X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המבקר הפנימי של קרן ההשתלמות לעובדי הרשויות ביקש לקבוע נהלים להחזר ההוצאות לרוכברגר - ולא נענה היועץ המשפטי של הקרן: לא התערבתי כי זה עסק לרואי החשבון
▪  ▪  ▪
החזר של הוצאות בשופרסל [צילום: פלאש 90]

קרן ההשתלמות של עובדי הרשויות המקומיות שילמה ליצחק רוכברגר החזר הוצאות בניגוד לכללי מינהל תקין. כך טוענת רו"ח חנה פייס, שהכינה את דוח הביקורת על הקרן עבור משרד האוצר. פייס הייתה (יום ב', 6.1.14) עדת התביעה הראשונה במשפטו של ראש עיריית רמת השרון, שהיה גם יו"ר הקרן.
הסניגור, עו"ד ליאור אפשטיין, שאל: "האם את מקבלת את ההגדרה שלי שכללי מינהל תקין הם לא נוהל אלא נוהג?". פייס השיבה: "גם אם נוהגים לא כראוי, זה לא אומר שזה בסדר". פייס הציגה דוגמאות להוצאות שהוחזרו לרוכברגר, ואשר לשיטתה לא היו אמורות להיות משולמות בידי הקרן.
רו"ח חיים אבני, שהיה המבקר הפנימי של הקרן, העיד, כי ביקש שוועדת הביקורת והדירקטוריון יקבעו אלו הוצאות יוחזרו לרוכברגר, אך הדבר לא נעשה. כל עוד ההוצאות לא עברו את גבול 6,000 השקלים לחודש, הוסיף, הוא לא העיר דבר. עוד אמר אבני, כי מנכ"ל הקרן דאז, גבע שגיא, הסמיך את מזכיר הקרן, יוסי שטורם, להחזיר את הכספים לרוכברגר. שטורם אמר לאבני: "הוא מביא לי את הקבלות, אני מסתכל עליהן ומשלם".
אבני הגיב בתנועה של שאט נפש כאשר אמר אפשטיין, כי לגירסת המדינה - שגיא ושטורם לא בדקו דבר משום שחששו מפני רוכברגר. "זה לא נראה נכון ולא נראה הגון", אמר על התנהגות זו. על העובדה שהקרן החזירה לרוכברגר הוצאות על קניות בשופרסל ללא כל בדיקה, אמר אבני: "בעיה שלהם שהם מזלזלים בנוהל תקין".
אבני הוסיף: "הגוף הזה - הקרן - לא אהבה ביקורת. לכן הגבילו אותי כמבקר במיקור חוץ לעשר שעות עבודה לחודש. שלא אוכל להעמיק מדי. ובנוסף, יו"ר ועדת הביקורת, אותו אלי לוי, עבר על חוק החברות ובמשך שנתיים וחצי לא כינס את ועדת הביקורת לדון ב-12 דוחות רבעוניים שלי ובשני דוחות שנתיים שלי".
בחקירה החוזרת בידי התובעת, עו"ד פיה גלבר, התייחס אבני להוצאות שלדעתו צריך היה להחזיר: "לדעתי כמבקר פנים ההוצאות שיו"ר הקרן יכול להוציא זה בכל הקשור להוצאותיו הקשורות בקרן. זה לפי ההיגיון, המוסר והניסיון".
היועץ המשפטי של הקרן, עו"ד אורן ששון, אמר שכלל לא עסק בהחזר ההוצאות. לדבריו, "הכללים והנורמות בכל מה שקשור להוצאות מסורים - כך סברתי אז וכך היום - למומחיות רואי החשבון. רואה החשבון אמון על כל הנורמות של הניהול הכספי". השופט עידו דרויאן שאל מה ששון כן ידע, והוא השיב: "היו הוצאות ואישרו לו. בנוגע לטכניקה אני פחות יודע. לא הייתי מעורב. אבל ידעתי בגדול שקיימת הפרקטיקה הזאת והכלל הזה שהוא מביא קבלות וזוכה להחזר הוצאות, פחות או יותר".
אפשטיין ציין: "במשך שנה ומשהו עוברות קבלות מיד ליד ואנשים עושים טבלאות ואנשים מקבלים תשובות, יש מקרי גבול אפורים, יש דברים שלא צריך לשלם וכן צריך לשלם". ששון הגיב: "החשבוניות שעוברות מיד ליד, הרשימות והאקסלים מעולם לא הגיעו לידי ולעיוני".

תאריך:  07/01/2014   |   עודכן:  07/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הקרן לא אהבה ביקורת ולכן הגבילו אותי"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת רוכברגר
איתמר לוין
ראש עיריית רמת השרון מואשם שקיבל במירמה למעלה מ-100,000 שקל בעת שכיהן כיו"ר קרן ההשתלמות של עובדי הרשויות המקומיות
איתמר לוין
התנועה לאיכות השלטון מבקשת להורות למועצות עיריות בת-ים, רמת השרון ונצרת עילית להדיח את ראשי הערים ששבו ונבחרו למרות כתבי האישום נגדם
איתמר לוין
סבורה שאין מקום להתערב בהחלטת מועצת עיריית נצרת עילית שלא להדיח את גפסו, ושאין לצפות שראש עיריית רמת השרון יודח שבועות אחדים לפני הבחירות המוניציפליות
אלעזר לוין
עו"ד עידן למדן תוקף את ראש עיריית רמת השרון על התנגדותו לבניה במתחם תעש    "הוא עצמו תמך בבניית 10,000 דירות, ולא הגיע לדיוני הוועדה בנושא"    "דרישותיו נגועות בשיקולי בחירות"
איתמר לוין
המדינה: יצחק רוכברגר קיבל במירמה מקרן ההשתלמות של עובדי הרשויות המקומיות 118,000 שקל שהוציא לצרכיו הפרטיים - לאחר שהציג אותם כאילו הוצאו במסגרת תפקידו כיו"ר הקרן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il