X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התובע מאשים את אלקטרה באי עמידה בהתחייבויותיה על-פי חוזי שירות התחזוקה ובכך שהיא מעניקה שירות חלקי בלבד ברמה נמוכה מאוד
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: AP]

אל בית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית בהיקף מוערך של 732 מיליון שקלים כנגד אלקטרה. זאת בטענה לאי עמידתה בהתחייבויותיה על-פי חוזי שרות התחזוקה עליו היא חתומה מול לקוחותיה, ומתן שירות חלקי בלבד על ידה ברמה נמוכה מאוד, תוך גביית תשלום עבור שרות מלא באופן הגורם להטעיית לקוחותיה, ניצול מצוקתם וקיום החוזה עמם שלא בתום לב.
התביעה הוגשה על-ידי יהושע הולצמן, מהנדס ובודק מוסמך למעליות במקצועו ומכהן כיו"ר אגודת המהנדסים-בודקים מוסמכים בישראל. לדבריו אלקטרה מספקת את השרות למעלית הנמצאת בבניין מגוריו בחולון ומספקת שירות דומה לכ-15,000 מעליות המותקנות ברחבי ארץ.
לטענת התובע אלקטרה, בניגוד לחוזה השירות, אינה מבצעת את הטיפול התקופתי בו היא מחויבת ואשר עליו היא גובה תשלום חודשי גבוה מלקוחותיה, אלא מבצעת טיפולים ובדיקות חלקיות וזניחות בלבד של המעליות עליהן היא אמונה, אשר גובלים בהזנחה ולעיתים אף בהזנחה פושעת אשר אינם מצדיקים את גביית התשלומים הגבוהים אותם היא גובה.
עוד נאמר בתביעה כי עבור שרות האחזקה גובה אלקטרה מחיר מלא כאילו ביצעה את כל המתחייב ממנה בחוזה השירות ובכך מבצעת אלקטרה הטעיה של לקוחותיה הסבורים כי הם מקבלים שירות מלא עבור כספם תוך הפרת ההסכם עמם.
לדברי התובע לאחר שגילה את מחדלי אלקטרה במעלית בבניין שבו הוא מתגורר, החל לבדוק מעליות נוספות בשרות התחזוקה של אלקטרה כאשר לבדיקות אלו נתלווה אליו עובד לשעבר באלקטרה.
התובע מציין כי במהלך שנה זו בדקו הוא והעובד לשעבר מדגם מייצג של מעליות המצויות בשירות התחזוקה של אלקטרה באזורים גאוגרפיים שונים בארץ, והסתבר כי מצב תחזוקת כלל המעליות שנבדקו דומה למצבה של המעלית בבניין בו מתגורר התובע ולעיתים אף גרוע יותר.
כך לדברי התובע נתגלו לקויים רבים כגון דלתות פיר לא מכוונות, כבלים יבשים ולא משומנים, מפסקים חשמליים שגלגל ההפעלה שלהם שבור וסדוק. ליקויים אלה, נטען בתביעה גורמים בסופו של דבר לתקלות בתפקוד השוטף של המעלית אשר היו נמנעות אילו בוצע טיפול מונע יסודי.
לדברי התובע באמצעות עו"ד אסף אולב הבדיקות הללו העלו כי אלקטרה מבצעת תחזוקה מונעת מזערית ברמה ירודה מאוד למעליות שבשרות התחזוקה שלה ולהערכתו אלקטרה לא מבצעת לפחות 75% משרות התחזוקה שהיא אמורה לבצע.
אשר על כן נאמר בתביעה כי הסכומים הבלתי חוקיים אותם גבתה אלקטרה ביתר ושלא כדין הינם לכל הפחות 75% מהתשלום אותו גבתה בפועל, והנזק של חברי הקבוצה המיוצגת עומד על 75% מהכנסותיה של אלקטרה על פני 7 שנים משירות התחזוקה שלה.

ת.צ. 58819-12-13
תאריך:  31/12/2013   |   עודכן:  31/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 תום לב
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אלקטרה מספקת רק רבע מתחזוקת המעליות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
כוחות צבא נורבגיה הנמצאים על ספינות מול חופי קפריסין מתכוננים לפרק את הנשק הכימי של סוריה    צילומים שסופקו על-ידי הכוחות המזוינים שלה מציגים את החיילים מתכוננים להובלת המטען, שרעילותו גבוהה במיוחד
איציק וולף
שרת המשפטים הממונה על המשא-ומתן עם הפלשתינים מתריעה: יש מחיר כבד מאוד לאי חתימה על הסכם    "הבחירה היא בין שתי אופציות שהן לא משהו"    מזכיר המדינה האמריקני יגיע מחר לאזור בפעם העשירית
חן מענית
משרד גרוס, קלינהנדלר, חודק, הלוי, גרינברג ושות' מונה כ-140 עורכי דין, ומשרד ליפא מאיר ושות' מונה כ-75 עורכי דין    אם המגעים יבשילו לכדי מיזוג, יהפוך המשרד הממוזג לאחד מ-3 משרדי עורכי הדין הגדולים בישראל
יצחק דנון
לטענתה היא הושוותה לשולה זקן במסגרת אייטם שפורסם באחד ממדורי מקומון המופץ בעיר ואף נרמז כי היא מקיימת יחסים אחרים שאינם קשורים לעבודה עם ראש העיר והגובלים באישות
עידן יוסף
ההורים והילד יוזמנו לשימוע, והם גם יוכלו להביא עורך דין מטעמם, שימומן ע"י המדינה    יו"ר הוועדה לשלום הילד: "לעובדים סוציאליים אין זמן לעשות בדיקות אמתיות, ומצפים מהם לחרוץ גורלות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il