עיריית תל אביב לא ביקשה להפעיל תחבורה ציבורית בשבת, והעירייה היחידה בישראל שביקשה הפעלה שכזו הייתה עיריית הרצליה, בראשות ראש העירייה הקודמת
יעל גרמן. כך עולה מתשובה שמסר שר התחבורה ישראל כ"ץ במענה לשאלתה של חברת הכנסת
קארין אלהרר (יש עתיד).
במסגרת שעת שאלות במליאה (יום ד', 8.1.14), גילה השר כ"ץ כי אומנם התקיים דיון במועצת העיר בנושא, אך מעולם לא הועברה בקשה וכל שהועבר היה סיפור, כלשונו, על "איזה מכתב על מוניות שירות שכן נוסעות בשבת, ואז אמרו: תאריכו לנו בכמה מקומות. כבר יש מגבלה כי זה די סטטוס-קוו, ודרך זה הם אמרו: הנה, אנחנו נגרום לזה שייסעו יותר בשבת. הוא [ראש העירייה
רון חולדאי] עמד בהתחייבות שלו למפלגות הדתיות בעיר לא לשנות את הסטטוס-קוו שהוא חתום עליו אתן, הוא לא הגיש בקשה. אנחנו אמרנו את התשובה גם בבג"ץ. נדמה לי שעתירת מרצ נמחקה בגלל זה בעניין הזה. ומה קרה? מה לעשות שעיריית הרצליה, שהייתה היחידה שהגישה, זכתה לזה שראש העיר - ראשת העיר, לא יודע איך אומרים - נבחרה לכנסת במקום מכובד, מונתה לשרת הבריאות, פינתה את מקומה? נבחר ראש עיר חדש, ולפי מיטב ידיעתי הוא מחק את הבקשה".
כ"ץ הוסיף כי למיטב ידיעתו העתירה לבג"ץ שהגישה מרצ בנושא נמחקה משום שהוגשה שלא על תשתית עובדתית אמיתית כי הטעו אותם".
שר התחבורה לגלג על מה שכינה "הצורך האדיר" בתחבורה ציבורית בשבת ואמר שהצורך הזה משום מה לא מוצא את ביטויו בפניית נבחרי הציבור. הוא ציין כי השימוש בתחבורה ציבורית בישראל הוא פחות מ-20%, אפילו ביום חול וגם לצורכי עבודה, כשהוא צריך את זה באמת לצרכים של מעבר בפקקים. השר הוסיף כי עד היום צלח הסטטוס-קוו את כל העתירות לבית המשפט העליון.
הישג נרשם לזכותה של חברת הכנסת אלהרר, שבזכות שאלתה עודכנה רשימת הקווים המורשים לנוע בשבת, זאת אחרי שלא עודכנה משנות התשעים. אלהרר גם ביקשה שהרשימה תפורסם באתר
משרד התחבורה והשר השיב שהוא בעד שקיפות.