X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
העובדים ויורשיהם של העובדים שנפטרו טוענים לחשיפת העובדים לקרינה מייננת ולחומרים כימיים מסוכנים ול"טיוח" המחדלים הנוגעים לתנאי העבודה
▪  ▪  ▪
הכור בדימונה [צילום: ערוץ 10]

13 עובדים נוספים ויורשיהם שהועסקו בכור בדימונה ובמרכז הגרעיני בנחל שורק הגישו לבית המשפט המחוזי בלוד תביעת נזקי גוף בסך 63.5 מיליון שקלים כנגד מדינת ישראל-הוועדה לאנרגיה אטומית.
התובעים טוענים כי נחשפו במהלך עבודתם לקרינה מייננת ממקורות רדיואקטיביים שונים ולחומרים כימיים מסוכנים, וחלו כתוצאה מחשיפותיהם. חלקם של העובדים מצאו את מותם כתוצאה ממחלותיהם והתובעים בעניינם הם בני משפחותיהם- יורשיהם. עם הגשת תביעה זו מגיע מספר הקורבנות שעניינם נדון בבית המשפט ל-133.
בתביעה נאמר כי תנאי עבודתם של העובדים, שיעורי חשיפתם לקרינה ולחומרים כימיים מסוכנים ומעורבותם בתאונות ובתקלות גרעיניות נשמרו על-ידי המדינה תחת מעטה סודיות במשך כל השנים.
לדברי העובדים הם הסתמכו במשך כל השנים על מצגי השווא של המדינה וידעו כמובן שהם עובדים במקומות מסוכנים, אך נרתמו בלב שלם למאמץ הלאומי הן מתוך הכרה בחיוניותו ובעיקר מתוך אמונה מלאה כי המדינה אכן דואגת למנוע את חשיפתם לקרינה המייננת ולחומרים המסוכנים.
בנוסף האמינו כי המדינה עוקבת כראוי אחר חשיפותיהם כך שאלו יהיו מזעריים ולא יסכנו את בריאותם, מפרידה כיאות בין האזורים המסוכנים לבין האזורים "הקרים" במקומות עבודתם ומגינה עליהם כיאות מפני הסכנה לבריאותם.
ואולם איש מהתובעים לא יכול היה להעלות בדעתו שהמדינה אותה שירת בנאמנות תפנה לו עורף בחוליו, תסתיר מפני כל את מחדליה ולא תהסס לשקר על-מנת למנוע ממנו את זכויותיו לפיצוי.
בתביעה נאמר כי המחדלים הקשים, משטר הבטיחות הירוד, טיוח הממצאים והסתרתם שהתגלו במהלך משפטם של עובדים אחרים שחלו בסרטן, היכו בתדהמה אפילו את העובדים כיום באותם המקומות, ואין זה מקרי כי בעקבות פרסומם של הדברים החליטו עשרות עובדים נוספים להגיש את תביעותיהם כלפי המדינה.
לדברי התובעים, אף מדינה שמכבדת את עצמה לא הייתה מעלה טענת התיישנות כלפי עובדים אלה וגם אם בחרה שלא לפצות אותם הייתה נותנת להם את יומם בבית המשפט ומתייצבת כתף אל כתף על-מנת להגיע אל חקר האמת.
בתביעה נאמר כי בימים אלה ממש בעיצומו של משא-ומתן בין הצדדים לסילוק התביעות התלויות ועומדות בבית המשפט ובעיצומם של דיוני ועדת ריבלין שהוקמה על-מנת להמליץ על פתרונות חלופיים לפיצוי העובדים, הודיע נציג הוועדה לאנרגיה אטומית לבא כוח התובעים עו"ד אילן קנר כי נייר עמדה שהגיש לוועדת ריבלין והמבוסס כולו על העובדות שהתגלו במשפט טומן בחובו סודות כמוסים וכי בכוונת הוועדה "לאסוף" את החומר הנוגע לקריה למחקר גרעיני והמצוי ברשותו.
לדברי התובעים, הודעה זו לצד ניסיונה של המדינה לנקוט במהלך חסר תקדים של סגירה רטרואקטיבית של דלתות בית המשפט הם שמחייבים הגשתה של תביעה זו בטרם "ייאסף" החומר, יוסתר מעיני כל למשך 50 שנה לפחות, ויכולתם המעשית להיאבק על זכויותיהם-תאבד.
בתביעה מצוין כי כל התביעות בעניין העובדים שחלו בסרטן רוכזו בבית המשפט המחוזי בלוד. עוד נאמר כי בהעדר מידע לגבי החומרים הרדיואקטיביים והכימיים אליהם נחשפו העובדים, ובהעדר נתונים לגבי הבדיקות שבוצעו להם, אין ביכולת התובעים לצרף חוות דעת רפואיות לתביעתם ועל כן הם יעתרו לקבלת מידע זה מהמדינה, וישמרו על זכותם להגיש חוות דעת מטעמם לאחר קבלתו.

ת.א. 4812-01-14
תאריך:  07/01/2014   |   עודכן:  07/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עוד תביעה בפרשת החשיפה לסרטן בכור הגרעיני
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
תחנת כוח גרעיני בישראל דיון ב
ציפור מפוקושימה   |  7/01/14 22:59
 
- ישראל מעצמה גרעינית:
מפצח הגרעינים  |  8/01/14 07:02
 
- אגודות גרעיניות וחטיבות שושו
חסר גנרלים אנו?  |  9/01/14 00:24
2
התנהלוט ל"ת
משה ש.  |  11/01/14 13:22
3
התנהלות בעיתית
משה ש.  |  11/01/14 13:30
4
תביעה
שולי  |  12/01/14 20:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
ועדת הכלכלה אישרה: יבואן רכב מקביל יוכל להתקשר עם אדם שסוכן ראשי הסמיכו בכתב, לתקופה של שנתיים לפחות    מנהל המחלקה הכלכלית באיגוד חברות ביטוח: "החסמים יוסרו באמת רק אם היצרנים יחויבו למכור את הרכבים ל-3 יבואנים לפחות"
אלעזר לוין
החברה מתכננת לבנות 720 דירות בפרויקט ברחוב ההסתדרות בעיר, תוך פינוי 168 דירות ישנות    הממשלה אישרה הכרה בפרויקט לצרכי מיסוי
עופר וולפסון
דן שפירו אומר כי הצעת ביניים להסכם בין ישראל לפלשתינים תכלול את כל "סוגיות הליבה" כולל נושאי הביטחון, הגבולות וירושלים
יצחק דנון
לדברי ההנהלה, השביתה צפויה להתרחב בשעות הערב וקיים חשש להשבתת תנועת הרכבות באופן חלקי
אלעזר לוין
שלשום שבתו 300 עובדי ניהול תביעות, ושלשום שבתו 100 עובדי סניף ירושלים    העובדים מתכנסים לדון בהחרפת העיצומים    מקווים להגיע להסכם קיבוצי דומה לזה של עובדי כלל ביטוח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il