X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סקר חדש: ההיי-טק עדיין נחשב בעיני הציבור לתחום הנחשק ביותר כ-45% מהציבור בישראל חושבים שמשרה בתחום ההיי-טק היא הנחשקת ביותר בשוק העבודה בשנת 2013
▪  ▪  ▪
במקום הראשון [צילום: AP]

סקר שנערך השבוע על-ידי מכון גיאוקרטוגרפיה עבור קבוצת ה-IT יעל תוכנה בדק מהי המשרה הנחשקת ביותר בעיני הציבור בישראל בסוף שנת 2013.
הסקר מצא כי 44.5% מהציבור בישראל חושב שמשרה בחברת היי-טק היא הנחשקת ביותר. במקום השני נבחר תחום הרפואה עם 26.1%, ולאחר מכן בסדר יורד תחום עריכת הדין עם 11%, החינוך עם 8.4%, בנקאות עם 5.8% ו-4.2% השיבו כי אינם יודעים.
הסקר נערך במסגרת סקר טלפוני ארצי בקרב 500 משיבים, גברים ונשים, בגילאי 18 ומעלה, המהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסייה הבוגרת ביישובים היהודיים במדינת ישראל. הסקר בוצע במהלך השבוע הרביעי של חודש דצמבר 2013.
נתונים מעניינים נוספים שעולים מהסקר
השוני בין המינים - 48.8% מהגברים השיבו כי משרת ההיי-טק הינה הנחשקת ביותר, זאת לעומת 40.5% מהנשים. 26.9% מהגברים ו- 25.4% מהנשים בחרו ברפואה במקום השני. עוד עולה מהסקר, כי 12.7% מהנשים מחשיבות משרה בתחום החינוך כנחשקת, זאת לעומת 3.7% בלבד מהגברים שבחרו בתחום זה כבנחשק.
היי-טק היא עדיין המשרה הנחשקת ביותר בקרב כל הגילאים - גילאים 34-18: 46.1%, גילאי 54-35 עם 45.5% וגילאי 55 ומעלה עם 41.6%. תחום הרפואה נמצא במקום השני בקרב כל הגילאים: 34-18 - 26.6%, 54-35 - 23.6% ובקרב גילאי 55 ומעלה 28.2%.
לפי רמת השכלה - גם כאן המגמות של היי-טק במקום הראשון ורפואה במקום השני נשמרות כאשר בהמשך יש שונות ובחירות אחרות בכל רמת השכלה בתחומי המשרות. רמת השכלה עד-תיכונית - התוצאות הן: היי-טק 45.2%, רפואה 24.9%, עריכת דין 13.3%, חינוך 8.4%, בנקאות 6.3%. רמת השכלה על-תיכונית: היי-טק 40.6%, רפואה 29.5%, עריכת דין 9.1%, בנקאות 7.4% וחינוך עם 6.4%. ברמת השכלה אקדמית הנתונים הם כדלקמן: היי-טק 45.9%, רפואה 25.5%, עריכות דין 10.5%, חינוך 9.2%, ובנקאות עם 4.9% בלבד.
לפי רמת הכנסה - ככל שרמת ההכנסה עולה, כך עולה רמת נחשקות משרת ההיי-טק: מתחת לממוצע: 44.9%, ממוצע: 47.2% ומעל הממוצע 49.3%. עוד עולה כי ככל שרמת ההכנסה עולה, נחשקותה של משרת החינוך יורדת: מתחת לממוצע: 9.8%, ממוצע: 8.4% ומעל הממוצע: 5.5%.
לפי רמת דתיות אנו עדים לתפיסות שונות ברצונות התעסוקתיים ולתוצאות מגמתיות ומגוונות לפי תחומי משרות. משרת ההיי-טק שוב שומרת על מקומה הראשון בנחשקות אך הפער בין חילונים ובין הדתיים הוא של 10%: חילונים 49.9%, מסורתיים 39.5% וחרדים 39.9%. החרדים הציגו במשרת החינוך את התוצאה הכי גבוהה עם 12.1% לעומת מסורתיים 5.2% וחילונים עם 9%.
