X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תביעת הרשות בסוגיית קבלת הפרשי הצמדה וריבית על כספי המיסים שגבתה המדינה בעבורה הוגשה בשנית לנוכח כשלון המגעים בין הצדדים
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

הרשות הפלשתינית הודיעה לבית המשפט המחוזי בירושלים, כי לנוכח כשלון המגעים שהתנהלו בינה לבין משרד האוצר בסוגיית זכאותה לקבלת הפרשי הצמדה וריבית על כספי המיסים אותם גובה בעבורה מדינת ישראל, היא מגישה עתה בשנית את התביעה שהגישה בחודש מאי 2009 נגד משרד האוצר ואשר נמחקה מחוסר מעש לאחר שהצדדים ניהלו בעניינה מגעים מחוץ לכותלי בית המשפט.
בתביעה מצוין, כי מכוח הסכמי אוסלו וההסדרים בין מדינת ישראל לרשות הפלשתינית גובה מדינת ישראל כספי מיסים עבור הרשות הפלשתינית. המדינה העבירה לידי הרשות מדי חודש בחודשו כדבר שבשגרה סכומים של עשרות ומאות מיליוני שקלים בחודש.
אולם, לטענת הרשות הפלשתינית, מפעם לפעם חלו עיכובים משמעותיים בהעברת הכספים החודשית השוטפת לידיה וזאת משני טעמים עיקריים: הקפאת כספים כתוצאה מהחלטה מדינית, ועיקול הכספים בעקבות צו של בית המשפט בעקבות תביעות נגד הרשות.
לטענת הרשות, באמצעות עו"ד יוסף ארנון, עם תום תקופת ההקפאה או העיקול הועברו הכספים לרשותה רק בשוויים הנומינאלי ללא הפרשי הצמדה וריבית. לדברי הרשות, היא זכאית לכך שכספיה ששוחררו לידיה בעבר וישוחררו לידיה בעתיד יוחזרו בערכם הריאלי ויישאו הפרשי הצמדה וריבית ו/או ריבית ריאלית בשל העיכוב ולכל תקופת העיכוב.
לטענת הרשות, תשלום חלק מסכומי ההצמדה בחודש מרס 2008 בסך 76.5 מיליון שקלים על חשבון הפרשי ההצמדה והריבית המגיעים לה, מהווה הודאה של המדינה בזכאותה העקרונית של הרשות להפרשי הצמדה וריבית, ולחלופין לריבית ריאלית על כספיה.
הרשות מבקשת מבית המשפט להצהיר על זכאותה לקבל מהמדינה הפרשי הצמדה וריבית על כספי המיסים שהוחזקו בידיה ואשר הוקפאו או עוקלו. זאת בנוגע לתקופות בהן הוחזקו הכספים על-ידי המדינה בעבר וכך גם בנוגע לכספים שיוחזקו בידה בעתיד.
בתביעה מצוין כי תביעה בעילה זו כבר הוגשה בעבר ובעקבותיה ניהלו הצדדים מגעים מחוץ לכותלי בית המשפט. לאור התארכות המגעים נמחקה התביעה מחוסר מעש בנובמבר 2009, אך בין הצדדים הוסכם כי אם וככל שתוגש התביעה מחדש, הרי שלצרכי טענת התיישנות ייחשב מועד התביעה החדשה, זו הנוכחית, כמועד הגשת התביעה המקורית ביום 13.5.2009.
עם זאת, הבהירה הפרקליטות לרשות, כי ככל שיש למדינה טענת התיישנות כלפי התביעה המקורית, היא אינה מוותרת עליה גם כלפי התביעה החדשה, וכי כל טענות המדינה כלפי התביעה המקורית תישמרנה לה גם כלפי התביעה החדשה.

47896-12-13
תאריך:  07/01/2014   |   עודכן:  07/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרש"פ תובעת הפרשי הצמדה וריבית על כספי המיסים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
הרש"פ תובעת הפרשי הצמדה
שמ  |  7/01/14 12:23
2
למה חברת החשמל לא גובה מהם
בגלל ה"כיבוש"  |  7/01/14 13:41
3
מתי תפנים המדינה, עם מי העסקה?
הניה  |  7/01/14 21:40
4
הישראלים הם גובי המסים ושואבי
ד"ר רון בריימן  |  8/01/14 11:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
ראובן לייב
חרף ההצגה הגדולה כלפי חוץ, יכול כבר עכשיו שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, לחזור לארצו בידיים ריקות. את קלף הניצחון שציפה לו, כאדריכל השיחות בין ישראל לפלשתינים, הוא ממילא לא יקבל
איציק וולף
שירות הביטחון הכללי עצר את עבדאללה אבו קביטה, תושב אל בירה בן 22, בחשד כי דקר את הילדה נועם גליק בחצר ביתה שביישוב פסגות הסמוך לרמאללה    הערכה: הרקע למעשה פלילי ולא לאומני
איציק וולף
שר הביטחון מצטרף להאשמות שמטיח ראש הממשלה ברשות הפלשתינית    "מחנכים שם להסתה ולגזענות על בסיס ציטוטים של אדולף היטלר"    "החינוך ברשות הפלשתינית לא השתנה כבר 22 שנים"
ד"ר רון בריימן
דווקא מצדדי "פלשתין" בקרבנו צריכים לדרוש כתנאי מוקדם שפליטים ערביים לא יגיעו למקום כלשהו ממערב לירדן, אם ברצונם להיות מציאותיים. וכן, על ישראל להעלות שוב ושוב את בעיית הפליטים היהודיים מארצות ערב
איציק וולף
ראש הממשלה אמר שאחת הבעיות היסודיות במגעים עם הפלשתינים היא השלילה המוחלטת מצד הפלשתינים לקיומה של מדינת ישראל    "אנחנו לא זרים בירושלים, בבית אל ובחברון"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il