X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראש העירייה, המכהן גם כיו"ר החברה הכלכלית עכו, הקים דרכה חברת-בת עם יזמים פרטיים כדי לרכוש נכסים בשותפות עמם, ללא אישור החברה מתנהלת באמצעות דירקטוריון שחבריו לא אושרו כדין וחסרי כישורים נדרשים ההתקשרות עם רואה החשבון של העירייה - ללא מכרז מערך העובדים הסוציאליים - בקריסה
▪  ▪  ▪
ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי [צילום: פלאש 90]

כשלים מהותיים וקשים התגלו בפעילותן של עיריית עכו והחברה הכלכלית עכו בע"מ - כך עולה (יום ב', 22.1.14) מדוח מבקר המדינה בעניין הרשויות המקומיות.
"דירקטוריון החברה הכלכלית עכו, האמור להתוות את מדיניות החברה, לדאוג לניהולה התקין ולפקח על פעילותה לא קיים את ייעודו. נוצר מצב שבו נוהלה החברה על-ידי ראש העירייה, שמעון לנקרי, על-ידי סגנו, זאב נוימן, ועל-ידי עובדי העירייה - זאת ללא שיתוף נציגי הציבור, ללא מתן ביטוי ליחסי הכוחות בין הסיעות במועצת העירייה, ללא מתן ייצוג הולם לנשים ולמגזרים השונים בעיר, ללא קיומה של ועדת ביקורת פעילה ואף ללא שינוי התקנון כנדרש", כותב המבקר.
המבקר מצא כי לנקרי החליט להקים חברת-בת עם יזמים פרטיים ולרכוש נכסים בשותפות עמם, באמצעות סבב טלפוני, כשרק לאחר מכן אושרה ההחלטה בישיבת הדירקטוריון. העירייה והחברה לא ביקשו את אישור משרד הפנים להתקשרות עם שני השותפים להקמת חברת-בת. זאת אף שבהתקשרות זו לא ניתנה לחברה השליטה הניהולית בחברת-הבת, מכיוון שהיא החזיקה רק בשליש ממניותיה. על כך העיר לו המבקר בחומרה: "החלטה כזאת יש לקבל בישיבת דירקטוריון שתכונס כדין, ואשר ינותחו בה כדאיות ההחלטה והסיכונים הכרוכים בביצוע העסקה, וכן ההיבטים הציבוריים של העסקה, שאותם יציגו נציגי הציבור בדירקטוריון".
עוד מצא המבקר, כי בדירקטוריון החברה חסרו דירקטורים, כמה מן הדירקטורים מונו ללא שהוגשה בקשה לוועדת המינויים של משרד הפנים ועל-פי מסמכי העירייה, לא הובא מינויו של נציג הציבור בדירקטוריון חכ"ל לפני מועצת העירייה כנדרש, והמינוי אף לא נרשם אצל רשם החברות כנדרש. כמו-כן, ועדת הביקורת, שנציג הציבור עמד בראשה, לא הייתה פעילה בתקופה הנסקרת, דהיינו בשנים 2012-2010.
עוד נמצא, כי בשנת 2008 נטלה החברה הלוואה מבנק מסחרי בסך 7.6 מיליון ש"ח, ובשנת 2010 - בסך 3 מיליון ש"ח, זאת לצורך רכישת נכס ושיפוצו. הועלה כי החברה לא ביקשה משר הפנים היתר להלוואה שנטלה בשנת 2010, כנדרש. לצורך הבטחת התחייבותה ולבקשתה אישר רשם החברות שעבוד כספי לטובת הבנק המסחרי, כדי להבטיח שההלוואות שנטלה החברה יוחזרו - אולם לא הגביל את הסכום ולא קבע מועד לביטול השעבוד כנדרש.
חברת-הבת הוקמה ללא אישור; התקשרות עם רו"ח חיצוני
המבקר מצא עוד כי החברה הכלכלית עכו הקימה עם שני שותפים מהמגזר הפרטי חברת-בת, וזו נרשמה בינואר 2012 בשם "חברת הבזאר הטורקי בעכו בע"מ". בהסכם שנחתם נקבע כי חברת-הבת תרכוש ותפעיל חנויות בשוק בעכו, וכי החברה תחזיק בשליש ממניותיה בלבד. ההחלטה להקים את החברה עם שותפים פרטיים התקבלה בסבב טלפוני, ורק לאחר מכן הובאה לאישור הדירקטוריון, דבר שאינו תקין. העירייה והחברה לא ביקשו את אישור משרד הפנים להתקשרות עם שני השותפים להקמת חברת-בת.
עוד מצא המבקר, כי מזה 20 שנה העירייה רוכשת שירותי חשבונאות ממשרד רואה חשבון חיצוני, ללא מכרז וללא בדיקת הצעות אחרות. בשנת 2011 שילמה העירייה לרואה החשבון כ-1.6 מיליון ש"ח, ובשנת 2012 - כ-1.7 מיליון ש"ח. עד פברואר 2013, מועד סיום הביקורת, לא פרסמה העירייה מכרז למתן שירותים חשבונאיים, שבו מפורטים דרישות התפקיד, תנאי הסף והיקף ההתקשרות.
עוד מצא המבקר ליקויים רבים בתחומי הרווחה והכנת תסקירים.

תאריך:  22/01/2014   |   עודכן:  22/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עכו: לנקרי קונה נכסים עם יזמים פרטיים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כשלים מהותיים וקשים? אז לכלא
משלם מסים   |  23/01/14 01:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבקר המדינה
איציק וולף
דוח מבקר המדינה קובע כי עיריות אשדוד, באקה אל גרביה ופתח תקוה כשלו באיתור תלמידים נושרים ולא מבוצעת פעילות אינטנסיבית לאיתורם    "התנהגות זו של העיריות מותירה את בני הנוער המנותקים ללא טיפול, דבר שעלול לחשוף אותם לנגעי עבריינות וסמים"
אלעזר לוין
הרשויות המקומיות מפנות רק 20% מ-7.5 מיליון טונות פסולת בניין ועפר הנצברים מדי שנה    לא מקפידות על קיום החוק והתקנות    לאיש כנראה לא אכפת
איתמר לוין
חשד לעבירה פלילית של ראש העירייה: לא גילה את הקשר בינו לבין הדובר    ליקויים חמורים בעוד מקרים של העסקת יועצים חיצוניים ללא מכרז בידי העירייה, כולל במעורבות ישירה של צור
עופר וולפסון
אף שלפני עשור החל המשרד להגנת הסביבה להכין הצעת חוק להסדרת נושא המזיקים התברואיים, הוקפא הטיפול בכך לסירוגין - עד לעצם היום הזה    מתוך 11 רשויות שנבדקו רק שתיים הכינו תוכניות חירום להדברה, אך גם בהן נמצאו ליקויים
אלעזר לוין
בקרית שמונה דנים 12 שנים בתוכניות בנייה, ועדיין לא אישרה    בדיר-אל-אסד אושרה תוכנית - לאחר 13 שנים    התוצאה: בנייה בלתי חוקית בהיקף גדול    בכפר ורדים חיכו "רק" חמש שנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il