X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רשות מקרקעי ישראל הורתה לקיבוצים להפקיד ערבות של 200-50 אלף שקל לכל משקיע שירכוש ממנה מגרש לבניית וילה הערבות - להבטחת תשלום ההיטל, העשוי להגיע עד מיליון שקל ויותר התוצאה: קשיים במכירת מגרשים
▪  ▪  ▪
[צילום: אבישי טייכר]

מכה לעסקי הנדל"ן של הקיבוצים: מועצת מקרקעי ישראל הורתה לקיבוצים להפקיד ערבות בנקאית של 200 אלף שקל על כל משקיע פרטי,שיקנה מהם מגרש לוילה. כל משקיע יחויב בעתיד לשלם לרמ"י היטל, שגובהו עשוי להגיע למיליון שקל ויותר, בגובה 91% מעליית ערך המגרש עקב שינוי היעוד. הערבות באה להבטיח את תשלום ההטל. מנכ"ל רשות המקרקעין, עו"ד בן ציון ליברמן, הודיע על כך למנכ"ל התנועה הקיבוצית איתן ברושי.
הערבות תקשה על הקיבוצים למכור מגרשים למשקיעים פרטיים. ראשית, על הקיבוץ יהיה להשיג את הערבות הבנקאית ולשלם בעדה. שנית, הקיבוץ יבהיר למשקיע, כי בבוא העת יהיה עליו לשלם עד מאות אלפי שקלים - לעתים מיליון שקל ויותר - על עליית ערך הקרקע עקב שינוי היעוד מחקלאות למגורים. הערבות תשוחרר לקיבוץ רק לאחר שהמשקיע ישלם את ההיטל.
מנכ"ל רשות המקרקעין, עו"ד בן ציון ליברמן, אומר כי שווי הקרקע עשוי להגיע עד 1.5 מיליון שקל למגרש לוילה. שווי הקרקע לשימוש חקלאי הוא כמה עשרות אלפי שקלים לדונם. הזינוק בשווי הקרקע יחייב את הרוכש לשלם היטל, העשוי כאמור להגיע ל-91% מעלית הערך - עד מיליון שקל.
"משקיעים רבים", אומר ליברמן, "אינם יודעים שידרשו בעתיד לשלם היטל. הודעת הקיבוץ עשויה להרתיע רבים מהם מרכישת המגרשים, והקיבוץ יפסיד "עסקות זהב" של מכירת מגרשים, אולי במיליוני שקלים לכל קיבוץ". לדבריו, מדובר בעשרות מגרשים, והמספר עשוי לגדול.
קיבוצים באזור עדיפות לאומית ב', המשלמים היטל נמוך יותר, יחויבו להפקיד ערבות של 50 אלף שקל. מגרשים באזור עדיפות לאומית א' יהיו פטורים מתשלום היטל, והקיבוצים יהיו פטורים ממתן ערבות.
ועדת משנה של מועצת מקרקעי ישראל דנה בימים אלו בהצעה, שלפיה יוכל הקיבוץ לחכור את המגרשים, ואולי יותר לו להחכיר אותם הלאה לרוכשים. שיטה זו עשויה כנראה להקטין את תשלומי ההיטל והערבות. עדיין אין מסקנות, ומדובר על אפשרות לעתיד.
ליברמן: הצעה לפנים משורת הדין
במכתבו מהיום (יום ב', 13.1.14 ) אומר ליברמן, כי הצעה זו של רמ"י היא לפנים משורת הדין, מאחר שעל-פי החוק, הייתה הרשות זכאית לדרוש מהקיבוצים או מרוכשי המגרשים לשלם מיד את ההיטל המלא על עליית ערכם כתוצאה משינוי היעוד. ואין מקום לכל טענה מצד הקיבוצים. ליברמן מזכיר, שגם בית המשפט העליון קבע שדרישת התשלום – חוקית.
מנכ"ל הרשות אומר, כי הרשות החליטה ללכת לקראת הקיבוצים ולהציע הסדר למתן ערבות בנקאית, חלקית בלבד, ולא תשלום מלא ובמזומן. הצעה זו תהיה בתוקף למשך שנתיים, מתוך הנחה שעד 2016 יקבע הסדר סופי.

תאריך:  13/01/2014   |   עודכן:  13/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ערבות 200 אלף שקל לכל מגרש בקיבוץ
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא מדוייק בכלל מה שכתבתם
רק להבהיר משהו  |  18/01/14 07:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיטשל א' לוין
שלומציון המלכה הייתה שנויה במחלוקת - גבורה ותושייה לצד תאוות שלטון
עופר וולפסון
פריסת הסיבים של בזק אפשרה הקמת חמ"ל תקשורת לסיקור האירועים לזכרו של ראש הממשלה המנוח אריאל שרון ז"ל
אלעזר לוין
החברה מכרה אשתקד 1,121 דירות, לעומת 906 ב-2012    התמורה הכספית - 1.66 מיליארד שקל, גידול של 11% לעומת 2012    המשמעות: החברה מכרה אשתקד דירות זולות ב-11% לעומת 2012    הדירות הוזלו בדצמבר ב-19% - אולי
עידן יוסף
ועדת ערר של הרשות השנייה קבעה עיצום כספי של 69,700 שקלים לרדיו ללא הפסקה בגין התבטאויותיו של נתן זהבי נגד ח"כ אייכלר    "לשדרנים כמו זהבי יש אחריות מוסרית כפולה ומכופלת שלא לזהם את המרחב הציבורי בשפת ביבים אלימה הגורמת לדור הצעיר להעביר את פניני התרבות המדוברת למרחב הפרטי שלהם"
יצחק דנון
התובעת המנהלת את המלון בהתאם להסכם שכירות בין הצדדים, טוענת כי בעלי המלון צברו חובות במיליוני שקלים, בין היתר בשל אירוח של בני משפחותיהם במלון בתקופות החגים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il