X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנוהל שפרסם נשיא בית המשפט העליון קובע שהתיקים יישמעו עד שלושה ימים בשבוע, בתדירות של מדי שבוע או שבועיים; מגה-תיקים יישמעו ארבעה ימים בשבוע קובע גם נהלים לשלב המקדמי ולסיכומים
▪  ▪  ▪
גרוניס. דחיות רק במקרים חריגים [צילום: פלאש 90]
איזון נכון בין האינטרסים
איתמר לוין
השאלה היחידה המתעוררת למקרא הנוהל לשמיעה רצופה של תיקים פליליים, היא מדוע זה לא נעשה לפני שנים רבות * הפרקליטות והמשטרה עלולות להיות צוואר הבקבוק אם לא ייערכו בהתאם * השלב המתבקש הבא: אותו נוהל לתיקים אזרחיים
לרשימה המלאה

השמיעה הרציפה של הוכחות בתיקים פליליים תחל ב-1.3.14. כך קובע (יום ה', 9.1.14) נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, בנוהל מפורט שפרסם.
משמעות השמיעה הרציפה תהיה יום אחד, יומיים או שלושה ימים של הוכחות, כל שבוע או מדי שבועיים. הדיונים יחלו בשעה 08:30 ויסתיימו בשעה 16:00, והם יוארכו אם יהיה צורך בכך כדי לסיים את שמיעת עדותו של עד ספציפי בו ביום. במגה-תיקים, מציין גרוניס, ייתכן שלא יהיה מנוס מארבעה ימי דיונים מדי שבוע.
"דחיית מועדי ההוכחות תיעשה רק במקרים חריגים במיוחד, וככלל רק מחמת נסיבות חריגות שלא ניתן היה לצפותן מראש ולא ניתן היה למנען בשקידה סבירה. כשמתבקשת דחייה בשל מחלת נאשם, פרקליט, סנגור או עד - יש לוודא קבלת אישור רפואי שמיועד להצגה בבית משפט", ממשיך הנוהל.
ככלל יישמעו הסיכומים בעל-פה, כדי לאפשר לשופט להציג שאלות לבאי-כוח הצדדים. רק מטעמים מיוחדים ובהסכמת הצדדים ניתן יהיה להגיש סיכומים בכתב, בפרק זמן סמוך לסיום ההוכחות. ניתן לייעל את שמיעת הסיכומים בדרך של חיוב הצדדים להגיש מספר ימים לפני הדיון עיקרי טיעון, רשימת אסמכתאות ועזרים נוספים. את פסק הדין יש לתת "תוך זמן סביר" לאחר שמיעת הסיכומים, וגרוניס מפנה את תשומת ליבם של השופטים לחובה בחוק לפרסמו בתוך 30 יום.
עוד קובע הנוהל, כי יש להימנע ככל האפשר מקביעת-יתר של משפטים לאותו מועד. גרוניס גם מבקש מן הצדדים שלא לדחות לרגע האחרון קיום של מו"מ ביניהם, וקובע שהעברת התיק לגישור לא תביא לביטול דיוני הוכחות.
הנוהל עוסק גם בהיערכות לקראת המשפט ובשלבים המקדמיים שלו. גרוניס מבקש מן התביעה להגיש כתבי אישום סמוך ככל הניתן לסיום החקירה, להקדים את הרענון לעדים מרכזיים ולהבטיח שלכל דיון יתייצב פרקליט הבקיא בתיק. על המשטרה להעביר להגנה מוקדם ככל האפשר את חומרי החקירה, וגרוניס מבקש להקים מערך לאיתור נאשמים ועדים והבאתם לבית המשפט, גם בהתראה קצרה ביותר.
בנוגע לשלבים המוקדמים של המשפט נאמר בנוהל, כי יש לשאוף לסיים אותם בתוך חודשיים בבית משפט השלום ובתוך שלושה-ארבעה חודשים בבית המשפט המחוזי. גרוניס שם דגש על קיומו של דיון מקדמי בין הצדדים, במטרה להגיע להסכמות עובדתיות ולראות על אלו עדים ניתן לוותר. ככלל רצוי ששמיעת ההוכחות תחל 60-45 מתום השלב המקדמי בתיקים רגילים, תוך שלושה חודשים בתיקים גדולים ותוך ארבעה חודשים במגה-תיקים.

תאריך:  09/01/2014   |   עודכן:  09/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אשר גרוניס / Asher Grunis
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השמיעה הרצופה בהליכים פליליים תחל ב-1.3.14
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בהצלחה עם השטות הזאת!
עו״ד גיל באיער  |  14/01/14 21:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
יו"ר העבודה ומנהיג האופוזיציה אומר כי הוא מתכנן להחליף את נתניהו בבחירות הבאות: "הגיע הזמן לאדם אינטליגנט עם ניסיון וקבלות"    על יש עתיד: "היא אשליה"
עופר וולפסון
חלק מאזורי התעשיה בפריפריה מאוכלסים חלקית בלבד, והפוטנציאל התעסוקתי שבהם אינו ממומש    משרד הכלכלה מעורב באופן חלקי בלבד בהליכי תכנון ואינו מקדם תוכנית אב ארצית לפיתוח התעשיה
עופר וולפסון
הודיע לנאמני ההסדר כי עד להשלמתו, מתוך מטרה לייצוב החברה, יכהן כיו"ר אי.די.בי ללא תמורה    אם עסקת כלל ביטוח תושלם עד ל-30 בספטמבר, סכום ההזרמה לאי.די.בי אחזקות יעמוד על 150 מיליון ש"ח
שירות גלובס
במסגרת הסדר החוב באי.די.בי, ימונו דירקטורים מטעם הנאמנים ומטעמם של הבעלים החדשים - אדוארדו אלשטיין ומוטי בן-משה    ביהמ"ש אישר גם את מינוי אהרון פוגל ליו"ר אי.די.בי, ובקרוב ימונה גם מנכ"ל חדש לקבוצה
יצחק דנון
לדברי התובע, הוא נחשף לקרינה מייננת בשל עבודתו בצמוד למכונות שיקוף המטענים ללא אמצעי מיגון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il