X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בפסק הדין הראשון חויב הנתבע בתשלום של כ-5,000 שקלים ואילו בפסק הדין השני הוא חויב בתשלום 50,000 שקלים הנתבע טוען כי פסק הדין השני בטל
▪  ▪  ▪
שני פסקי דין לתיק אחד

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב הוציא תחת ידו שני פסקי דין בתיק אחד בהפרש 24 שעות ביניהם. כך עולה מהודעת הערעור שהגיש הנתבע אליה בורוכוב לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים.
לדברי בורוכוב, שנתבע על-ידי אחד מעובדיו במאפייה שבבעלותו, באופן תמוה לחלוטין הוציא השופט אורן שגב בית הדין תחת ידו כ-24 שעות אחר מתן פסק הדין הראשון בתיק, פסק דין נוסף בנסיבות תמוהות בלשון המעטה הדורשות בירור נפרד. אולם, על-מנת שלא תועלה שום טענה נגדו בעניין זה, הגיש בורוכוב את ערעורו גם על פסק הדין השני וזאת למען הזהירות בלבד.
לדברי בורוכוב, אומנם מוזר הדבר כי ישנם שני פסקי דין באותו תיק, אולם עניין זה אינו רובץ לפתחו אלא לפתחו של בית הדין דווקא, ולכן עד כמה שהדבר נשמע מוזר, לא כל שכן נראה מוזר, הרי ערעורו זה מוגש על שני פסקי הדין שניתנו בתיק.
עם זאת, לטעמו של בורוכוב, ישנו פסק דין אחד ויחיד בתיק והוא פסק הדין הראשון המחייב אותו בתשלום של כ-5,000 שקלים ואילו פסק הדין השני המחייב אותו בכ-50,000 שקלים ואשר ניתן יום לאחר פרסומו של פסק הדין הראשון הינו מבוטל. זאת נוכח ההלכות הנוהגות בבית הדין ובמשפט במדינתנו בכלל, ולכן למעשה לא ניתן להתייחס אליו, לא כל שכן לערער עליו.
בא-כוחו של בורוכוב, עו"ד עמיר לוי, טוען כי פסק הדין הראשון כפי שהופיע במערכת נט המשפט, נעלם כעבור כ-24 שעות ובמקומו נשתל והופיע פסק הדין השני אשר תוצאותיו - חיוב של כ-50,000 שקלים במקום 5,000 שקלים - לרבות תוכנו, שונים לחלוטין מפסק הדין הראשון.
לדברי עו"ד עמיר, הוא פנה למערכת נט המשפט על-מנת לבדוק האם בית הדין הוציא החלטה נוספת, הסבר או נימוק לכך שהיה פסק דין קודם (ראשון) לפסק הדין השני, אולם הוא לא מצא שום החלטה, נימוק או הסבר לכך שהיה פסק דין ראשון ואיננו עוד במערכת ולמעשה נעלם כליל מהמערכת.
לדברי עו"ד עמיר, העדות היחידה והמשמעותית לכך שאכן היה פסק דין ראשון במערכת נמצא בתיקיית "פסקי דין" במערכת נט המשפט. במערכת נרשם כי ישנו פסק דין מיום 3.12.13 (פסק הדין הראשון) אלא שכשמקישים על קוביית ה"מסמך" רואים את פסק הדין השני.
לדבריו, אם ניתן על-ידי בית הדין פסק דין רק ביום 4.12.13 (פסק הדין השני), כיצד רשום במערכת כי ישנו פסק דין מיום 3.12.13, הרי המערכת ביום 3.12 אינה יכולה לדעת על פסק הדין שעדיין לא נחתם, ואשר נחתם רק ביום 4.12.13. לדעתו יש בכך כדי להעיד כי פסק הדין מיום 3.12 "נשלף" מהמערכת ותחתיו נשתל פסק הדין השני ביום 4.12.13.
בהודעת הערעור לבית הדין הארצי, נאמר כי בית הדין האזורי הוציא תחת ידו מאוחר יותר "החלטה" על אודות נסיבות מתן פסק הדין השני, אולם לדעתו של עו"ד עמיר החלטה זו ניתנה בחוסר סמכות.
בערעור נאמר כי במסגרת החלטה זו הביע בית הדין האזורי את צערו על המקרה והבהיר כי למעשה חתם על פסק הדין הראשון "בטעות ובהיסח הדעת". לדברי בית הדין, למחרת, כאשר ביקש לשוב ולעבוד על הטיוטה, התברר לו כי היא נחתמה כפסק דין ולאחר שהתברר לו כי פסק הדין טרם נשלח לצדדים, ועל-מנת שהטיוטה לא תישאר בתיק, הורה בית הדין "לחסותה" באופן שלא תופיע כפסק דין בתיק האלקטרוני.
אולם עו"ד עמיר סבור כי אין המדובר כלל בטיוטה אלא בפסק דין גמור ושלם לכל דבר ועניין, ואשר אף פורסם בתיקיית "פסק דין" בתיק האלקטרוני. לדבריו, פסק הדין נחתם והועלה למערכת והריהו כמסמך משפטי שיצא תחת ידו של בית הדין וככזה הוא אינו יכול להיעלם.
לדעת עו"ד עמיר, פסק דין הוא פסק דין גם אם ניתן בהיסח הדעת או בטעות, ומשניתן פסק הדין הראשון מנוע בית הדין לשוב ולדון בתיק, ועל כן יש לקבוע כי פסק הדין בתיק הוא פסק הדין הראשון ויש לבטל את פסק הדין השני הבטל ממילא.

ע"ע 4403-01-14
תאריך:  15/01/2014   |   עודכן:  15/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שני פסקי דין בתיק אחד בהפרש 24 שעות
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
"היסך הדעת" זה מאד מקובל
וככה זה נראה...  |  15/01/14 14:21
2
גרוניס כבר ינקה, ראה אלשיך...
פצל   |  16/01/14 02:25
3
טעות לעולם חוזרת
עו"ד  |  21/01/14 18:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
המשטרה לא דאגה לכך שקצין במילואים יגויס לשורותיה תוך חצי שנה - המועד שיאפשר לו להמשיך ליהנות מפנסיה תקציבית    ביה"ד קבע: החוקר יקבל את הפנסיה התקציבית בשל מחדלי המשטרה
איתמר לוין
טובי פפר, שעבד בחברת IBI, השיג לגיסו רווח של 200,000 שקל בביצוע עסקות תרמיתיות באג"ח - בעיקר על חשבון הנוסטרו של החברה
יפעת גדות
ארגון "נפש בנפש" מתכבד להודיע על זוכי פרס "בוני ציון" 2014 המוענק לראשונה    הפרסים מוענקים לעולים ממדינות דוברות אנגלית שתרמו למדינת ישראל באופן יוצא דופן בתחומים שונים
עופר וולפסון
תוכנית מתאמי ההשמה של משרד הכלכלה תעבור לדיונים מעמיקים יותר בוועדת העבודה ועיצומי עובדי שירות התעסוקה יופסקו בינתיים
גד פרץ
מנכ"ל החברה חיים רומנו: "אנחנו מוכנים, לא בניסוי ולא במעבדה, להפעלת הדור הרביעי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il