X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התובעים טוענים כי התנהלות חמורה ורשלנית של הנאמן גרמה לאובדן הכספים שהפקידו בידיה הנאמנות
▪  ▪  ▪
פרופ' נחום ביגר. בין התובעים

בעלי אגרות חוב של חברת פסיפיקה אחזקות הגישו לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית נגד משמרת, חברה לשירותי נאמנות (לשעבר זיו האפט חברה לנאמנויות), הנאמן למחזיקי אגרות החוב שהנפיקה החברה הציבורית פסיפיקה אחזקות (ניירות הערך של החברה נמחקו מהמסחר בבורסה בפברואר 2010).
זאת בטענה להתנהלות חמורה ורשלנית כלפי מחזיקי אגרות החוב שהביאה בסופו של יום לנזקים כספיים עצומים לבעלי אגרות החוב. התביעה הוגשה על-ידי פרופ' נחום ביגר נשיא המרכז האקדמי כרמל, רפאל נחושתן איש עסקים, רו"ח רונן פרלמוטר בעל משרד רואי חשבון פרלמוטר תמיר ושות', ורו"ח אסף קריל בעל משרד רואי חשבון אסף קריל - רו"ח ויעוץ מס.
לטענת התובעים, משמרת שימשה בתפקיד נאמן לכספים בסך כ-23 מיליון שקלים שגייסה פסיפיקה בדרך של הנפקת אגרות חוב לציבור, ורוכשי אגרות החוב שמו מבטחם כי היא תפעל-כנאמן סביר עבורם ולטובתם בהתאם לתנאי התשקיף, לתנאי אגרות החוב, ובהתאם לשטר הנאמנות.
נכון להיום, מצוין בתביעה, פסיפיקה אינה מתפקדת ובלית ברירה היא מנוהלת כיום על-ידי בעלי אגרות החוב כאשר נכסי הנדל"ן ש"נרכשו" כביכול מכספי אגרות החוב אינם רשומים על שם החברה או על שם חברה-בת שלה ואף אינם רשומים על שם מי שמכר לה את אותם נכסים.
כך רוב רובם של כספי מחזיקי אגרות החוב פשוט ירד לטמיון ב"עסקות" ברומניה - והכל בשל התנהלותה השערורייתית של משמרת שאמורה הייתה לתפקד כנאמן סביר בנוגע לכספים אלה. לדברי התובעים, משמרת יכולה הייתה למנוע את התוצאה העגומה של הפסד רוב כספי מחזיקי אגרות החוב כמו גם את הפסד ההכנסות שאמורות היו להתקבל אצל בעלי אגרות החוב, אילו רק הייתה ממלאת את חובותיה המינימליות על-פי דין, לא מתרשלת במלאכתה ונוהגת בהתאם להוראות שטר הנאמנות והתשקיף.
כך במהלך החודשים יולי-אוגוסט ונובמבר-דצמבר 2007 העבירה משמרת את רובם המכריע של כספי מחזיקי אגרות החוב לטובת "עסקות" כביכול שהיו חשודות ביותר כבר מלכתחילה. מאוחר יותר התברר ש"עסקות" אלה היו חסרות תוקף משפטי ולבסוף נודע שהן לא היו עסקות כלל - אך לכאורה הועברו הכספים לצורך רכישת שתי חלקות קרקע בנות 25 אלפי מ"ר כל אחת ברומניה.
לדברי התובעים, בדיעבד הסתבר כי לפסיפיקה אין כל זכות מכל סוג שהוא בקרקעות שנרכשו לכאורה בעבורה, ועוד התברר רק מאוחר יותר כי הוצאת הכספים מהחברה לצורך אותן "עסקות" נעשתה על-ידי גורמים שונים שפעלו בדרכי מרמה ו/או ברשלנות רבתי וחלק מאותם גורמים אף הורשעו בפלילים בגין מעשים אלה.
לטענת התובעים, כל זאת יכול היה להימנע לו רק הייתה משמרת פועלת בהתאם לחובות הנאמנות המינימליות המוטלות עליה על-פי המערכת ההסכמית ולפי כל דין, ומפעילה היגיון בסיסי ושכל ישר.
התובעים מדגישים כי עניינה של התביעה הוא בהתנהלותה הנפסדת של הנתבעת-הנאמן בכל הנוגע להעברת הכספים שהופקדו בידיה הנאמנות בניגוד להוראות שטר הנאמנות ולהוראות התשקיף, לשם ביצוע עסקות המקרקעין ברומניה. בעטיה של התנהלות זו, נאמר בתביעה, סכום עתק של למעלה מ-21 מיליון שקלים אשר הועברו מתוך כספי מחזיקי אגרות החוב לאחר שהופקדו בידיה הנאמנות של הנתבעת - פשוט ירד לטמיון.
לטענת התובעים, הכספים הועברו על-ידי הנתבעת מבלי שווידאה כי אכן התבצעה עסקת מקרקעין מבלי שקיבלה בטוחות מתאימות או כל בטוחה שהיא, מבלי שבדקה את מסמכי ה"עסקות" ווידאה את תקינותם, מבלי שבדקה כי התקבלה החלטה של דירקטוריון החברה בעניין, מבלי שווידאה כי הוראת ההעברה אושרה בחתימות מתאימות, מבלי שווידאה כי הנכס ה"נמכר" אכן מצוי בבעלות ה"מוכר" ומבלי שווידאה כי יש ביכולתה של פסיפיקה לבצע את ה"עסקות".
לדברי התובעים, באמצעות עוה"ד זוהר לנדה, נועם הבדלה ואיתי חתם, כתוצאה ממחדלי הנתבעת ומרשלנותה ספגו מחזיקי אגרות החוב הפסדים כלכליים כבדים, הנובעים מאובדן הכספים שהופקדו בידיה הנאמנות וכן מהפסד כספים שאמורים היו להשתלם להם כפירות ההשקעה באגרות החוב.
התובעים מבקשים מבית המשפט לחייב את משמרת לפצות את מחזיק אגרות החוב בגין הפסדיהם הנאמדים בסכום מוערך של כ-50 מיליון שקלים.

ת.צ. 59849-12-13
תאריך:  05/01/2014   |   עודכן:  05/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בקשה לייצוגית נגד הנאמן למחזיקי אג"ח פסיפיקה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
תוגברה אבטחת השגרירות בג'ובה, שהפסיקה לתת שירותים קונסולאריים    ארצות-הברית תקציב חמישים מיליון דולר כסיוע הומניטרי לסודן הדרומית    בשנים 2014-2013 יגיע הסיוע האמריקני למדינה לכדי שלוש מאות מיליון דולר, הודיעה מחלקת המדינה
מיטשל א' לוין
בקורפו שוחררה משפחת ברוך היהודית שנוקתה מרצח ילד יווני
איציק וולף
שר הביטחון מצדד בעמדתם של בכירים במערכת הביטחונית שמעריכים כי יציאה ישראלית משטחי יהודה והשומרון תוביל לעליית גורמים פלשתינים קיצוניים ולהדחת ראש הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, מתפקידו
איתמר לוין
ד"ר צבי ישראל מבית החולים הדסה תמך בתביעת הורים נגד בית החולים רמב"ם בשל נכותו של בנם, אך בעת חקירתו הנגדית חזר בו ואמר שהטיפול היה תקין
יצחק דנון
הארגון פנה לבית הדין לעבודה בבקשה לאסור על נציבות שירות המדינה לשנות באופן חד-צדדי את הסדרי הפרקטיקה והעבודה הפרטית של הרופאים העובדים בבית החולים שבבעלות המדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il