X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בתביעה נטען כי רשת חנויות רמי לוי שיווק השקמה משווקת מוצרי פירות יבשים שאינם מסומנים בהתאם לדרישות החוק ומאחר שרכיבי המוצרים המזיקים שאינם ידועים לצרכן מאחר שאינם מסומנים על גבי האריזות, קיים חשש לפגיעה בבריאותו
▪  ▪  ▪
פגיעה מצרפית של 14 מיליון שקל [צילום: פלאש 90]

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית כנגד רשת חנויות רמי לוי שיווק השקמה בטענה להטעיה צרכנית העולה כדי חשש לפגיעה בבריאות הציבור. נתבעת נוספת היא חברת ביכורי השקמה ממושב פדיה בה שותפה רמי לוי שיווק השקמה, והאחראית על אספקת פירות וירקות לרשת כולל מגוון רחב של מוצרי פירות יבשים.
לטענת התובעת, אנה גמליאל, חלק גדול ממוצרי הפירות היבשים המשווקים על-ידי רמי לוי שיווק השקמה אינם כוללים כלל ציון של רשימת רכיבים, ובחלקם האחר הם מצוינים בצורה חלקית, וממילא אינם כוללים ציון אחוזי הרכיב במוצר.
כתוצאה מכך, נטען בתביעה אין הצרכנים יכולים לדעת כי מדובר במוצרים המכילים כמות עצומה של סוכר ואינם יכולים לעמוד על מהותם של החומרים המזיקים הכלולים בו.
בתביעה נאמר כי בנסיבות אלו יוצא שהצרכן רוכש מוצר שהוא חושב שמתאים לצרכיו האישיים והבריאותיים, ואולם בפועל הוא מקבל מוצר רע ומזיק לבריאות אשר לו היה מסומן בהתאם להוראות הדין הייתה משתנית באופן מהותי מערכת קבלת ההחלטות שלו באשר לרכישתו.
לדברי התובעת, באמצעות עוה"ד אבי רוקח וגיל צומן, רמי לוי שיווק השקמה וביכורי השקמה בחרו לעשות דין לעצמן ולהפר באופן בוטה ובצורה מקוממת את הוראות הדין בנוגע לסימון מוצרי מזון. הוראות אלו, נועדו להגן ולצמצם את חוסר השוויוניות המובנית באותה מערכת חוזית שבין העוסק בעל המידע והידע לבין הצרכן החלש. כל זאת מאחר שהן אינן מסמנות כלל את רשימת הרכיבים בחלק מהמוצרים המיוצרים ו\או המשווקים על ידן ובחלק אחר של המוצרים הן מסמנות את הרכיבים ללא פירוט מספק כנדרש בחוק, ובנוסף הן אינן מסמנות את ארץ הייצור של המוצרים.
אשר על כן מתבקש בית המשפט להורות לרמי לוי שיווק השקמה ולחברת ביכורי השקמה לסמן את המוצרים בהתאם לדרישות החוק ולפצות את הצרכנים הנפגעים בסכום מצרפי מוערך של 14 מיליון שקלים.
בתביעה נאמר כי מקובל לחשוב כי "פירות יבשים טובים לבריאות" ואולם אין מדובר בהכרח בהנחה נכונה, ובחלק מהמקרים היא אף הפוכה מכך לחלוטין.
לטענת התובעת, שוק הפירות היבשים בישראל כולל מגוון רחב של מוצרים בעלי איכויות רבות ומגוונות, ואולם חלקם מכילים כמויות עצומות של סוכר, חומרים משמרים וצבעי מאכל.
לדבריה, רשימת מרכיבי המוצרים חושפת מציאות עגומה הנוגעת לשוק הפירות היבשים. כך מתברר כי רבים ממוצרי הפירות היבשים מכילים כמויות עצומות של סוכר ( אף מעל ל-50% סוכר) וזאת בנוסף לרשימה שלמה של חומרים מזיקים, צבעי מאכל ועוד שאר מרעין בישין המסתתרים במוצרים "בריאים" אלו.

ת.צ. 22248-01-14
תאריך:  17/01/2014   |   עודכן:  17/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רמי לוי לא סימן רכיבי מוצרי הפירות היבשים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לי-אור אברבך
מסתמן: הוועדה תמליץ להקים גוף חלופי - מעין מינהלת או רשות אלטרנטיבית - שיחל לפעול במקביל לרשות השידור ובבוא העת יחליף את הרשות הקיימת
שירי חביב ולדהורן
שכר הבסיס של מנכ"ל טבע הנכנס נקבע על 1.35 מיליון דולר והוא יקבל מענק בכפוף לעמידה ביעדים    אסיפת בעלי המניות תתבקש לאשר את שכרו כמו גם מענק תגמול הוני בגובה 3 מיליון דולר
עופר וולפסון
בכירי הליכוד-ביתנו טועניםכי נתניהו מגבה את ההצעה של שר החוץ לוותר על אזרחותם של ערבים-ישראלים לטובת המדינה הפלשתינית, וכי ישראל, באמצעות השרה לבני, כבר העלתה פרטים בשיחות
איתמר לוין
מבקר המדינה: אני כשופט לא הלכתי לכל מיני אירועים כשלא חשבתי שאני צריך להיות שם. זה עניין אישי ומידתי, איך אדם רואה את אורח חייו
יצחק דנון
עובדת בסוכנות ביטוח טוענת כי הואשמה בנטישת עבודתה לאחר שביקשה ללדת את בנה בבית החולים וזכתה ל"מתנת לידה" בדמות מכתב פיטורים במהלך חופשת הלידה שלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il