X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הרב הראשי דוד לאו ישתתף בכינוס שיעסוק בין היתר בשימוש בהיתר המכירה, לו מתנגדים החרדים יו"ר ועדת השמיטה של הרבנות: הרב יעקב אריאל, מבכירי הרבנים בציונות הדתית
▪  ▪  ▪
הרב לאו. המועמד של החרדים [צילום: דוברות הכנסת]

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, ישתתף בכינוס שיעסוק בין היתר בהפעלת היתר המכירה בשמיטה הקרובה (תשע"ה). השתתפותו של הרב לאו עשויה לרמז, כי בניגוד לשמיטה הקודמת - הפעם הרבנות לא תערים קשיים על השימוש בהיתר המכירה.
היתר המכירה נקבע לראשונה במאה ה-19 ועוגן לפני כמאה שנה בידי הרב הראשי הראשון, הרב אברהם יצחק הכהן קוק. במסגרתו נמכרת אדמת הארץ לגוי וכך לא חלה עליה מצות השמיטה. השימוש בהיתר זה מהווה נקודת מחלוקת עזה בין הציבור החרדי לציבור הדתי-לאומי מאז ימיו של הרב קוק.
בשמיטה הקודמת ניסה הרב הראשי דאז, הרב יונה מצגר, למנוע את השימוש בהיתר המכירה. הרב מצגר היה מועמדו לתפקיד של מנהיג הזרם החרדי הליטאי, הרב יוסף שלום אלישיב. האדם המקורב ביותר לרב אלישיב היה הרב יוסף אפרתי, העוסק בצורה נרחבת בתחום המצוות התלויות בארץ.
על-פי הטענות ברחוב הדתי, יש לרב אפרתי אינטרסים כלכליים משמעותיים במניעת היתר המכירה - כך שייעשה שימוש באוצר בית דין וברכישת תוצרת חקלאית מחו"ל, שם מעורבים הוא ואנשיו. לבסוף נאלץ הרב מצגר להפעיל את היתר המכירה, לאחר לחץ ציבורי כבד ומחשש להתערבות בג"ץ, אם כי הביע תקווה מפורשת שתהיה זו הפעם האחרונה בה ייעשה בו שימוש.
הרב לאו היה מועמד הציבור החרדי בבחירות שהתקיימו אשתקד, למרות שהוא עצמו הקפיד לציין ששירת בצה"ל ושאינו רואה עצמו מזוהה עם מחנה כלשהו. בינתיים גם הלך לעולמו הרב אלישיב, כך שכוחו של הרב אפרתי פחת. הרב לאו הוא נשיא מועצת הרבנות הראשית ונושא השמיטה מצוי בתחום סמכותו.
ב-23.1.14 יתקיים כנס רבנים ארצי לקראת השמיטה, אותו מארגנים ועדת השמיטה ברבנות הראשית, המשרד לשירותי דת (שבידי הבית היהודי) ומשרד החקלאות (שבידי ישראל ביתנו). הרב לאו מופיע בראש המשתתפים, כאשר בין הנושאים שיידונו: "התוויית דרכים להכוונת החקלאים לפי האפשרויות ההלכתיות: השבתת הקרקעות, אוצר בית דין או היתר מכירה על-פי ההלכה".
בראש ועדת השמיטה של הרבנות עומד הרב הראשי לרמת גן, הרב יעקב אריאל, מחשובי הרבנים בציונות הדתית - מינוי המלמד גם הוא על הנכונות להפעיל את היתר השמיטה. לצידו של הרב אריאל ישתתף בכינוס חבר נוסף בוועדה - הרב אברהם יוסף, אחיו של הראשון לציון, הרב יעקב יוסף. האחרון הוא נשיא בית הדין הרבני ואינו מטפל בשמיטה, אך ברור שלעמדתו יהיה משקל רב.

תאריך:  19/01/2014   |   עודכן:  19/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איתות: היתר המכירה יופעל בשמיטה הקרובה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פולמוס השמיטה
עידן יוסף
סגן השר לשירותי דת מתחייב לדאוג למחירים זולים גם למי שאינו מסתמך על היתר המכירה    "היבואנים היו אנשים חרדים, ועל הציבור החרדי להוקיע מתוכו מי שמנסה להרוויח על חשבון המשפחות הגדולות"
ישי מני
בפרשתנו אנו נתקלים במצות השמיטה    מהי? ומה חשיבותה?
מחלקה ראשונה
מבקר המדינה רומז כי הרבנות הראשית שגתה כאשר החליטה לצמצם את השימוש בהיתר המכירה
עו"ד סימון טוסון, עו"ד אלעד סטופל
האם עסקה במקרקעין לצורך קיום מצוות שמיטה הינה עסקה "ככל העסקות" במקרקעין?    לא ממש, לפי בית המשפט    אולם קביעה זו סותרת את התכלית ההלכתית של 'מצוות השמיטה'
עידן יוסף
חוק התכנון והבנייה החדש לא יחייב נטיעת עצים תמורת כאלו שנכרתו בשנת שמיטה, ויאפשר עיכוב של שנה    החוק יחול רק על עצים בוגרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il