X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חוקרים גילו כי גברים עם הורמון שינה ברמות נמוכות בשתן נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח סרטן ערמונית משפיע על גורמים נוספים
▪  ▪  ▪
עייפים?

מחקר חדש שכלל 928 גברים מאיסלנד מגלה כי גברים עם רמות גבוהות יותר של הורמון השינה - מלטונין - בשתן, נמצאים בסיכון נמוך ב-75% לפתח סרטן ערמונית מתקדם, הגורם השני למוות בקרב גברים אמריקנים.
מלטונין, המופרש מבלוטת האצטרובל, הוא הורמון הנמצא בגוף באופן טבעי ועוזר לשלוט בשעון הביולוגי שלנו. באופן כללי, סביב שעות הערב המוקדמות עד המאוחרות רמות המלטונין מתחילות לעלות. רמות ההורמון יורדות במהלך שעות הבוקר המוקדמות. רמות ההורמון יורדות גם עם ההזדקנות.
כמויות מזעריות של הורמון זה קיימות בפירות, בירקות, בבשר ובדגנים. מעבר לכך, ההורמון מווסת גם הורמונים אחרים ושומר על השעון הביולוגי של הגוף, כאמור. מדובר גם בחומר אנטי-חמצוני והוא ניתן על-ידי רופאים לאנשים הסובלים מבעיות שינה.
סיכון לסרטן
חוסר שינה וגורמים אחרים יכולים להשפיע על כמות הפרשת המלטונין או לעצור את הפרשתו לגמרי. בעיות בריאותיות הקשורות לרמות נמוכות של מלטונין, לשיבוש השינה, ול/או שיבוש השעון הפנימי הן נרחבות וכוללות גם גורמי סיכון לסרטן.
המחקר הנוכחי הראה כי גברים עם רמות גבוהות של מלטונין היו בסיכון נמוך ב-75% לפתח סרטן ערמונית בהשוואה לגברים עם רמות נמוכות של ההורמון.
החוקרים הדגישו כי יש צורך במחקרים נוספים שיאשרו את הממצאים שתומכים במשמעות הרבה של שמירה על מחזור ישנה וערות יציב. מאחר שרמות המלטונין ניתנות לשינוי, חשוב לבצע מחקרים נוספים שיבחנו את הקשר בין המלטונין לבין הסיכון לסרטן ערמונית.
החוקרים ביססו את המסקנות אליהן הגיעו על נתונים מ-928 גברים מאיסלנד שהיו חלק ממחקר מקיף בשם AGES-Reykjavik שבוצע בין השנים 2009-2002. כחלק מניתוח הנתונים, הגברים סיפקו דגימת שתן ראשונה והתבקשו לענות על שאלון מפורט שכלל שאלות לגבי דפוסי השינה שלהם.
כשהחוקרים ניתחו את הנתונים, הם הבחינו בכך שאחד מכל שבעה גברים דיווח על קושי בהירדמות, אחד מכל חמישה דיווח על קושי להישאר ישן ואחד מכל שלושה דיווח על שימוש בתרופות לשינה.
כשבדקו את הקשר בין רמות תוצר הלוואי של המלטונין בשתן - 6-sulfatoxymelatonin - הם שמו לב שערך חציוני אצל המשתתפים היה 17.14 ננוגרם למילימטר של שתן. רמות נמוכות יותר של 6-sulfatoxymelatonin זוהו אצל גברים שהשתמשו בתרופות וסבלו מבעיות שינה בהשוואה לגברים שלא סבלו מבעיות כאלו.
בסך-הכל, 111 גברים פיתחו סרטן ערמונית, כש-24 מהם פיתחו מחלה מתקדמת. החוקרים זיהו כי גברים עם רמות גבוהות יותר של מלטונין היו בסיכון נמוך ב-75% לפתח את המחלה.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  20/01/2014   |   עודכן:  20/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחסור בשינה - סיכון לסרטן ערמונית?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
תשמש לתשלום משכורות לעובדים ולהוצאות שוטפות, על-אף שמתווה ההפרטה כבר אושר    החברה קיבלה כבר הלוואות ב-2.75 מיליארד שקל    נציג רשות החברות הממשלתיות: "בעוד כחודש וחצי נגיע לוועדה להציג מתווה הפרטה מפורט. עד אז צריכים להתקדם עם ההסכמים עם העובדים"
עידן יוסף
בקשות שנענו בחיוב, ואינן כוללות מידע אישי, יועלו למאגר התשובות באתר
עופר וולפסון
על-רקע פרשת אי.די.בי וקריסת תאגידים נוספים תחת נטל חובות שלא הוחזרו, יו"ר הוועדה יקיים התייעצויות, כולל עם הנהלת הקואליציה, לגבי הקמת ועדת חקירה    תבדוק נושאים כמו פיקוח על מתן אשראי ומחיקת חובות, כללי צינון לרגלטורים ואינטרסים צולבים בשוק ההון    "הרגולטורים התרשלו ויש להפיק לקחים"
משה גולן
לפי דוח חדש שפרסם לאחרונה ארגון הסיוע Oxfam, ההון של 1% מהאנשים העשירים בעולם שווה ל-110 טריליון דולר, פי 65 מההון הכללי של מחצית מאוכלוסיית העולם
איציק וולף
הספינה מסוג צרעה התהפכה במרחק של כקילומטר וחצי מן החוף    חמשת הלוחמים שהיו על סיפונה החלו לשחות עד שנאספו אל סיפון ספינת דבור    צה"ל בוחן את נסיבות ההתהפכות    חיל הים השעה את פעילות מערך ספינות הצרעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il