X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מועצת הרבנות הראשית החליטה להתנגד להצעת החוק של ח"כ עליזה לביא "המטרה האמיתית היא לא לשפר את השירות לציבור, אלא לפגוע בצביונה היהודי של המדינה"
▪  ▪  ▪
עו"ד שמעון יעקבי, יועמ"ש בתי הדין הרבניים

"החוק לביטול מרוץ הסמכויות הוא למעשה חוק לביטול סמכויות". כך טוען עו"ד שמעון יעקבי, היועץ המשפטי לבתי הדין הרבניים, בסקירה סביב הצעת החוק לביטול מרוץ הסמכויות בבתי הדין הרבניים שהוצגה (יום ב', 6.1.14) בפני מועצת הרבנות הראשית לישראל.
לדברי יעקבי, בתי הדין הרבניים התייעלו בשנים האחרונות באופן שמייתר את החוק לחלוטין: "בשנים האחרונות שיעור העתירות נגד פסיקות בתי הדין שמתקבלות בבג"ץ צנח מכ-29%, ל-0% עד 2% בשלוש השנים האחרונות".
הצעת החוק של ח"כ עליזה לביא (יש עתיד) מבקשת לקבוע כי במקרה של גירושין יינתן לבית המשפט לענייני משפחה עדיפות על פני בית הדין הרבני בכל מקרה, וזאת כדי למנוע את המרוץ בין בני הזוג, לפיו מי שמגיש תביעה ראשון היא תידון במקום בו הוגשה.
הרב הראשי האשכנזי דוד לאו האשים כי "בנסיבות אלה, ברור שהמטרה האמיתית של יוזמי החוק היא לא לשפר את השירות לציבור, אלא לפגוע בצביונה היהודי של המדינה".
לדבריו, הצעת החוק תהפוך את בתי הדין הרבניים ללבלרי גיטין, כלשונו, מה שפוגם בתוקף ההלכתי של הגירושין. "התוצאה החמורה ביותר היא שכרסום סמכויות בתי הדין תפגע ביכולתם של הדיינים לפעול נגד סרבני גט במסגרת ההלכה", אמר הרב לאו. "שוב מוכח שהמלחמה ביהדותה של המדינה מחטיאה את מטרתה ופוגעת דווקא במי שזקוק למערכת חזקה ומתפקדת".
מועצת הרבנות הראשית דנה גם בנוסחים השונים של הצעת חוק הגיור. הרבנים חברי המועצה שיבחו את סגן השר לשירותי דת, אלי בן-דהן, על שיתוף הפעולה הפורה עם הראשון לציון הרב יצחק יוסף לגבי החוק, ועל עמידתו נגד הניסיון לפגוע בגיור על-פי ההלכה, באמצעות נוסחים שונים של הצעת החוק שהועלו. המועצה החליטה לעמוד על כך שכל קידום של שתי הצעות החוק יותנה בהסכמת הרבנים הראשיים לתוכנם.
בתוך כך, דנה המועצה גם בהגברת הפיקוח על חרקים ועל חומרי הדברה בירקות עליים, לאור גידול במספר החברות העוסקות בגידול ירקות עלים המפוקחים לעניין תולעים. ישנו חוסר אחידות בין היצרנים השונים ברמת הנקיות הן מחרקים והן מחומרי הדברה. המועצה החליטה להקים ברבנות מעבדה לבדיקת כשרות של ירקות עלים בראשות אגרונום.

תאריך:  06/01/2014   |   עודכן:  06/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"מנסים להפוך את בתי הדין ללבלרי גיטין"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לביא -בת זוגתו של עשיו הרשע! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  7/01/14 00:30
2
חבל שלא מבטלים את בתי הדין ל"ת
אורח  |  8/01/14 19:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
משרד החוץ תקף את נציבות האו"ם לפליטים שקראה אתמול לשינוי המדיניות הישראלית ביחס למבקשי מקלט    "הצהרות בנושא מהגרים, אשר אינו לוקחות בחשבון את המצב המורכב בישראל אינן מועילות כלל ולא תורמות להבהרת הסוגיה המורכבת"
יצחק דנון
התובעת טוענת כי קווים פלשה למקרקעין שבבעלותה והציבה עליהם מסוף אוטובוסים ללא הסכמתה וכי עליה לפנות את המקרקעין ולשלם לה דמי שימוש ראויים
אלעזר לוין
תרכוש מרמ"י שלושה מגרשים בכ-34 מיליון שקל    משה אביסרור יבנה בסמוך 36 קוטג'ים, אחרי ששילם בזול עקב פסילת ההצעה הגבוהה    קבוצת רוכשים תבנה עוד 38 יחידות    שכונה ותיקה עם קהילה קראית
יצחק דנון
האם סקאל דיוטי פרי אינה מסמנת את מוצרי המזון הנמכרים בחנויות הדיוטי פרי בנתב"ג בסימון תזונתי בשפה העברית כנדרש    בקשה לתביעה ייצוגית בסכום מצרפי של כ-38.5 מיליון שקלים
יצחק דנון
זמרת אופרה לשעבר טוענת כי אדם שהציג עצמו כאיש עסקים מצליח הוליך אותה שולל והוציא ממנה במרמה למעלה מ-4 מיליון שקלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il