X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סועד במסעדה טוען כי ללקוחות אין אפשרות לדעת כי אין המדובר בתשלום חובה וכי הם יכולים לוותר עליו
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

לקוחות מסעדת Frame ברמת החייל בתל אביב מחויבים ללא ידיעתם בתשלום דמי אבטחה מבלי לדעת כי מדובר בתשלום שאינו חובה, וכי באפשרותם לוותר עליו. כך נטען בתביעה ובבקשה לאישורה כייצוגית נגד חברת י.ד. - כ.ד.א.י יזמות וניהול, מפעילת המסעדה.
לטענת התובע, חנן קובליו, בניגוד להוראות הדין הנתבעת אינה מציינת, בין אם על גבי החשבון המוגש לתשלום ללקוח, בתפריט המסעדה או בכל מקום בולט אחר בתחומיה, כי תשלום דמי האבטחה בסך 2 שקלים לכל סועד הינו תשלום רשות אשר יבוטל לבקשת הלקוח.
כך, לטענת התובע, נופלים רבבות מלקוחותיה של המסעדה ברשתה ומשלמים בתמימות את דמי האבטחה, זאת מבלי שניתנה בידיהם היכולת לדעת כי מדובר בתשלום שאינו חובה וכי באפשרותם לוותר עליו, וכי הנתבעת כלל אינה רשאית לגבותו באופן זה.
כך, לדברי התובע, על דרך "שיטת מצליח", גובה הנתבעת מלקוחותיה תשלומים שלא כדין. התובע מציין כי סעד במסעדה יחד עם בת זוגו ושתי בנותיהם וחויב בתשלום דמי אבטחה בסך 8 שקלים (2 שקלים לסועד). לדבריו הוא חש מרומה ומנוצל ובלשון-העם "פראייר".
לדברי התובע, שורת החיוב בדמי האבטחה בחשבון שהוגש לו לתשלום לא לוותה בהפניה או בציון הערה כלשהי בדבר זכותו שלא לשלם רכיב חיוב זה, וגם על תפריט המסעדה או בכל מקום בולט אחר בתחומה לא צוינה כל הודעה או הפניה על גביית דמי אבטחה כרכיב רשות, חובה או בכלל.
נהפוך הוא, נאמר בתביעה, הרושם המתקבל מאופן עריכת החשבון לתשלום המוגש ללקוח הוא כי רכיב דמי האבטחה מהווה כיתר רכיבי החשבון, רכיב חובה בתשלום. משכך, לא ניתנה ללקוח כל דרך לדעת כי בידיו האפשרות שלא לשלם את רכיב דמי האבטחה.
בתביעה מצוין כי תחקירן ממשרד בא-כוח התובע שנשלח לסעוד במסעדה על-מנת לוודא כי מדובר ברכיב תשלום שבאפשרות הסועד שלא לשלמו, ביקש עם סיום הארוחה מהמלצר לבטל את חיובו בדמי אבטחה, בקשתו נענתה בחיוב, והוגש לו חשבון מתוקן לתשלום ללא חיוב בדמי אבטחה.
בתביעה שהוגשה באמצעות עוה"ד רענן בשן ובת-חן פארי סבאג מצוין, כי מסעדת Frame פועלת החל משנת 2003, מכילה כ-200 מקומות ישיבה ופועלת 24 שעות ביממה.
התובע מעריך את היקף דמי האבטחה שנגבו שלא כדין מלקוחות המסעדה בשבע השנים האחרונות בכ-3.2 מיליון שקלים. בנוסף מתבקש בית המשפט לפסוק לחברי הקבוצה המיוצגת פיצויים בגין עוגמת נפש ופגיעה באוטונומיית הרצון בסכום מוערך של 1.6 מיליון שקלים. סכום התביעה המצרפי מוערך ב-4.85 מיליון שקלים.
ת.צ. 533-01-14
תאריך:  15/01/2014   |   עודכן:  15/01/2014
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
מחלקת המחקר של FXCM: "נראה שבנק ישראל אינו נכון כעת לנהל מלחמת חורמה בספקולנטים, כפי שעשה בזמנו בהצלחה סטנלי פישר, ואת ההתערבויות הקטנות הללו יש לראות יותר כחלק מתוכנית הרכישות שנועדה למתן את השפעת התגמולים ממאגרי הגז"    למרות ההתערבות האחרונה אמש, הדולר עדיין מתחת לרף הקריטי של 3.50
עופר וולפסון
החוזה, של משרד הביטחון, כולל תוספת יכולות למטוסי התובלה C-130H, בהיקף כספי של כ-15 מיליון דולר    תא טייס יכלול מערכות תצוגה עילית ומכ"מים חדשים
עידן יוסף
מזקקה לייצור דבשה התפוצצה בבוסטון, זרעה הרס רב וגרמה לנפגעים רבים
יצחק דנון
התובעים טוענים על ביטוח עודף על שווי לא קיים בנוגע לכלי רכב הנרכשים מחברות השכרה וליסינג
שירות גלובס
טבע זינקה    המנכ"ל הזמני של טבע חשף בנוסף כי טבע מתכננת להעביר קווי ייצור מארה"ב למדינות מזרח אירופה ואסיה ולהמשיך באסטרטגיית הרכישות    בכירי טבע אמרו כי הם בטוחים שה-FDA יאשר את הגרסה החדשה של הקופקסון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il