X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הוועדה ממליצה שראש הלשכה ייבחר בבחירות אישיות וימנה את חברי הוועד המרכזי על בסיס קואליציוני מבין חברי המועצה המינהל הכספי ירוכז בידי הוועד המרכזי ויוטלו מגבלות על השימוש בתקציב ובדמי החבר
▪  ▪  ▪
פרוקצ'יה. להותיר את המעמד הסטטוטורי [צילום: פלאש 90]
ביקורת על המחוזות
ועדת פרוקצ'יה כמובן אינה נוקטת עמדה בעימות הנוכחי בלשכת עורכי הדין, אך בפיה ביקורת חריפה על התנהלותם של חמשת המחוזות המתנגדים לראש הלשכה, דורון ברזילי. לדברי הוועדה, המחוזות פועלים בצורה עצמאית בשורה של תחומים - כנסים, השתלמויות, רווחה ועוד - דבר העומד בניגוד מוחלט למבנה ההיררכי של הלשכה, בו המחוזות כפופים לוועד המרכזי. הוועדה מכנה מצב זה "חריגה מהסדר התקין" ואומרת שהוא מביא הן לבזבוז משאבים והן לפגיעה בכבודה של הלשכה.

הבחירות לראשות לשכת עורכי הדין ומוסדותיה יוקדמו ליוני הקרוב ויתקיימו לאחר שורה של שינויים במבנה הלשכה. זוהי ההמלצה המרכזית של ועדת פרוקצ'יה לבחינת המתרחש בלשכה. המלצות הוועדה הוגשו (יום ג', 14.1.14) לשרת המשפטים, ציפי לבני.
את הוועדה מינה השר הקודם, יעקב נאמן, על-רקע המשבר הפנימי בלשכה שבמרכזו עימותים חסרי תקדים בין ראש הלשכה, דורון ברזילי, לבין ראשי חמשת מחוזותיה. ברזילי ניצח בבחירות לראשות הלשכה אך אין לו רוב במועצה הארצית שלה, בה יש רוב למתנגדיו. בראש הוועדה עמדה שופטת בית המשפט העליון בדימוס, איילה פרוקצ'יה.
הוועדה אומרת כי יש לקבוע שראש הלשכה ימשיך להיבחר בצורה אישית, והוא ימנה את חברי הוועד המרכזי של מבין חברי המועצה, על בסיס קואליציוני. כך תהווה המועצה מעין "רשות מחוקקת" והוועד המרכזי יהיה "הרשות המבצעת" של הלשכה. המלצה נוספת היא לפצל את ועד מחוז ת"א לשני ועדים - ת"א והמרכז - כדי למנוע את המצב הנוכחי, בו 80% מחברי הלשכה חברים באותו מחוז.
עוד מוצע להגדיר בחקיקה בפירוט את המעמד והסמכויות של המוסדות הארציים, ובכלל זה ראש הלשכה, וכן את מעמדם וסמכויותיהם של הוועדים המחוזיים. כן מוצע להגדיר בפירוט את יחסי הגומלין בין המוסדות הארציים, בינם לבין עצמם, וכן בינם לבין הועדים המחוזיים, ולהבהיר את המבנה ההיררכי ומערכת הכפיפויות המוסדיות הנובעות ממבנה זה.
בנושא התקציב, המהווה אבן מחלוקת תמידית בין הוועד המרכזי לוועדי המחוזות, ממליצה הוועדה לקבוע שללשכה יהיה מינהל כספי אחד שיישלט בידי הוועד המרכזי, אם כי יימשכו התקציבים הנפרדים של המחוזות. "תיקבענה אמות מידה לצרכים החייבים, או המותרים בתיקצוב, ככל שיש להם זיקה למקצוע; אמות מידה אלה תיושמנה גם ביחס לגביית דמי החבר מחברי הלשכה. לא יותרו גביית דמי חבר ותיקצוב של פעולות שאין להן זיקה למקצוע. כן ייקבע יחס סביר בין תקציבי המוסדות הארציים לתקציבי המחוזות". עוד מוצע לקבוע כללים למימון הקמפיינים של המועמדים בבחירות למוסדות הלשכה ולשקיפות שלהם.
ועדת פרוקצ'יה ממליצה להקים טריבונל מעין-שיפוטי פנימי בלשכה, אשר יכריע במחלוקות מוסדיות פנימיות ובעניינים שבין נושאי תפקידים בלשכה. הטריבונל ימנה שלושה חברים שימנה שר המשפטים ובראשו יעמוד שופט בדימוס. מוצע גם להסמיך את שר המשפטים להפעיל, בהתייעצות עם נשיא בית המשפט העליון, תקנות פיקוח למקרה של משבר חמור, ובהן מתן הוראות לפתרון המשבר ואף פיזור מוסדות הלשכה ועריכת בחירות חדשות.
הוועדה דחתה את ההצעה לבטל את מעמדה הסטטוטורי של הלשכה ולהפוך אותה לארגון וולונטרי. חבריה סברו, כי נושא זה אינו בסמכותם, שכן הוטל עליהם רק לפתור את המשבר הנוכחי ולמנוע את הישנותו. יצוין עם זאת, כי בכתב המינוי הזכיר נאמן במפורש את שאלת מעמדה של הלשכה ככזה אליו מתבקשת הוועדה להתייחס. יתר חברי הוועדה היו השר לשעבר דוד ליבאי, עו"ד רות אורן, ד"ר לימור זר-גוטמן ועו"ד מיכה ינון.
ברזילי מסר בתגובה: "לשכת עורכי הדין תלמד את הדוח, ותשתף פעולה ככל שיידרש עם שרת המשפטים על-מנת ליישם את מסקנותיו במהרה. אני מברך על כך שגם הוועדה קבלה את עמדתי, כי יש לבצע בהקדם רפורמות מבניות גדולות ומהותיות בלשכת עורכי הדין. בשנתיים האחרונות ניהלתי מאבק עיקש מול קבוצת אינטרסנטים במטרה להביא לשינויים הנדרשים, בכדי הלשכה תהיה רלוונטית לכלל ציבור עורכי הדין, זאת מול גורמים אחרים בלשכה אשר עושים הכול על-מנת לשתק את פעילותה".
יו"ר ועד מחוז ת"א, אפי נוה, מסר בתגובה: "ועדת פרוקצ'יה היטיבה לזהות את הכשלים וחוסר התפקוד של המוסדות הארציים של הלשכה והעומד בראשה. המצב החמור של הלשכה, שעליו אני ועמיתי ראשי המחוזות מתריעים מאז תחילת הקדנציה הנוכחית, הוביל את ועדת פרוקצ'יה להמליץ על רפורמה מקיפה ועריכת בחירות לכל מוסדות הלשכה לאלתר. אני מברך על כך וקורא לשרת המשפטים לפעול לתיקוני החקיקה הנדרשים בהקדם. את תפקידיה הסטטוטוריים תוכל הלשכה למלא באפקטיביות רק לאחר שידוד מערכות מקיף, הן ברמה המוסדית והן ברמה הפרסונלית".

