X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
היכרות עם בני משפחת לוזון על-רקע פעילות במכבי פ"ת ויחסי משפחה עם בני משפחת קרפ גרמו למנדל לצפות שיישכר להעניק שירותים - אך בהעדר הסכם בכתב יקבל 500,000 שקל בלבד
▪  ▪  ▪
עמוס לוזון. ייזום נדל"ן
שירות מוגדר
"עורך דין, ככל בעל מקצוע, נשכר על-מנת לתת שירות מוגדר. לפיכך, כל עוד לא סוכם כי עורך הדין הוא זה שיטפל ברישום הדירות על שם רוכשי הדירות (ויגבה מרוכשי הדירות את התשלום המקובל בשל כך), לא עומדת לו זכות משפטית (להבדיל מתקווה בעלמא) להיות זה שיעניק שירות משפטי זה. ממילא, משלא הוכיח התובע כי עמדה לו זכות משפטית לטפל ברישום הדירות על שם הרוכשים ביחס לאף אחד מהמגרשים בהם עוסקת התביעה, אין מנוס מדחיית עיקר תביעתו"

שופט בית המשפט המחוזי מרכז, פרופ' עופר גרוסקופף, דחה (23.12.13) כמעט את כל תביעתו של עו"ד נחמן מנדל לשכר טירחה, שהוגשה נגד יזמי נדל"ן בפתח תקוה ובראשם בני משפחת לוזון.
הרקע ליחסים בין הצדדים הוא פעילותם המשותפת של בני משפחת מנדל בקבוצת הכדורגל מכבי פתח תקוה. האחים צבי, נחמן וסלע מנדל היו שחקנים בקבוצה בשנות ה-50 והיו קשורים לקבוצה גם שנים רבות לאחר מכן (נחמן, מציין גרוסקופף, הוא מנדל מהשלישייה "מנדל צבינגי ופושקש" הנזכרת ב"שיר השכונה" של "התרנגולים"). משפחת לוזון שולטת בקבוצה ועמוס הוא הנשיא.
יזמים נוספים שנתבעו בידי מנהל היו בני משפחת קרפ: רעייתו ובנותיו של אריק קרפ המנוח, שנרצח בתל אביב בשנת 2009, ואחיו יעקב. בני משפחת קרפ הם קרובי משפחה של נחמן מנדל. התביעה עסקה בעיקר במגרש בשכונת נווה עוז בפתח תקוה, כאשר מנדל טען שהעניק שירותים משפטיים ללוזון ולקרפ בקשר עם תוכניות שונות לבנייה עליו.
"לא זהו הדין"
גרוסקופף דן ארוכות בגלגולים השונים שעבר המגרש ובחלקו הנטען של מנדל בהם ומגיע למסקנה, שהוא זכאי רק לדמי ייזום בגין אחת התוכניות שלא יצאה לפועל - שכן רק בנקודה זו נחתם הסכם בינו לבין לוזון וקרפ. גרוסקופף אומר:
"התובע לא הצביע על הסכם בכתב, או אפילו על התחייבות ברורה בעל-פה, מכוחה זכאי הוא לסעד המבוקש על ידו כלפי מי מהנתבעים. חלף זאת, התובע מצביע על כך שהוא ביצע פעולות שונות ביחס למגרשים בעבור כל אחד מהנתבעים, ולא דרש שכר בגין טיפול משפטי זה. לשיטתו די בטיפול המשפטי שהעניק חינם אין כסף, ובציפייה שפיתח על בסיס מתן שירות זה, על-מנת להקנות לו זכות משפטית לטפל במגרשים עד לשלב רישום הדירות על שם הרוכשים.
"הלכה למעשה, מה שמבקש התובע הוא עיגון משפטי לתפיסה לפיה 'עורך הדין הולך עם המקרקעין', לפיה מרגע שהחל עורך דין לתת טיפול משפטי ביחס למגרש מסוים, עומדת לו זכות מוקנית לבצע כל פעולה משפטית הנדרשת עד להשלמת רישום המקרקעין על שם רוכשי הדירות.
