X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המשטרה הייתה אמורה לפנות הבוקר דיירים ממתחם בצפון תל אביב, בבעלות יצחק תשובה לבקשת חברי כנסת, עוכב הפינוי נציגי תשובה הוזמנו לישיבת ועדת הפנים של הכנסת, אך לא הגיעו "בושה שאנחנו הח"כים צריכים להתערב"
▪  ▪  ▪
ח"כ חנין. התערב יחד עם חברי הכנסת שקד וכלפא [צילום: פלאש 90]

המשטרה עיכבה לפי שעה, על-פי פנית חברי כנסת, את פינוים של דיירים ממתחם גבעת עמל בצפון תל אביב, שעמד להיעשות הבוקר (יום ג', 7.1.14) המתחם הוא בבעלות חברת אלעד, שבשליטת יצחק תשובה. בין הפונים היו הח"כים איילת שקד, דב חנין וזבולון כלפא, שהוועדה הטילה עליהם לטפל בעניין, והם גם ביקרו באתר.
הפניה באה לאור העובדה, שוועדת הפנים של הכנסת התכנסה באותה שעה כדי לדון בנושא, על-פי הצעה לסדר היום של שקד.
נציגי חברת אלעד הוזמנו לדיון בכנסת, אך לא הגיעו. עם זאת ידוע, שהחברה זכתה בכל ההליכים המשפטיים, ופסקי דין מתירים לה לפנות את הדיירים. החברה הציעה פיצוי כספי לכל הדיירים, אך לא כולם קיבלו את ההצעה.
"יזמים מתעשרים, והדיירים נזרקים"
יו"ר הוועדה, ח"כ מירי רגב, אמרה: "אבסורד, שיזמים מתעשרים (ממכירת הדירות שיבנו על המתחם -א.ל.), ובמקביל נזרקים אנשים לרחוב". היא קבעה ישיבה נוספת של הוועדה ביום ראשון הקרוב (12.1.14). יש להניח, שהמשטרה לא תפנה את הדיירים עד לאחר ישיבה זו.
תושבי גבעת עמל מתגוררים במקום, הם או הוריהם, זה עשרות שנים. ב-1961 רכשה חברת דיור (אז בבעלות ההסתדרות) את המתחם, והתחייבה לתת פיצוי הולם לדיירים; בזכות התחייבות זו, רכשה את הקרקע בזול. לפני כ-15 שנה רכשה חברת דנקנר (ללא קשר לנוחי דנקנר) את המתחם; לאחר מכן רכשה אלעד את דנקנר, וכך עברה הקרקע לבעלותה.
תושבים טוענים, כי אלעד הציעה להם פיצוי כספי נמוך, שאין בו כדי לקנות דירה חילופית. אחת התושבים, בשם קטי, שהייתה אמורה להתפנות הבוקר, הופיעה בישיבת הוועדה ואמרה: "אני פליטה בביתי. התבצרתי. אין לי לאן ללכת. אנחנו רוצים קורת-גג".
רמזה: אני עלולה להתאבד
ח"כ ניצן הורוביץ אמר בישיבה: "נעזוב את העניין המשפטי. השאלה היא איך גורמים לכך, שלא יזרקו אנשים לרחוב". ח"כ דב חנין: "אם היזמים ימשיכו בדרך זו, עלולים לקרות דברים איומים ונוראים". בהקשר לכך יצוין, כי התושבת קטי רמזה אתמול (יום ב', 6.1.14) כי היא עלולה לשים קץ לחייה.
מהנדס עירית תל אביב, עודד גבולי, אמר בישיבה כי הוועדה המקומית תדון בבקשת אלעד לקבל היתר בניה, ותביא בחשבון את טענות התושבים. יצוין, כי הוועדה רשאית לדחות את מתן היתר הבנייה עד שיתמלאו תנאים שונים שהיא מציבה. ח"כ אברהם מיכאלי: "בושה שאנחנו צריכים להתערב, ולא העירייה היא היוזמת".
לישיבה הבאה של הוועדה הוזמנו מנהלת מינהל התכנון במשרד הפנים בינה שוורץ, יו"ר הוועדה המחוזית גילה אורון, ראש העיר רון חולדאי ונציגי המשטרה ורשות מקרקעי ישראל.
"נשלים עד פסח את חוק התכנון והבניה"
בהמשך ישיבתה היום, דנה הוועדה בהצעת החוק לתיקון חוק התכנון והבניה, שמטרתו העיקרית היא קיצור הליכים. יו"ר הוועדה, ח"כ מירי רגב, אמרה שהמטרה היא להכין את החוק לקריאה שניה ושלישית עד סוף מושב החורף של הכנסת, בעוד כשלושה חדשים, לפני פסח. לשם כך יואצו הדיונים.
במהלך הדיון הובעה התנגדות של ח"כים למתן סמכויות-יתר לועדות המקומיות לבניין ערים, על חשבון הועדות המחוזיות, כפי שמוצע בחוק. נציג המועצה האיזוריות דרש להשאיר את סמכויות אישורי הבנייה בידי המועצות. הוועדה החליטה להמשיך דיון ביום א' הקרוב, בהמשך לדיון שיהיה, כאמור לעיל, בעניין פינוי התושבים מגבעת עמל.

תאריך:  07/01/2014   |   עודכן:  07/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הח"כים פנו - והמשטרה עיכבה פינוי דיירים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ביהמ"ש העליון דחה את ערעורו של עלי סאלם שהוכרז כמנצח בהפרש של 22 קולות    המשמעות: ראמז ג'ראייסי עשוי לשוב ולהיבחר לראש העיר
איציק וולף
לאחר מצוד קצר אחרי הרכב הגנוב איתרה אותו המשטרה בשטח חקלאי סמוך למושב חצב    הילד בריא ושלם    במשטרה שוקלים לזמן את האב לחקירה בחשד לרשלנות
יצחק דנון
העובדים ויורשיהם של העובדים שנפטרו טוענים לחשיפת העובדים לקרינה מייננת ולחומרים כימיים מסוכנים ול"טיוח" המחדלים הנוגעים לתנאי העבודה
עופר וולפסון
ועדת הכלכלה אישרה: יבואן רכב מקביל יוכל להתקשר עם אדם שסוכן ראשי הסמיכו בכתב, לתקופה של שנתיים לפחות    מנהל המחלקה הכלכלית באיגוד חברות ביטוח: "החסמים יוסרו באמת רק אם היצרנים יחויבו למכור את הרכבים ל-3 יבואנים לפחות"
אלעזר לוין
החברה מתכננת לבנות 720 דירות בפרויקט ברחוב ההסתדרות בעיר, תוך פינוי 168 דירות ישנות    הממשלה אישרה הכרה בפרויקט לצרכי מיסוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il