תאריך:  14/01/2014   |   עודכן:  14/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רפורמה בלשכת עוה"ד ובחירות ביוני הקרוב
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
ברזילי אפס, והועדה - משחק מכור
עו"ד  |  14/01/14 19:55
 
- הסבר על דמי החבר
עורך דין אחר  |  15/01/14 01:47
 
- לא, לא פספסתי. הרי המחלוקות
עו"ד  |  15/01/14 17:23
2
צדק פואטי
עידןסובול   |  15/01/14 00:21
 
- אלה תולדות
הנ"ל  |  15/01/14 01:16
 
- סופם בא
הנ"ל  |  15/01/14 11:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
הסתכם בשנת 2013 בהיקף של 9.2 מיליארד דולר    ארה"ב ממשיכה להוביל את השוק הישראלי העיקרי ליהלומים, כשהונג קונג אחריה
יצחק דנון
פסק הדין ניתן על דרך הפשרה בהתאם להסכמת הצדדים לפיה בית הדין יפסוק לפי סעיף 79 א' לחוק בתי המשפט
איתמר לוין
אולמן וגבאי בדוח ראשון לבית המשפט: המנכ"ל חיים גבריאלי יישאר לתקופת הביניים, בוחנים פיטורי כמה עובדים, נממש את יצירות האמנות, מתקיימים מגעים עם משרד התקשורת ורשות המיסים
עופר וולפסון
ראש עיריית ניו-יורק הטרי ביל דה בלאסיו יצר שערורייה זוטא בעירו, והעלה את השאלה - כיצד יש לאכול פרוסת פיצה "בדרך הניו-יורקית"
עופר וולפסון
למעלה ממחצית העסקים בתחום שירותי הרכב באזור המשולש לא רשמו את הכנסותיהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il