עריכת דין - מקצוע נחשק?
נתון מעניין נוסף הוא נחשקותה של משרת עריכת הדין בקרב הציבור המסורתי: 16.2% לעומת חילונים 8.4% וחרדים 8.6%.
נתי אברהמי, מנכ"ל קבוצת יעל שיזם את הסקר, אומר: "כחברת היי-טק ותיקה שפועלת בשוק כבר 50 שנים ומעסיקה מאות רבות של עובדים אנו מתמודדים באופן שוטף עם גיוס וטיפוח של עובדים, ולכן היה לנו חשוב לבדוק האם התחום עדיין אטרקטיבי. אני מברך על התוצאות שהתקבלו, טוב להיווכח שוב כי ההיי-טק עדיין נחשב לנחשק בעיני הציבור. אין ספק שענף ההיי-טק היה תמיד והוא עדיין המנוף שמוביל ויוביל את העולם כולו, ועבור כלכלת ישראל חשיבותו רבה במיוחד בכדי לשמר את מעמדנו בכלכלה העולמית.
"אני מניח כי חלק מהמשיכה לתחום נובעת מרמת המשכורות ומהעובדה כי מרוויחים בו יותר ממקצועות אחרים. עם זאת, אנחנו עדיין נדרשים להתמודד עם אתגרים לא פשוטים - מצד אחד למשוך את מיטב הנוער, לשמר ולטפח אותו ולהעמיד בפניו אתגרים ומצד שני לשמר את רמת העלויות שלנו כנגד כלכלות ההיי-טק במזרח אירופה והמזרח הרחוק. בנוסף, ההתמודדות של חברות ההיי-טק הישראליות עם שער הדולר הנמוך בהחלט לא פשוטה ויוצרת מצוקה בעולם זה של יצוא, ופוגעת באופן ישיר בענף ובעובדיו. אני חייב לציין כי שמחתי לגלות כי במקום השני ברמת הנחשקות נבחר מקצוע הרפואה ואני מקווה שצעירים רבים יבחרו בו על-מנת להירתם לצמצום המשבר הרפואי במדינה".

תאריך:  31/12/2013   |   עודכן:  31/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גם כיום: משרה בהיי-טק - הנחשקת ביותר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
באמת מאוד חשוב.
בוריס הזאב  |  31/12/13 15:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלה לוי-וינריב
כיל קיבלה שומת מס מרשות המיסים לפיה היא נדרשת לשלם מס נוסף עבור השנים 2011-2009    לטענת רשות המיסים, החברות הבנות של כיל - מפעלי ים המלח ורותם אמפרט נגב - אינן זכאיות להטבות מס מכוח החוק לעידוד השקעות הון
עופר וולפסון
החברה החדשה עשויה להירשם למסחר בחו"ל    במסגרת המהלך יקבלו בעלי המניות הנוכחיים בקבוצה מניות בחברה החדשה, בהתאם לשיעור אחזקותיהם הנוכחי    בחברה תולים את המהלך בין השאר באפשרות משקיעים למשוך משקיעים גדולים ומגוונים יותר שיבקשו להשקיע ישירות בפעילות
יפעת גדות
מחקרים גילו קשר ארוך טווח בין לחץ בעבודה לרמת תפקוד נמוכה יותר שנמשכה עד לגיל מבוגר    רמות גבוהות של לחץ בגיל העמידה היו קשורות למספר גדול יותר של ימי אשפוז, במיוחד לחץ פיסי
אלעזר לוין
רכשו מיורוקום מגרש בגבעתיים לשני מגדלים בני 12 קומות, 136 דירות    כמעט כל הדירות נמכרו לקבוצת רכישה    3 חדרים - מ-1.5 מיליון שקל    4 חדרים - מ-1.8 מיליון שקל    השלימו רכישת שני המגרשים במתחם, בפרויקט בן 1.3 מיליארד שקל
הדר פרבר
שר האוצר ויו"ר השלטון המקומי הגיעו לסיכום בנוגע למתן מענקי איזון מותנים לשנת 2013
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il