X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך מזהיר יושב-ראש חברת נת"ע, שמגלה כי שבעת קווי הליבה יבוצעו במקביל, וכי קיימת סבירות שגם בקו הכחול ובקו החום תנוע רכבת במקום אוטובוסים רבי-קיבולת
▪  ▪  ▪
ויז'ניצר. תפסיקו לגחך [צילום: פלאש 90]

"אם בתוך עשר שנים לא תקום רשת להסעת המונים - נהפוך למוסקבה, שבה כבר עדיף ללכת ברגל". כך מזהיר אלכס ויז'ניצר, יושב-ראש נת"ע, החברה הממשלתית שמקימה את פרויקט הרכבת הקלה בגוש-דן. ויז'ניצר, בעל ניסיון של 14 שנים בתחבורה, הוסיף: "הפתרון הוא שנפסיק לגחך וכל אחד יתן כתף".
הוא דיבר בישיבת הוועדה לביקורת המדינה (יום ג', 7.1.17), שדנה בפרק הרכבת הקלה בדוח מבקר המדינה האחרון, ואמר כי בתוך שבועיים עד חודש תוגש למשרד התחבורה תוכנית העבודה המלאה, שתכלול את האומדנים וההערכות באשר למיזם, ויאומצו התאמות נהלים לאלה של החברה הלאומית לדרכים. נכון להיום צפויה רכבת קלה בגוש-דן בשנת 2021.
מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי החמיא לנת"ע ואמר כי החברה עלתה על הפסים וכי התפישה הניהולית בה כיום היא אחרת לגמרי. לדבריו, "בשנתיים האחרונות יצאו עשרות מכרזים ובחלק מהאתרים כבר החלו לעבוד. האומדנים שמוצגים כיום הרבה יותר מציאותיים".
רוב הפרויקטים הגדולים בקו האדום (ת"א-פ"ת) כבר יצאו לדרך, וכעת גם מתבצע מכרז בעניין הכרטוס לקו המקדים - אוטובוסים רבי-קיבולת שינועו על ציר ז'בוטינסקי בתוואי הרכבת הקלה. "בעוד שלושה חודשים יחלו לנסוע אוטובוסים בתוואי קו זה", הבטיח ויז'ניצר.
ויז'ניצר ב-15 השנים האחרונות התבצעו בישראל עבודות ב-15 מיליארד שקל, רובן בתחום התחבורה. הוא הסביר לחברי הוועדה כי ליבת הרשת תהיה 8-7 קווים, ואליהם יתוספו קווים נוספים בהמשך. לדבריו, התכנון כעת הוא שיהיו 7 קווים - חמישה קווי LRT ושני קווי BRT (רכבות קלות לעומת אוטובוסים רבי-קיבולת הנעים בנתיבים ייעודיים). "אם התחזית של BRT תהפוך ל-LRT, נהפוך אחד או שניים מהקווים ל-LRT - הקו החום (לוד/רמלה-ראשל"צ מערב) והקו הכחול (צומת חולון-צומת ביל"ו).
"לקחנו אומדן של 20% חריגה מהתקציב, ויש להתמודד עם קידוח אופקי של תוואי הרכבת, הוצאת קרקע מזוהמת ועוד. אנחנו פועלים לביצוע כל הקווים ביחד, אך שבעת הקווים הראשונים הם הליבה", הסביר יו"ר נת"ע וציין כי מנהל המיזם הוא מהנדס שמאחוריו שבע רכבות קלות ברחבי העולם.
נציג משרד מבקר המדינה, צבי ורטיקובסקי ציין כי במיזם שכזה "דרושה ראיה מערכתית כוללת. באמצע המיזם הוחלף הזכיין בגלל התעכבות הביצוע, האומדנים הכלכליים משתנים כל העת והמילה האחרונה בתקציב - טרם נאמרה. כ-3 מיליארד שקלים השקיע משרד התחבורה במיזם עד היום".
דרור סופרו, מנהל הקו המהיר של רכבת ישראל לירושלים, הוסיף כי "הבעיה היא שלמשרד התחבורה יש כל האחריות אך לא את כל הסמכויות, וגופים רבים יכולים לעכב ולדרוש שינויים כל העת. זו הסיבה לעיכובים ולאומדנים משתנים".

תאריך:  08/01/2014   |   עודכן:  08/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהים צרצור  אברהם מיכאלי  אברהם (אבי) וורצמן  אגד  אגד תעבורה  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איילת שקד / Ayelet Shaked  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן כבל / Eitan Cabel  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליהו ישי  אמיר אסרף / Amir Asraf  אמנון כהן  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה אדרעי  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דב חנין / Dov Hanin  דב ליפמן  דן / Dan  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זבולון כלפה  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנא סוייד  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלב אבו-עראר  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יעל גרמן / Yael  German  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת קריב  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק הרצוג  יצחק וקנין  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל חסון  ישראל כץ / Israel  Katz  כרמל שאמה-הכהן  ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מבקר המדינה / The State Comptrollr  מוחמד ברכה  מטרופולין /  Metropoline  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מיקי רוזנטל  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מסעוד גנאים  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה מזרחי  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משה זלמן פייגלין  משולם נהרי / Meshulam Nahari  משרד התחבורה  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  נסים זאב  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd  נתיב אקספרס  סופרבוס /  Superbus  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סתיו שפיר / Stav Shafir  עדי קול  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עמרם מצנע  עפו אגבאריה  עפר שלח / Ofer  Shelah  פניה (פאינה) קירשנבאום  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קווים  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רונן הופמן  רות קלדרון  רינה פרנקל  רכבת ישראל  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שמעון  אוחיון  שמעון סולומון  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"בלי רכבת קלה נהפוך בתוך עשור למוסקבה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 19
עידן יוסף
בצומת בית חלקיה יוקם רמזור בתוך חצי שנה, במקום מעבר להולכי-רגל    שינויים גם בצומת בילינסון
עופר וולפסון
ועדת הכלכלה אישרה: יבואן רכב מקביל יוכל להתקשר עם אדם שסוכן ראשי הסמיכו בכתב, לתקופה של שנתיים לפחות    מנהל המחלקה הכלכלית באיגוד חברות ביטוח: "החסמים יוסרו באמת רק אם היצרנים יחויבו למכור את הרכבים ל-3 יבואנים לפחות"
עופר וולפסון
האגרות המוזלות שאישרה ועדת החוקה יעמדו על 900 שקל לתביעה שתוגש בבית המשפט המחוזי ו-500 שקל לתביעה שתוגש בבית המשפט השלום    בתביעה שתוגש לביה"ד לעבודה, האגרה תיוותר כהצעה המקורית על סך 141 שקל
אדריאן פילוט
שר הפנים גדעון סער התערב וביקש לדחות את הדיון    עו"ד אילן רובינשטיין: "האוצר מתכנן להקפיץ את הארנונה ב-25%; חייבים דיון ציבורי"
עידן יוסף
מנכ"ל הרשות השנייה אומר בוועדת הכלכלה כי אם לא יימצא משקיע לערוץ 10 - לא תוכל הרשות לאשר את בקשת הרישיון    שר התקשורת: נכניס דור רביעי בסלולר בתוך שנה וחצי עד שנתיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il