X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הערכה: משקיעים מחבר המדינות ישלמו 80-70 מיליון שקל מגעים למכירת 25% נוספים מכרה רק חלק קטן מ-145 הדירות הוציאה מיליונים רבים על פרסום וקידום מכירות
▪  ▪  ▪
ענבל אור. מיליונים על פרסום

היזמת ענבל אור מכרה לקבוצת משקיעים מחבר המדינות, כנראה בראשות משקיע מגאורגיה, 50% מהפרויקט לבניית שני מגדלים בני 27 ו-19 קומות, ובהם 145 (159, לפי דבריה מ-3.3.13) דירות, ברחוב פעמוני 14-12, שיכון בבלי, תל אביב. על-פי הערכה, ישלמו הרוכשים 80-70 מיליון שקל.
על-פי הערכה בענף, מנהלת אור מגעים למכור למשקיע אחר 50% ממה שנשאר לה, כלומר 25% מסך כל הזכויות. הדבר ישאיר אותה עם קרקע וזכויות 36 מתוך 145 הדירות, אך ישפר את תזרים המזומנים שלה.
אור מוכרת את השליטה בפרויקט, לאחר שהצליחה למכור, במסע מכירות בן עשרה חודשים, למשקיעים בודדים, רק חלק קטן יחסית מתוך 145 הדירות. ב-2011 חתמה על חוזה אופציה לרכישת המגרש מסוניה אברמוביץ' (57%) ומשפחת רפיע זיתוני (43%) ב-210 מיליון שקל - 120 מיליון לאברמוביץ' ו-90 מיליון שקל לזיתוני. היא קיבלה אופציה לממש את העסקה עד 30 ביוני 2013. כן התחייבה אור לשלם ל-20 משפחות היושבות על המגרש פיצויים בכ-100 מיליון שקל.
בסך-הכל, התחייבה אור להוצאה של 310 מיליון שקל - 210 מיליון לבעלי הקרקע ועוד פיצויים ב-100 מיליון שקל לדיירים.
המחירים הגבוהים הרתיעו
מסע המכירות החל בראשית מרס. אור תיכננה להקים קבוצת רכישה, שתקנה מראש את הדירות, לפי 46,000 שקל בממוצע למ"ר. אולם המכירות נעשו באיטיות, כנראה משום שהמחירים הגבוהים הרתיעו. הדירה הזולה ביותר, 2 חדרים, 90 מ"ר, הייתה אמורה לעלות 3 מיליון שקל.
בתום מועד האופציה מכרה אור רק חלק קטן יחסית מהדירות. היזמים נתנו לה אורכה ועוד אורכה. אור ניסתה לחלק את הדירות הגדולות לדירות קטנות וזולות יותר, אולם גם שיטה זו לא קידמה בהרבה את המכירות.
עתה מוכרת אור למשקיעים לחבר העמים לא דירות, אלא 50% מהבעלות על הקרקע וזכויות הבנייה. לדבריה "יהיה לי שותף ב-50 אחוז". כדי לגייס כספים נוספים, מנהלת כאמור אור מו"מ למכירת 25% נוספים מהפרויקט.
תקטין את הפיצויים לדיירים
במקביל, פועלת אור להקטין את הפיצויים שתשלם לדיירים. היא הייתה אמורה לשלם להם (לפי דבירה ב-31.3.13) לפי 25,000 שקל למ"ר, ועתה תנסה להגיע לסיכום שלפיו תשלם להם פחות מ-20,000 שקל למ"ר. לא ברור אם וכמה מהדיירים יסכימו לוותר על חלק מהכסף המגיע להם.
הוציאה מיליונים על פרסום
אור הוציאה בשנה האחרונה מיליוני שקלים, ואולי יותר, על פרסום וקידום מכירות. שלשת ערבי המכירות של הפרויקט, בראשית חודש מרס, עלו לה 3 מיליון שקל. בסיכום שנתי של ענף המודעות והפרסום נמסר, כי אור הוציאה ה השנה סך הכל 5.8 מיליון שקל על מודעות ופרסום.
משרד יחסי ציבור של אור, טל רבינא. אישר ל-News1 שאור אכן מכרה למשקיע 50% מהפרויקט, ושהיא מנהלת מו"מ להקטין את הפיצויים לדיירים במקום. המשרד אומר שאינו יכול להתייחס לתמורה הכספית שתקבל אור בעד מכירת חלקים מהפרויקט.

תאריך:  01/01/2014   |   עודכן:  01/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משרד יחסי ציבור
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
מחקר חשף שלושה אריגים נדירים בני 2000 שנה אשר נצבעו בחילזון הארגמן    עד היום נמצאו בישראל שני אריגים בלבד אשר נצבעו בארגמן האמיתי
איציק וולף
ראש הרשות הפלשתינית הצהיר כי הפלשתינים ינצלו את תפקידם על-מנת לסכל את המשך ההתנחלויות הישראליות, במיוחד בירושלים    "נעצור את סרטן ההתנחלויות בדרך דיפלומטית, מדינית וחוקית"
עידן יוסף
היועצים המשפטיים מתנגדים למגורי מגדלי עדרי הבקר בשטח הגידול תוך עקיפת מוסדות התכנון    ועדת הכלכלה החלה להכין לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק להסדרת הרעייה
יצחק דנון
התובע מאשים את אלקטרה באי עמידה בהתחייבויותיה על-פי חוזי שירות התחזוקה ובכך שהיא מעניקה שירות חלקי בלבד ברמה נמוכה מאוד
עופר וולפסון
כוחות צבא נורבגיה הנמצאים על ספינות מול חופי קפריסין מתכוננים לפרק את הנשק הכימי של סוריה    צילומים שסופקו על-ידי הכוחות המזוינים שלה מציגים את החיילים מתכוננים להובלת המטען, שרעילותו גבוהה במיוחד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il