X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בעלי אפליקציה בענף אולמות האירועים תובעים פיצויים ממתחרה עסקי בטענה להעתקת האפליקציה שלהם
▪  ▪  ▪
"האפליקציה הועתקה" [צילום אילוסטרציה: AP]

בעלי זכויות יוצרים באפליקציית "איוונטו" שנועדה להיות תוכנת עזר לאולמות אירועים, טוענים כי מתחרה שלהם פיתח אפליקציה ואתר בשם "אינבייט מי" אשר הינה העתקה של האפליקציה שלהם. לטענתם, האפליקציה הועתקה הן ברעיון, בדרך היישום והן בפיצ'רים שהוספו לאפליקציה שלהם.
הטענה הועלתה במסגרת תביעת קניין רוחני בטענה להפרת זכויות יוצרים שהוגשה על-ידי עידן גבאי, נדב סלומון, ארז יהונתן ויצחק אלמוג לבית משפט השלום בראשון לציון נגד ארז כהן מקריית אונו.
לדברי התובעים, במהלך שנת 2012 הם גילו כי הנתבע המתחרה בעסקם פיתח אפליקציה ואתר בשם "אינבייט מי" אשר הינה העתקה של אפליקציית "איוונטו" שבבעלותם.
לטענת התובעים, לא זו בלבד שמדובר באפליקציה שהועתקה במרביתה על-ידי הנתבע, אלא הנתבע בדרך של ריגול תעשייתי החל להעלות פיצ'רים חדשים אותם הם הגו, ואשר החלו להופיע על האפליקציה שלו לעיתים אפילו בד-בבד עם העלאתם באפליקציה שלהם.
לדברי התובעים, הנתבע אף החל לפנות ללקוחותיהם וללקוחות פוטנציאליים בהציגו בפניהם מוצר הזהה למוצר שלהם. בתביעה נאמר כי אין עוררין כי מדובר במקרה הנדון בהעתקה של האפליקציה "איוונטו" של התובעים, מאחר שהנתבע העתיק את מלוא התכנים המופיעים באפליקציה, וכאשר ביקשו התובעים להעלות פיצ'רים חדשים, הם גילו את אותם פיצ'רים תוך זמן קצר גם באפליקציה של הנתבע.
לדברי התובעים, ההעתקה במקרה הנדון נעשתה בצורה עיוורת מבלי להבין את המשמעויות האמתיות של האפליקציה, כאשר במקרים מסוימים ההעתקה נעשתה אף אחד לאחד בהתאם לאפליקציה המקורית.
בתביעה נאמר כי עם גילוי ההעתקות ובעיקר לאור העובדה כי פיצ'רים אשר היו בתכנון הוספו לאפליקציית הנתבע, גילו התובעים כי אחד המתכנתים העובד עמם ככל הנראה משתף פעולה עם הנתבע ומעביר לו אינפורמציה.
בתביעה שהוגשה באמצעות עו"ד אחז אגם, נאמר כי בא-כוח התובעים פנה בראשית חודש ספטמבר אשתקד אל הנתבע בדרישה לחדול מהשימוש באפליקציה ולפצות את התובעים בגין נזקיהם, אולם הנתבע מתחמק מתשלום פיצויים ועד היום לא הופסק השימוש באפליקציה.
לדברי התובעים, הם היו בדרכם לשיתוף פעולה עם גופים רבים, אולם בשל מעשי הנתבע הפסידו את שיתוף הפעולה ונפגעו כלכלית באופן משמעותי ונמנעו מהם רווחים צפויים.
התובעים מעריכים את השקעתם באפליקציה שלהם בסך של 250,000 שקלים, ולצרכי אגרה בלבד העמידו את התביעה על סכום זה.
ת.א. 30730-01-14
תאריך:  20/01/2014   |   עודכן:  20/01/2014
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
משרד האוצר עדכן את מדרגות המס ב-3.2%    פטור מהמס למי שקונה דירה שמחירה עד כ-1.52 מיליון שקל
עופר וולפסון
‏בזק ‏תאבד על ‏פני 4 השנים ‏הבאות ‏611 ‏אלף ‏לקוחות המשתמשים בשירות המשולב טלפוניה ופס רחב ועוד כ-90 אלף לקוחות טלפוניה    הפגיעה הצפויה בהכנסות: כ-1.3 מיליארד שקל    ירידת המחירים תגיע ל-30%
אלעזר לוין
חברת רייסדור מכרה בתוך חודש וחצי 30 מ-204 דירות בפרויקט חדש    כל הפנטהאוזים נמכרו    2 חדרים בני 44 מ"ר - 1.15 מיליון שקל    6 חדרים - 2.4 מיליון    רכשו את המגרש מהיהלומנים שניב וברונר בעסקה לפי 41%    ההשקעה - 250 מיליון
יפעת גדות
פיתחה עדשות מגע חדשות המסוגלות למדוד את רמות הגלוקוז בדם על בסיס הדמעות ולספק נתונים ברמה של שניות
עופר וולפסון
החוזה - ל-7 שנים, בהיקף של כ-10 מיליון שקל    המרכז הוקם ב-2007 ומטרתו לרכז את הטיפול הביטחוני בבקשות לכניסה למרחב האווירי של מדינת ישראל ואבטחה של שירותי תחבורה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il