X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הארגון המייצג של עובדי איי.טי.סופט טוען כי הצוות של 11 עובדי המחשוב הוחלפו בעובדים אחרים במסגרת חברה אחרת רק בשל התאגדותם המקצועית ומימוש זכות השביתה
▪  ▪  ▪
טענות לאיומים מצד הנהלת אל על [צילום: פלאש 90]

כח לעובדים-ארגון עובדים דמוקרטי פנה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בבקשה להצהיר כי פיטורי עובדי איי. טי. סופט ומניעת המשך העסקתם בתפקידם, נובעים מהתאגדותם המקצועית וממימוש זכות השביתה, נעשו בחוסר תום לב והינם בלתי חוקיים.
בנוסף מתבקש בית המשפט להורות על המשך העסקתם של עובדי החברה המפוטרים.
לדברי כח לעובדים, הארגון היציג של עובדי איי. טי. סופט, אל על העסיקה את 11 עובדי החברה במסגרת צוות CUTE לטיפול בתוכנה הנקראת בשם זה, המותקנת במסופי הצ'ק-אין ובמסופי העלייה למטוסים של חברות התעופה הפועלות בנתב"ג.
בקשה נאמר כי במהלך פגישה עם נציגי ועד העובדים בעקבות הכרזת סכסוך עבודה ביוני 2013, איים משה לוי, סגן ראש אגף תקשוב באל על, על העובדים, במפורש, כי במידה וישבתו-יוחלפו, יפוטרו ואל על תתקשר עם חברה אחרת במקומה של איי. טי. סופט. לדברי כח לעובדים מדובר בהחלטה ניהולית ומחושבת שהתקבלה באל על.
בבקשה נאמר כי בעקבות עיצומים שננקטו על-ידי העובדים במהלך חודש אוגוסט הודיעה אל על לאיי. טי. סופט על סיום החוזה עמה בסוף חודש אוקטובר, בשל השביתה בה נקטו העובדים. ואולם בעקבות פניה של כח לעובדים לבית הדין לעבודה למניעת פיטורי העובדים הגיעו הצדדים לידי הסכמה בעטיה נחתם הסכם קיבוצי חדש ואל על-אף הצהירה כי תקיים מכרז לחידוש הסכם השירות לתוכנת ה-CUTE.
אלא, לטענת כח לעובדים, אל על בחרה בסופו של דבר שלא לפרסם מכרז ושלא להמשיך בהתקשרותה עם איי. טי. סופט מינואר שנה זו, וכי כתוצאה מכך העובדים יפוטרו. לעובדים התברר כי אל על התקשרה עם חברת מלם-תים להמשך אספקת השירות וכי מנהלם של העובדים אשר לא לקח כל חלק בהתאגדות ושיתף פעולה עם אל על בשביתות העובדים, ימשיך לעבוד ולנהל את צוות העובדים.
משכך פנו העובדים למלם-תים בבקשה להיקלט בחברה כעובדים ונענו כי החברה תשמח לשקול העסקתם לתפקידים אחרים, אך בשום אופן לא תוכל להעסיקם בתפקידם הנוכחי בצוות ה-CYTE. מלם-תים, נאמר בבקשה, סירבה להסביר לעובדים את הסיבה למניעת העסקתם מלבד הבטחה כי תיבדק התאמתם לתפקידים אחרים בחברה.
כח לעובדים מדגיש כי אל על היא זו שניהלה את העובדים בפועל, היא שהתנגדה להתאגדותם ולשביתתם המידתית והחוקית, והיא שהפעילה עתה סנקציות ועונשים על העובדים בשל התאגדותם. זאת חרף חובתה של אל על לנהוג בתום לב והוגנות מתוקף מעמדה כלפי העובדים וכלפי הציבור ומשקיעיה.
כח לעובדים טוען באמצעות עו"ד אירית קוטונה כי אל על היא זו שלא אפשרה לעובדי איי. טי. סופט לנסות ולהתקבל למשרה אותה ביצעו בנאמנות עבורה במשך שנים. הארגון טוען כי המדובר בהליך שאינו תקין וראוי של החלפת עובדים שהעזו להרים את ראשם ולהתאגד בעובדים חדשים, ללא הסכם קיבוצי וללא ועד, ותוך מניעת כל יכולת התנגדות או השפעה מטעם העובדים או הארגון המייצג.
כח לעובדים סבור כי מדובר בסיכול ממוקד של התארגנות העובדים וכי התנהלותה של אל על אינה תקינה וראויה לגנאי ולדבריה אין לאפשר כי העובדים יפוטרו על לא עוול בכפם רק בשל התנגדותם ומימוש זכות השביתה על ידם. זאת, לדברי הארגון במסווה של החלפת נותן השירות וזאת לתקופה של 10 חודשים בלבד עד לסיום החוזה בין אל על מול חברת SITA לאספקת שרותי התמיכה בתוכנת ה-CUTE.
לדברי כח לעובדים כל תוצאה אחרת מלבד היענות לבקשה למניעת פיטורי העובדים והמשך העסקתם כצוות CUTE תביא לפיטוריהם ולחיסול פרנסתם על לא עוול בכפם ולהחלפתם בעובדים שלא יעזו להתאגד.
בנוסף מתבקש בית הדין כי נוכח חומרת המקרה והשלכותיו לחייב את אל על ומלם-תים בתשלום פיצויים לדוגמה בסך 200,000 שקלים עבור כל אחת מההפרות.

ס.ק. 5242-01-14
תאריך:  03/01/2014   |   עודכן:  03/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משה לוי  תום לב
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כח לעובדים: עובדים פוטרו בשל התארגנות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
השופט בדימוס שפסקה בתיק מעריב טוענת כי לעיתון מבית הארץ יש אג'נדה ברורה נגד מי שהחזיק בשליטה באי.די.בי    העורך סמי פרץ בתגובה: "הסיפור הוא המבנה הפרימדיאלי"
יואב יצחק
מידע מטריד שהובא ל-News1 מעלה חשש, לפיו מוטי בן-משה ניסה לשלם בגין רכישת ביתו במודיעין, במזומנים שמקורם מפוקפק    המוכרת, שרון שטרית, דחתה את ההצעה ולכן "נאלץ" בן-משה למסור המחאות לכיסוי הרכישה    המידע טעון בדיקת רשות המיסים והרשות לאיסור הלבנת הון
עופר וולפסון
בפגישתו עם מזכיר המדינה קרי, אמר שר החוץ כי יש לטפל בסוגיה הבעייתית ביותר לפני חתימה על הסכם ביניים    "השלום חייב להתבסס על ביטחון ישראל ויציבות כלכלית לפלשתינים"
אלעזר לוין
מזכיר הממשלה לשעבר יפעל למציאת פתרון לבניינים בחדרה שבהם קרסו מרפסות    הנחיית גינדי השקעות: מצא פתרון שיהיה לשביעות רצון הדיירים
איתמר לוין
בן-משה טוען בתגובה לבקשת גלובס לפרסם את הדוח בנוגע אליו, כי הוא עשוי לכלול "סודות מסחריים ו/או מידע פרטי" שפרסומם עלול לפגוע ללא הצדקה בו ובאדוארדו אלשטיין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il