X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנהלת אל על טוענת בפני בית הדין לעבודה כי הטייסים בטיסות הארוכות נוקטים בצעדים ארגוניים בכסות של "התחלות" וחוסר זמינות והיענות לקראות לביצוע טיסות
▪  ▪  ▪
טייס באל על [צילום אילוסטרציה: סיון פרג']

חברת אל על פנתה (יום א', 12.1.14) לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בבקשה לאסור על טייסים בחברה מלנקוט בצעדים ארגוניים בכסות של "הִתחלות" וחוסר זמינות ואי-היענות לקריאות לבצע טיסה. כל זאת, לדברי החברה, במטרה להפעיל עליה לחץ במחלוקת שהתגלעה בין הצדדים בנוגע למקומות המיועדים למנוחת צוות במטוסי צי 737.
בפניית ההנהלה לבית הדין, נאמר כי טרם יבשה הדיו על ההסכמה בין ההנהלה לנציגות העובדים על ניהול משא-ומתן אינטנסיבי וענייני לקראת חתימה על הסכם קיבוצי חדש, תוך שההסתדרות תדאג להפסקת העיצומים הננקטים על-ידי הטייסים, שוב נוקטים הטייסים בעיצומים. הפעם לדברי ההנהלה, ככל הנראה בשל דרישתם למקומות המיועדים למנוחת צוות במטוסי צי 737 ובשל חוסר רצונם לבצע טיסות הכוללות שהייה ארוכה בארץ היעד בטרם החזרה ארצה.
העיצומים האמורים טוענת הנהלת אל על בפנייתה לבית הדין באים לידי ביטוי בדיווח חריג בהיקפו על "מחלות" בטיסות ליעדים לנינגרד, יוהנסבורג ובייג'ין, הן של טייסים שכבר מוצבים לטיסות ובשל הדיווח על המחלה אינם יכולים לבצע את הטיסה, והן של טייסים אשר היו ב"מצב הכן" ואשר אלמלא דיווחו על מחלה היו נדרשים לבצע את טיסה במקום הטייסים אשר חלו, ובחוסר היענות לבקשות החברה לסייע באיוש הטיסות שהקברניטים אשר שובצו אליה דיווחו על "מחלה".
לדברי החברה, באמצעות עוה"ד אפרת בירן ועדי תורג'מן כאשר אנשי הצבת הצוותים פנו לקברניטים בצי 737 על-מנת שיבצעו את הטיסות במקום הקברניטים ה"חולים", הם נתקלו בסירוב גורף לביצוע הטיסות בתירוצים מתירוצים שונים ( מחלה, עייפות, שתיית אלכוהול וכדומה) כאשר חלק הקברניטים כלל לא ענו לקריאות. כתוצאה מכך נאלצה החברה להחליף בין מטוסים בעלות מוערכת של למעלה מ-100,000 שקלים בגין כל החלפה.
לדברי הנהלת אל על, "טקטיקה" זו ננקטה על-ידי הטייסים בעבר והיא הופסקה רק לאחר פנייה לבית הדין והוצאת צו מניעה זמני. אל על מדגישה כי הנזקים הנגרמים לחברה ולציבור הנוסעים עקב הצעדים הארגוניים הננקטים על-ידי הטייסים עלולים להיות חריגים בהיקפם ובהשלכותיהם והחברה עלולה שלא לעמוד בתוכנית המסחרית וביעדיה המבצעיים והכלכליים, והיא תאלץ לנקוט בשורה של פעולות העלולות להסב לה נזק כלכלי.
לטענת החברה, מדובר בשביתה שלא כדין בלתי מוגנת והמנוגדת להתחייבות לשקט התעשייתי הקבועה בהסכמים הקיבוציים. אשר על כן מתבקש בית הדין להורות לטייסים ולנציגות העובדים לקיים שקט תעשייתי מוחלט לרבות אי נקיטה בשביתה ו\או עיצומים ו\או שיבושים בעבודה. הדיון בבקשה נקבע ליום ב'.

ס"ק 23196-01-14
תאריך:  12/01/2014   |   עודכן:  12/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אל על: להורות לטייסים לשוב לעבודה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אל דאגה
אבי שרון  |  13/01/14 09:08
 
- אבי, אותך אנחנו גם לא רוצים
ועד הטייסים  |  13/01/14 22:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
אל תחלמו על דירות בקרוב: הממשלה החליטה שתעש תפנה 5,700 דונם ברמת השרון, אך רק ב-2022-2020    מתחם טירת הכרמל לא יפונה לפני 2015    תעש תוכל לשנות יעוד קרקעות בנצרת ושדה בקע, מבלי להחזיר את הקרקע לרמ"י
אלעזר לוין
חברת הביטוח הגדולה ביותר חושפת נתונים ראשונים על 2013    נכסים ב-5 מיליארד שקל    האם החברה מבקשת לשפר את המוניטין שלה, נוכח מחאות העובדים וההסתדרות?
אלעזר לוין
תבנה בית דיור מוגן בעבור חברת "מגדלי הים התיכון", הנמצאת בשליטת יורופורט, קרנות מינוף, קירשנבאום ויו"ר בנק הפועלים סרוסי    חברת הדיור המוגן מתכננת להנפיק 650 מיליון שקל בבורסה
אלעזר לוין
הממשלה פירסמה את התקנות, שלפיהן יוטל ב-2015 מס על "דירות רפאים" שהשנה לא גרו בהן לפחות 9 חודשים    בעל דירה בת 100 מ"ר ישלם בשנה הבאה 3,200 עד 21,900 שקל    עו"ד: זוהי החזרת מס רכוש, ולא ברור איך יגבו
איציק וולף
מנהלי הישיבה שבה נתלו אמש מודעות שמחה על מות אריאל שרון נמנעו מלגנות את תוכן הדברים    טוענים כי פרובוקטור תלה את המודעות בלוח צדדי, צילם אותן והפיץ אותן ברשתות חברתיות על-מנת להכפיש את הישיבה    "הישיבה לא מוצאת לנכון להיכנס בתגובות לתוך הרשעות החוגגת של כל שונאינו החפצים לראות בביזיוננו ונפילתנו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il