"למיטב הכרתי לא זהו הדין. עורך דין, ככל בעל מקצוע, נשכר על-מנת לתת שירות מוגדר. לפיכך, כל עוד לא סוכם כי עורך הדין הוא זה שיטפל ברישום הדירות על שם רוכשי הדירות (ויגבה מרוכשי הדירות את התשלום המקובל בשל כך), לא עומדת לו זכות משפטית (להבדיל מתקווה בעלמא) להיות זה שיעניק שירות משפטי זה. ממילא, משלא הוכיח התובע כי עמדה לו זכות משפטית לטפל ברישום הדירות על שם הרוכשים ביחס לאף אחד מהמגרשים בהם עוסקת התביעה, אין מנוס מדחיית עיקר תביעתו".
"אל לו לגלגל עיניו"
עוד אומר גרוסקופף: "ככל שנותן שירותים, המצפה לקבל לטיפולו עניין מסוים, נמנע מלהסדיר זאת בהסכם משפטי בשל כך שהוא מניח שדי ביחסי הידידות או בקשרי המשפחה בינו לבין הלקוח הפוטנציאלי כדי להבטיח לו את העבודה, הרי שאל לו לגלגל עיניו לבתי המשפט, כאשר נכזבו תקוותיו שהעניין יסתדר על בסיס לבר-משפטי. כך ביחס לנותן שירותים שאינו בקיא בכללי המשפט, ומקל וחומר בן בנו של קל וחומר, כשמדובר בעורך דין".
תביעתו של מנדל עמדה על מה שגרוסקופף מכנה "סכום פנטסטי" של 19 מיליון שקל, אם כי בסיכומים הופחתה ל-12 מיליון שקל. מאחר שגרוסקופף זיכה את מנדל ב-500,000 שקל בלבד, הוא אומר ששקל לחייב אותו בהוצאות משמעותיות, אך החליט להימנע מכך משום שמנדל אכן העניק ללוזון ולקרפ שירותים שונים בחינם, ולכן חייב אותו בתשלום של 25,000 שקל בלבד.
את מנדל ייצג עו"ד אברהם מיכלביץ, את לוזון ייצגו עוה"ד שמואל גלינקא וצחי הראל, את יורשי אריק קרפ ייצגו עוה"ד אבישי חלפון, אריק רובין ומאיה יעקובי, ואת יעקב קרפ - עוה"ד גד טיכו, יורם חגבי-חגי ודוד חגי.

תאריך:  05/01/2014   |   עודכן:  05/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נדחתה תביעת עו"ד מנדל נגד מש' לוזון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ביהמ"ש: מי שאינו יכול להשתמש בחלקה שרכש, צריך להחזיר אותה לחברה קדישא ולקבל את כספו; מתן אפשרות למכירה לאדם אחר עלול להביא ל"השקעות" בחלקות קבר
איציק וולף
המושל אנדרו קומו התנגד בעבר ללגליזציה של מריחואנה רפואית    בשבוע הקרוב יוציא צו שיכשיר את השימוש בסם לחולים במחלות קשות
יצחק דנון
מסעדת הבשרים המפסידה מערערת לבית המשפט על החלטת רשם סימני המסחר להעדיף את המסעדה המתחרה על פניה ברישום סימן המסחר המקביל
איציק וולף
שר ההגנה המצרי, השולט בצבא מצרים ובמצרים כולה, יתפטר מתפקידו בימים הקרובים כחלק מההכנות להתמודדותו על נשיאות מצרים    החוק המצרי קובע שאנשי כוחות הביטחון לא יכולים להיבחר לנשיאות
איתמר לוין
"הדרך הנכונה בעיני ביחס לטרור היא באמצעות אסטרטגיה של לחימה רצופה, ולא באמצעות האסטרטגיה הנהוגה היום שהיא אסטרטגיה תגובתית"    "אי-אפשר לגזום את כל העצים ולטמון את כל הקווים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il