X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההסכם מבטיח את יכולתה של גלובל פאוור להגיע להפעלה מסחרית ואספקת חשמל ואנרגיה טרמית בשנת 2014, על-ידי 3 תחנות כוח, המוסקות בגז טבעי
▪  ▪  ▪
אהוד בן ש"ך, יו"ר גלובל פאוור [צילום: יח"צ]

גלובל פאוור, שבשליטתם המשותפת של אהוד בן ש"ך ומשפחת כספי, השלימה (יום ד', 1.1.14) את חתימת ההסכם לרכישת גז טבעי משותפות תמר בהיקף של כ-200 מיליון דולר.
ההסכם לרכישת הגז הטבעי משותפות תמר מבטיח את יכולתה של גלובל פאוור להגיע להפעלה מסחרית ואספקת חשמל ואנרגיה טרמית בשנת 2014, על-ידי שלוש תחנות כוח, המוסקות בגז טבעי. הסכם זה מבטיח את השלמת השלב הראשון של פיתוח יתרת צי תחנות הכוח הנמצאות בשלבים שונים של תכנון ורישוי. ההסכם נסמך על נוסחת הצמדה אשר אינה מבוססת כלל על תעריף רכיב ייצור של החשמל המפורסם על-ידי רשות החשמל.
היקף ההספק מותקן הכולל של צי תחנות הכוח המתוכנן, הוא עד כ-450 מגה וואט המבוסס על 23 תחנות כוח שונות בהתאם להסכמים שונים שנחתמו עם גופים מובילים בישראל ביניהם: מפעלי הבירה ומחלבות טרה מקבוצת החברה המרכזית למשקאות שבשליטת מוזי ורטהיים, נטפים בקיבוץ חצרים, גיניגר פלסטיק, פיניציה זכוכית שטוחה, מילוטל ירקות קפואים מקבוצת פישמן, פלרם מקיבוץ רמת יוחנן.
הקמת צי תחנות הכוח, בהספק של 5 עד 15 מגה וואט לכל תחנה, מהווה יישום לראשונה בדומה לפיתוחן של מערכות ייצור חשמל מבוזרות (Distributed Power) כנהוג בעולם. ניצול היכולת של רשת החשמל כרשת חכמה (Smart Grid) מאפשר ניהול של כלל צי תחנות הכוח שבשליטת החברה.
תחנות הכוח שבשליטת החברה מבוססות טכנולוגיה של קוגנרציה. בשנת 2014 מתכוונת גלובל פאוור להשלים את ההפעלה המסחרית של שלוש תחנות כוח בהספק של כ-5 מגה וואט כל אחת במפעל אביב מיחזור בע"מ ברמת חובב, במפעל ברנד תעשיות מתכת בירוחם ובקיבוץ בית קמה, בסמוך למפעל קמהדע, הממוקם בקיבוץ בית קמה. כמו-כן, גלובל פאוור משלימה את הקמתה של תחנת כוח מבוססת ביו גז בחצר מפעלי נייר חדרה, בהספק מותקן של 1.8 מגה וואט, המבוסס על ההסדרה התעריפית לתחנות כוח מוסקות ביו גז של רשות החשמל.
הפעלת תחנות הכוח בקוגנרציה מאפשרת את אספקת האנרגיה במחירים טובים משמעותית. כך למשל, מעניקה גלובל פאוור ללקוחותיה הנחה ממוצעת של כ-12 אחוז על התעריף המלא של החשמל בפסגה וגבע כפי שהוא מפורסם על-ידי רשות החשמל יחד עם הנחה משמעותית נוספת של כ-20 עד 30 אחוז בייצור האנרגיה הטרמית על-ידי גז טבעי (קיטור) או על-ידי חשמל (מי קירור לתעשיה או למיזוג אוויר). מחירי אנרגיה אלו מעניקים למפעלים את מחירי האנרגיה הנמוכים ביותר בשוק הישראלי כיום ומאפשרים למפעלים להוזיל את עלויות האנרגיה באופן משמעותי גם במונחים בינלאומיים.
גלובל פאוור משלימה בימים אלו את הפקדת התוכנית לשינוי תב"ע לצורך הקמתה של תחנת הכוח בקוגנרציה בהספק מותקן של כ-120 מגה וואט במפעל DSI בדימונה. בהתאם לתוכניות של גלובל פאוור, ההפעלה המסחרית של תחנת הכוח צפויה במהלך 2017. החברה גם מחזיקה בהחזקת מיעוט בתחנת הכוח איי.פי.אם. באר טוביה, תחנת כוח בהספק מותקן של 428 מגה וואט.

תאריך:  01/01/2014   |   עודכן:  01/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גלובל פאוור תרכוש גז מתמר ב-200 מיליון ד'
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
לדבריה, "לא ייתכן שתהיה פגיעה בחולים הישראלים, אך תיירות המרפא היא חיובית, כמעשירה את הניסיון ואת קופת מוסדות הרפואה הציבורית"
יצחק דנון
המנכ"ל הפורש של משרד המדע מבקש להתחיל ב-1 בפברואר בתפקידו החדש כמנכ"ל אוניברסיטת בר-אילן ועל כן הוא מבקש להסתפק בתקופת צינון בת 6 חודשים
הדר פרבר
הח"כים נחמן שי ואיילת שקד העומדים בראש השדולה לשחרור יונתן פולארד, הגישו לנשיא את עצומת 106 חברי הכנסת מהקואליציה והאופוזיציה לשחרורו
יפעת גדות
סקר הראה כי רוב הצעירים שולחים סקסטינג כדי לפלרטט, כמשחק מקדים, או לצורך יצירת תחושה אינטימית, אך נשים נטו יותר להסכים לסקסטינג לא רצוי בגלל חרדות ממערכת היחסים שלהן
עופר וולפסון
הוועדה להגברת התחרות בתחום הדואר מתכננת להמליץ על הפחתה משמעותית במספר ימי החלוקה ועל גמישות בשעות פתיחת הסניפים    ד"ר רייך: "אם החברה לא תתייעל, היא לא תקבל הטבות"    באוצר אומרים כי צריך לקחת בחשבון הפרטה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il