X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במסגרת מזכר ההבנות, תסייע גוגל לממשלה בפיתוח יוזמות חדשנות טכנולוגית וקידום שירותי ממשל זמין
▪  ▪  ▪
לפיד וברנד. סיוע לממשלה בחדשנות [צילום: ניב קנטור]

שר האוצר, יאיר לפיד, ומנכ"ל גוגל ישראל, מאיר ברנד, חתמו (יום ג', 31.12.13) על מזכר הבנות אשר יהווה מסגרת לשיתוף פעולה לחילופי ידע בין הממשלה, בהובלת אגף התקשוב במשרד האוצר, לבין חברת גוגל ישראל. יצוין כי מדובר בהסכם שיתוף ידע בלבד ולא בהסכם מסחרי מסוג כלשהו.
מזכר ההבנות גובש מתוך הכרה בחשיבותה של הטכנולוגיה להנגשת מידע ושירותים ממשלתיים, להפחתת הנטל הבירוקראטי, לשיפור השירות הממשלתי לאזרחים ולעסקים ואף לצמיחת המשק. המזכר מתווה מסגרת לשיתופי פעולה והבנות בתחומים שונים, ביניהם פיתוח חדשנות טכנולוגית, קידום מדיניות ממשל פתוח, שירותי ממשל זמין, קידום חברות הזנק ישראליות ועוד. במסגרת שיתוף הפעולה, הצדדים מחויבים להחלפת רעיונות, ידע מחקרי, שיתוף מודלים אסטרטגיים וקידום פרויקטים, ביניהם:
  • "פגוש את הממשל" (Meet the Gov) - ממשלת ישראל וגוגל ישראל ייזמו מפגשי "ממשל - מפתחים" שיהוו פלטפורמה נוספת עבור חברות הזנק ישראליות להכיר את מדיניות הממשלה ותוכניות העבודה שלה בתחומים השונים על-מנת לשמש השראה ומקור ידע עבור פיתוחים פוטנציאליים עתידיים. קמפוס TLV Google יארח מפגשים של נציגי ממשלה וסטארט-אפיסטים מקומיים לשיח המעודד הטמעה של חדשנות בשירות הציבורי. בנוסף, יתקיימו בקמפוס כנסי העברת ידע ותוכניות העשרה למפתחים ומתכנתים במגזר הציבורי העוסקים בפיתוח טכנולוגיות חדשניות. הפגישות יתמקדו בנושאים כמו מחשוב ענן, אנדרואיד, HTML5, Mobile Web ועוד.
  • מאגרי מידע לשימוש הציבור - ממשלת ישראל מפעילה את אתר, data.gov.il שמרכז מאגרי מידע ממשלתיים וסדרות נתונים (datasets) הפתוחים לטובת עיבוד ופיתוח על-ידי הציבור. אגף התקשוב פועל להוספת מאגרי מידע שיהוו תשתית לפיתוח שירותים ציבוריים ויסתייע בניסיונה הבינלאומי של גוגל ללמוד על הנעשה בתחום בעולם. בנוסף, גוגל תסייע במחקרים תומכי חדשנות אודות דרכי התמודדות ממשלות נוספות עם אתגרי העידן הדיגיטלי והצורך בהנגשת שירותי ממשלה למספר רב של דפדפנים ומכשירי קצה.
  • חשיבה חדשנית לטובת המגזר הציבורי - בהמשך לדיאלוג בין הממשלה לגוגל, גוגל ישראל מקדמת בימים אלה שיתוף פעולה עם אוניברסיטת בן-גוריון שבנגב, במסגרתו תושק תוכנית מלגות לסטודנטים מתחומי ההנדסה, מחשבים ומדיניות ציבורית שיציגו רעיונות ופיתוחים לחדשנות טכנולוגית במגזר הציבורי.
"המנוע שמייצר כלכלה בה מעמד הביניים הוא המרכז"
שר האוצר, יאיר לפיד: "חדשנות מערכתית היא המנוע המשקי שמייצר כלכלה שבה מעמד הביניים הוא המרכז. החיבור בין אינטרנט לממשלה מביא לקיצור וייעול תהליכים ביורוקרטיים עבור אזרחים ועסקים קטנים ובינוניים, אך יותר מכך העידן הדיגיטלי מחייב שקיפות שהכוח הכי חזק שלה הוא קידום תחרותיות".
מנכ"ל גוגל ישראל, מאיר ברנד, ברך על חתימת ההסכם והוסיף: "לפני כחצי שנה פרסמנו את דוח המחקר E-nnovate ישראל, שבדק כיצד המדינה יכולה לרתום את הטכנולוגיה לטובת קידום חדשנות, שקיפות וצמיחה כלכלית. חתימת ההסכם היום פותחת את הדלת לחשיבה חדשנית לטובת הציבור כולו. מדינת ישראל היא מובילה עולמית ביצירת פתרונות טכנולוגיים חדשניים, והמגזר הציבורי יכול גם הוא להפוך למודל של חדשנות".
הממונה על התקשוב הממשלתי, כרמלה אבנר, שמסיימת בימים אלה את תפקידה, הוסיפה כי "ממשלות מבינות שעליהן להצטרף לעידן החדש ולהתאים עצמן לשינויים. הטכנולוגיה היא הדרך לספק שירותים יעילים בעולם בו המשאבים מצטמצמים ביחס לצרכים. דיאלוג עם חברות גלובליות שונות תורם למינוף יכולות הממשלה ואגף התקשוב ישמח לקדם הסכמים מסוג זה עם חברות נוספות".

תאריך:  31/12/2013   |   עודכן:  31/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הממשלה חתמה על הסכם שת"פ עם גוגל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לפיד נותן ברטר, יוכל
להכניס אנשיו  |  31/12/13 21:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 33
עו"ד חיים שטנגר
יאיר לפיד, הוזלת את מחיר השמנת המתוקה ב-38%. וואוו! אבל מה עם שאר ההוזלות המתבקשות כדי שלא נרגיש כשאנו יוצאים עם סל הקניות המלא והארנק הריק שמישהו תופס עלינו טרמפ?
עופר וולפסון
מחירי המוצרים עודכנו בעקבות הורדת עודף הרווחיות במחלבות והפחתת ההנחות שניתנו לקמעונאים, בצו של שרי האוצר והחקלאות    גבינה לבנה 5% ושמנת מתוקה 38% הוכנסו לרשימת המוצרים בפיקוח, ויוזלו ב-20%
ד"ר רון בריימן
בנסיבות הקיימות, בהן יש ראש ממשלה מה"ימין" ויש אופוזיציה בלתי אחראית, הן מחוץ לממשלה והן בתוך הממשלה, ויש שאיפה של ראש האופוזיציה ופרשנים מובילים רבים להגדיל את האופוזיציה שבתוך הממשלה, חובה על נציגי הבית היהודי בממשלה ובקואליציה להמשיך לחסום בגופם את כניסתם של בוז'י ומרעיו לממשלה
עופר וולפסון
הממשלה צפויה לאשר מימון של מיליארדים ליישובי עוטף עזה ושדרות, הכוללים הטבות מס, פטור מדמי חכירה והנחות בארנונה
עופר וולפסון
הממשלה תשוב ותסבסד חלקית את הפעלתם של צהרוני יום בבירה בסכום של כ-36 מיליון שקל לשנה    מיועדים לבני 3 עד 5    השלמת המימון - מן העירייה ומההורים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il