חברת בזק תאבד על פני ארבע השנים הבאות 611 אלף לקוחות המשתמשים בשירות המשולב טלפוניה ופס רחב. כך עולה מחוות דעת שפרסמו (14.1.14) פרופ'
ראובן גרונאו והרן לבאות, סמנכ"ל בכיר במשרד התקשורת, בעבור המשרד, אשר פורסמה ביחד עם מסמך השימוע בנושא השוק הסיטונאי.
בהמשך למגמה ארוכת השנים של צרכנים המסתפקים בקו נייד בלבד, או מעדיפים שירותי טלפוניה קווית זולים יותר, עשויה החברה לאבד כ-90 אלף לקוחות נוספים הצורכים טלפוניה בלבד.
לבזק כיום יש כ-1.2 מיליון מנויי אינטרנט ו-2.2 מיליון מנויי טלפוניה קווית, כך שמדובר על נתחים משמעותיים.
להערכת גרונאו ולבאות, ירידת המחירים הקמעונאיים בשוק הפס הרחב תגיע ל-30%, וירידת המחירים בשוק הטלפוניה ל-20% בקירוב.
בהתאם לתחזית קיצון זו יהיה אובדן ההכנסות השנתי של "בזק מפ"א" בתום ארבע שנות תחרות במגזר הסיטונאי - כ-1.3 מיליארד שקל, שהם כ-30% מהכנסותיה בשנת 2012.
למהלך יש גם יתרונות עבור בזק. מעבר של 39% מלקוחותיה למתחרים יאפשר לחברה חסכונות ניכרים בעלויות התפעול במגזר הקמעונאי. מעבר לחסכונות אלו תיהנה החברה המאוחדת מחסכונות משמעותיים בעלויות כתוצאה מביטול ההפרדה המבנית בין חברת "בזק מפ"א" ו"בזק בינלאומי", ובשלב מאוחר יותר מביטול ההפרדה המבנית בין פעילות הקווים הנייחים והקווים הניידים, כלומר עם חברת פלאפון. ניסיון השנים האחרונות לימד את חברת "בזק מפ"א" את הדרכים להתמודד עם אובדן הכנסות מבלי שתיפגע רווחיותה. כך, בשנים 2012-2007 קטנה הכנסתה של חברת בזק ב-600 מיליון שקל, בעוד הרווח התפעולי שלה צמח ב-1.3 מיליארד ל-2 מיליארד שקל.