X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת ערר של הרשות השנייה קבעה עיצום כספי של 69,700 שקלים לרדיו ללא הפסקה בגין התבטאויותיו של נתן זהבי נגד ח"כ אייכלר "לשדרנים כמו זהבי יש אחריות מוסרית כפולה ומכופלת שלא לזהם את המרחב הציבורי בשפת ביבים אלימה הגורמת לדור הצעיר להעביר את פניני התרבות המדוברת למרחב הפרטי שלהם"
▪  ▪  ▪
דברי זהבי. "בליל של זוהמה" [צילום: יח"צ]

ועדת ערר של מועצת הרשות השנייה, בראשות דליה זליקוביץ', שילשה את הקנס שהוטל על רדיו ללא הפסקה בגין התבטאויותיו של השדרן נתן זהבי נגד חבר הכנסת ישראל אייכלר (יהדות התורה).
הוועדה דנה בערר שהוגש לה על-ידי תחנת רדיו ללא הפסקה בעניין החלטת הרשות להטיל על התחנה עיצום כספי של 25,000 שקלים בגין התבטאויותיו של זהבי בשתי תוכניות ששודרו ב-11.6.13 וב-12.6.13 כנגד אייכלר, זאת בניגוד לכללי האתיקה של הרשות השנייה.
הוועדה בחנה את הטענות שהועלו על-ידי התחנה, וכן שמעה הקלטה של השידור ועיינה בתמליל השידורים. בתום הדיון הוועדה קבעה כי היא רואה בחומרה את ההתבטאויות הפוגעניות והבוטות לרבות השימוש בהקשרים נאציים, והחליטה להעלות את העיצום הכספי לעיצום הכספי המירבי האפשרי במקרה זה, העומד היום על 69,700 שקלים.
בשידור נאמרו הדברים הבאים:
  • " תשמע אייכלר, לא ח"כ, לא רב, סתם אייכלר... יורם קניוק לעומת אפס שכמוך הוא אדם ענק! הוא נפיל! אתה גמד תרבותי, יצור חסר חוט שידרה, אוכל חינם, מנוול, עוכר ישראל, לא היהדות, עוכר ישראל! למה שלא תיסע לכל הרוחות לאמריקה ותהיה שם עם שאר ה-לא חשוב מה מטעמי רגולציה, ולך מאיתנו. חתיכת חרא שכמוך.
    ...אחרי שתמות אייכלר, מה יישאר ממך? כלום! נאדה! גורנישט!... ככה נראית הכנסת וככה נראים חבריה, ואם אתה חבר כנסת של מדינת ישראל, טפו עלק - אומרים בערבית - טפו עלק! גם יריקה אתה לא שווה. סמרטוט, חלאה, זוהמה!... בושה וכלימה למדינת ישראל שעל מנהיגיה נמנים אנשים כמו אייכלר. לא הרב, ולא הח"כ, ולא אמו. הייכלר, הייכלר, הייכלר, הייכלר, הייכלר!
    עשה עימדי חסד שוכן במרומים והכה בשונאי מדינת ישראל ומנאצי האנשים שנלחמו על קיומה, ועשה מהם צואת גמלים, חריונות של תרנגולות, שריח הגפילטע פיש ייצא מפיהם עד שיחנקו בעזרתך אדוני אלוהינו מלך העולם. אנא ממך בטובך שחררנו מהנבלות, החולירות, הפשקרבים! שלח חמתך על המנוולים האלה! ונודה לך בתפילה בריקודים, ברינונים וניתן תרומה לבית הכנסת של אייכלר. טפו חולירה, פשקרב, איזו מדינה!"
הוועדה סברה כי ראוי לתת כר נרחב לזכות לבטא דעות שונות ואף חריגות בשידורי הרדיו, אך לצד זכות זו עומדות זכויות יסוד נוספות אשר ביסודן החובה לשמור על כבודו של אדם, וזאת לא נעשה בשידור האמור אשר עסק ברובו בביזוי ובהשפלה ולא בהבעת דעה בלבד.
