X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כיום, אין מרפא להרפס וגינלי. ברגע שאדם מסוים נדבק בו, ה-HSV מסתתר בתאי העצב ומפעיל את עצמו מפעם לפעם - לפעמים גורם לתסמינים, לפעמים לא
▪  ▪  ▪
תרופה ראשונה מסוגה [צילום: פלאש 90]

תרופה ניסיונית תוכל אולי להציע בקרוב אופציה טיפולית חדשה להרפס וגינלי, זיהום שכיח המועבר במגע מיני ושעד כה לא נמצא מרפא עבורו.
במסגרת מחקר קטן, חוקרים גילו כי התרופה - הנקראת פריטליביר (pritelivir) - ריסנה במידה משמעותית את "ההפצה הווירלית" אצל אנשים עם הרפס וגינלי. כלומר, הפחיתה את משך הזמן שהווירוס היה פעיל ובעל פוטנציאל לעבור לבני או לבנות זוג סקסואליים.
הממצאים, שפורסמו בכתב העת הרפואי המכובד New England Journal of Medicine, מבוססים על 156 מטופלים שהיו במעקב לאורך ארבעה שבועות.
מומחים הדגישו כי המחקר עדיין מוקדם ומצביע רק על רעיון תפיסתי ולא על הוכחה. ולמרות זאת, התוצאות חשובות משום שהתרופה היא הראשונה במשפחת תרופות הפועלת בצורה שונה מהדרך בה פועלות תרופות הקיימות כיום לטיפול בהרפס וגינלי. התקווה היא שהפריטליביר תהיה יעילה יותר במניעת העברת הווירוס.
לדברי החוקרים, מאוניברסיטת אלבמה שבבירמינגהאם, זוהתה ירידה דרמטית בסבירות להתפשטות הווירוס במסגרת המחקר שערכו. הם הדגישו כי עדיין נדרשים מחקרים נוספים, וכי מדובר בתחילתה של תקופה חדשה בתחום הטיפול בהרפס הווגינלי.
אין מרפא
הרפס וגינלי נגרם מווירוס הרפס סימפלקס - סוג המוכר בדרך כלל כ-HSV-2. מדובר במחלה שכיחה: כ-16% מהאמריקנים בני 49-14 סובלים מזיהום ב-HSV-2, על-פי נתונים של המרכזים האמריקנים למניעת מחלות (CDC).
הזיהום עלול לגרום לפצעים מכאיבים סביב איברי המין, פי הטבעת או הפה. לעתים קרובות יותר, הוא אינו גורם לתסמינים או רק לתסמינים קלים, כלומר - רוב האנשים הנדבקים בווירוס אינם מודעים לכך כלל.
HSV עלול להיות מסוכן. במידה שהווירוס עובר מהאם לתינוק הזיהום עלול להיות קטלני. במקרים נדירים, HSV חודר למוח וגורם לדלקתיות שעלולה להיות קטלנית.
כיום, אין מרפא להרפס וגינלי. ברגע שאדם מסוים נדבק בו, ה-HSV מסתתר בתאי העצב ומפעיל את עצמו מפעם לפעם - לפעמים גורם לתסמינים, לפעמים לא. נכון לעכשיו קיימות שלוש תרופות מיועדות לטיפול בתסמינים, ובמידה שהן נלקחות על בסיס יומי, הן יכולות לדכא את תסמיני ההתפרצות: אציקלוביר (acyclovir), המוכרת כזובירקס (Zovirax), פמציקלוביר (famciclovir), המוכרת כפמביר (Famvir) וואלציקלוביר (valacyclovir), המוכרת כואלטרקס (Valtrex).
אך גם בעזרת טיפול על בסיס יומי, התרופות יכולות למנוע את העברת הווירוס רק ב-50% מהפעמים.
אציקלוביר, התרופה הוותיקה ביותר מסדרת התרופות, פותחה בשנות ה-80. לכל שלוש התרופות הייתה השפעה משמעותית ביותר על הטיפול בהרפס וגינלי בזמן שיצאו לשוק. אך התרופות לא הועילו הרבה בהיבט של מניעת הדבקה ב-HSV. בנוסף, רופאים רבים דיווחו על עמידות לאציקלוביר אצל מטופלים עם מערכת חיסונית מוחלשת, כמו נשאי HIV.
התקווה האולטימטיבית היא כמובן פיתוח תרופות שיחסלו את ה-HSV הרדום מתאי העצב.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  19/01/2014   |   עודכן:  19/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תקווה לחיסול ההרפס הווגינלי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שהוכחו קלינית!!!
יש עוד פתרונות   |  19/01/14 20:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
כלל, מבטחת זכיינית איקאה, והפניקס, מבטחת בעלי המבנה, תובעות מ-17 גורמים להשיב להן את תגמולי הביטוח ששילמו למבוטחות שלהן בטענה לאחריות הנתבעים לפרוץ השריפה
איתמר לוין
תזכיר חוק של משרד המשפטים מרכז את כל הכללים לפיהם פועלות הרשויות המינהליות: איסור הפליה וניגוד אינטרסים, חובת תום לב והיוועצות, דרכי הפנייה לרשויות ועוד
יפעת גדות
תהליך הייצור של שתל חי של עצם אנושית יתחיל באמצעות שאיבת כמות קטנה של רקמת שומן מגופו של המטופל    דגימת רקמת השומן תועבר אל מרכז הייצור של בונוס ביוגרופ, בו יופקו ויגודלו התאים הנדרשים לשם גידול שתל העצם
איציק וולף
שחקן הכדורסל פול ג'ורג' מהאינדיאנה פייסרס הרים על הרגליים את כל הצופים במשחק ה-NBA שבו השתתף הלילה. הטבעה אדירה שכללה סיבוב של 360 מעלות לא יכולה להשאיר אף אחד אדיש
יואב יצחק, איציק וולף
הרב פינטו ופרקליטיו הופתעו מכך שהטיוטה כוללת סעיף אישום נפרד שעל פיו הציע שוחד לניצב ארביב    זו הסיבה המרכזית שבגינה נאלץ הרב פינטו למסור מידע ליועמ"ש שיפריך את האישום נגדו בעניין ארביב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il