המואשם בסחיטה באיומים בבחירות לראשות עיריית נתיבות    מציין שגם מסוכנותו הרבה של דומרני היא עילה למעצרו
איתמר לוין
הגישה תביעה נגד שש חברות שהיו שותפות לקרטל בתחום מסדרי GIS, המשמשים להגנה על רשתות החשמל, בעקבות קביעתו של הממונה על ההגבלים לפיה הקרטל העולמי הופעל גם בישראל
איתמר לוין
הרשות הוציאה לקבוצה שבשליטת לב לבייב שומות לשנים 2011-2008    אפריקה-ישראל: אנו חולקים על עמדת פקיד השומה, נמשיך בהידברות עימו ובמידת הצורך נגיש השגות
איתמר לוין
קובע שוב שאין עילה להתערבותו    לראשונה - דעת מיעוט של רובינשטיין, לפיה היה מקום לדרוש מהממשלה הסבר על האופן בו הוחלט לשחרר אסירים תושבי מזרח ירושלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il