זליקוביץ סברה כי הקנס שהוטל מלכתחילה היה נמוך מדי ואמרה כי "בתקופה שבה התקשורת נשלטת על-ידי מונופולים, יש חשיבות גדולה לשיח החופשי שמתנהל בתחנות הרדיו האזוריות. חופש הביטוי הוא ערך עליון, אולם יש להפריד בין הבעת דעה לגיטימית, קיצונית ככל שתהיה, לבין התבטאויות בוטות של שדרן הכוללות ניבולי פה ופגיעה בציבור המאזינים". לדבריה, "חופש הביטוי" קיבל כאן פרשנות חדשה והפך להיות עניין של "חופש הביזוי". "מה שלא ראוי להישמע ברחוב לא ראוי להישמע גם ברדיו, ואין זה המקרה הראשון ששדרן זה משחרר את חרצובות לשונו באופן שהאוזן התרבותית אינה סובלת. גם ביקורת, ולו הקשה ביותר, ניתן להעביר בשפה אנושית ולא בבליל של זוהמה, ולשדרנים כמו זהבי, יש אחריות מוסרית כפולה ומכופלת שלא לזהם את המרחב הציבורי בשפת ביבים אלימה הגורמת לדור הצעיר להעביר את פניני התרבות המדוברת למרחב הפרטי שלהם. הביטוי 'הייכלר, הייכלר, הייכלר!' מביא אותנו למקומות אפלים ואם לא נדע להציב מגבלות מול תופעות אלימות, וולגריות, הסתה והשתלחויות אישיות חסרות רסן, אנו עלולים בסופו של יום לסכן את עתידנו. זוהי צורת התבטאות שאין לה מקום בשיג ושיח שבין אדם לחברו, קל וחומר בערוץ ציבורי".

תאריך:  13/01/2014   |   עודכן:  13/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
70 אלף שקל בגין התבטאות של נתן זהבי
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
תרבות דיבור קודמת לרייטינג====
יוד יוד  |  13/01/14 15:49
2
אייכלר היקר
כבש 44  |  13/01/14 16:29
3
שטויות
מגיב ותיק  |  13/01/14 16:33
4
איך זה שנאווה עוד לא הגיבה?
עמוס שנער  |  13/01/14 18:17
5
אם שפטל עדיין לא קיבל קנס
דני ב  |  13/01/14 18:47
6
חזיר אדום,אשפה,גייס חמישי
מיע  |  13/01/14 19:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
התובעת המנהלת את המלון בהתאם להסכם שכירות בין הצדדים, טוענת כי בעלי המלון צברו חובות במיליוני שקלים, בין היתר בשל אירוח של בני משפחותיהם במלון בתקופות החגים
איתמר לוין
בית המשפט: מדובר בביטוי גזעני, משפיל ומבזה אשר שורשיו בתפיסות אנטישמיות שיצרו את הכינוי "יהודי מסריח"    קובע שנאצות כמו "בן זונה" ו"זבל" אינן לשון הרע בנורמות הקיימות
איתמר לוין
ביהמ"ש אישר הטלת עיקול זמני על דירות ומכוניות של שני פעילים בשוק האפור, שהודו בעבירות מס ובסחיטה של לקוחותיהם שפיגרו בפרעון ההלוואות
איתמר לוין
העיתון סירב לפרסם מודעה על קו עזרה של האגודה לשמירת זכויות הפרט המיועד לקהילה ההומו-לסבית    ביהמ"ש המחוזי קבע שמדובר בהפליה אסורה וחייב את העיתון לשלם 50,000 שקל
יצחק דנון
התובע טוען כי רשת המזון נוהגת להפקיע מחירים של מוצרי חלב וביצים שהינם מוצרים בסיסיים וחיוניים הנצרכים בכל בית ובית בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il