X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ערוץ 2 וערוץ 10 מוסרים, כי המדינה גייסה עד בפרשת הרצת מניות אי.די.בי בה חשוד דנקנר פרקליטו של דנקנר: בלון שמטרתו להשפיע על מאבק השליטה באי.די.בי
▪  ▪  ▪
דנקנר. מכחיש את החשדות [צילום: פלאש 90]

הפרקליטות גייסה עד תביעה נגד נוחי דנקנר, במסגרת החקירה נגדו בחשד להרצת מניות אי.די.בי. כך דיווחו (יום ב', 30.12.13) ערוץ 2 וערוץ 10. הידיעה באה ערב המועד בו אמור המשקיף מטעם בית המשפט באי.די.בי, עו"ד חגי אולמן, לדווח לשופט איתן אורנשטיין על ממצאיו בנוגע למוטי בן-משה ויכולתו הכספית לרכוש את הקונצרן.
החקירה הגלויה נגד דנקנר, איתי שטרום ועדי שלג, החלה בנובמבר 2012 בעקבות חקירה סמויה של רשות ניירות ערך. במהלך החקירה נבדקו חשדות לביצוע עבירות תרמית בניירות ערך, עבירות דיווח, קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, עבירות הלבנת הון ועבירות שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה.
החקירה נגעה לאירועים במסחר אשר התרחשו סביב הנפקת אי.די.בי אחזקות בפברואר 2012. על-פי החשד, דנקנר הפעיל את שטרום, בעליה של ISP פיננשיאל טריידינג, ביחד עם שלג, על-מנת להשפיע בדרכי תרמית על שערי מניית אי.די.בי כדי לשפר את סיכויי הצלחת ההנפקה ולהעלות את המחיר שיתקבל בה.
על-פי החשד, דנקנר פעל להשגת מימון בעבור ISP לטובת מטרה זו ובהמשך השתתף במימון התוכנית התרמיתית, הן באמצעיו שלו והן באמצעות אחרים אשר הופנו על ידו ל-ISP במהלך ימי המסחר בהם התקיימה הפעילות התרמיתית. זאת, על-מנת לרכוש את מניות אי.די.בי מ-ISP, במטרה להזרים הון להמשך הפעילות התרמיתית אשר התבצעה בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים.
רשות ניירות ערך העבירה בחודש יולי את התיק לפרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה), ולפי פרסום קודם - הפרקליטות כבר החליטה עקרונית לזמן את דנקנר לשימוע לפני ההחלטה הסופית האם להעמידו לדין. דנקנר הכחיש את החשדות נגדו.
פרקליטו של דנקנר, עו"ד אלי זהר, מסר בתגובה: ״הידיעה המופרכת שהודלפה לתקשורת היא בלון שכל מטרתו לנסות להשפיע על מאבקי השליטה באי.די.בי. בפרקליטות לא התקבלה שום החלטה ולא המלצה, ולא נמסרה שום הודעה. כידוע, הנוהג המקובל בפרקליטות הוא למסור תחילה הודעה לעורכי הדין וכן לאפשר זכות שימוע לפני קבלת החלטה בנוגע להגשה או אי הגשת כתב אישום. אף לא אחד מתנאים אלה לא התקיים, ועל כן פרסום הידיעה בתקשורת תמוה בעינינו מאוד״.

תאריך:  30/12/2013   |   עודכן:  30/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דיווח: לפרקליטות יש עד נגד נוחי דנקנר
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
צר לי
קלאוזוביץ  |  31/12/13 07:46
2
הדנקנרים נופלים כמו זבובים ל"ת
א.א.  |  31/12/13 08:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אי.די.בי. - המשבר
אריאל י. לוין
טוען שהטבות אלו יסיטו כספים מרכישת דירות להשקעה    מנכ"ל פסגות בעקבות משבר אי.די.בי: יש לתקן את האבסורד בו בעל שליטה של חברה שאינה פורעת חובות ממשיך לנהל אותה
יצחק דנון
בראשית נובמבר קבע בית המשפט כי הדיבידנד בסך 64 מיליון שקלים שחולק על-ידי אי.די.בי פיתוח לבעלת השליטה אי.די.בי החזקות היה חלוקת דיבידנד אסורה
איציק וולף
יו"ר אומ"ץ פנה אל יו"ר רשות ניירות ערך, פרופ' שמואל האוזר, בבקשה לדחות את הגשת הדוח המסכם על מוטי בן-משה
יואב יצחק
ביוני 2013 העלה עו"ד חגי אולמן לראשונה בפני נוחי דנקנר את שמו של מוטי בן-משה כמשקיע פוטנציאלי    אולמן הציע לצרפו לקבוצת דנקנר    "חגי הוא שניסה לחבר"    עכשיו אמור אולמן לבדוק מטעם בית המשפט את "כשירותו" של בן-משה לרכישת השליטה באי.די.בי.    אולמן: "לא היה לי ואין לי כל קשר אישי עם מר בן- משה"
איתמר לוין
המומחה מטעם בית המשפט בהסדר אי.די.בי מתנגד לתפישת העולם של שלי יחימוביץ'    אומר על נוחי דנקנר: אי-אפשר להישאר אדיש כלפיו    מתנגד להטלת סנקציות פליליות על חרדים שלא יתגייסו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il