כל אחד מבין 1,156 המנויים כבדי השמיעה של פלאפון יקבל מהחברה פיצוי בסך 224 שקלים בדרך של זיכוי כנגד תשלום דמי המנוי החודשיים, המסתכמים בסך 59 שקלים לחודש. סכום הזיכוי הכולל יעמוד על סך 259,000 שקלים. כך נקבע בהסכם פשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה כנגד פלאפון באפריל 2008.
עילת התביעה, שהוגשה על-ידי יוליאנה גולדשטיין, באמצעות עו"ד מיכאל בך הייתה טענה לפיה פלאפון לא סיפקה למנוייה שירות קו חינם טלפוני (1-800) לצורך טיפול בתקלות ובליקויים מכל טלפון, אף של חברה מתחרה, ובכך הפרה החברה את הוראות חוק הגנת הצרכן, והתעשרה שלא כדין על חשבון לקוחותיה.
בתגובה, טענה פלאפון כי פעלה בהתאם להוראות הדין וכי סיפקה ללקוחותיה שירות קו חינם טלפוני באמצעות חיוג למספר כוכבית 166 ברשת פלאפון. לדברי החברה, החוק אינו מחייבה לספק לכל אדם שירות קו חינם טלפוני מכל רשת תקשורת באשר היא, אלא קובע כי עליה לספק שירות טלפוני חינם.
בחודש מרס 2011, הסדירה פלאפון את שירות קו החינם לצורך טיפול בתקלות וליקויים, ולצורך כך הקימה קו 1-800 לטיפול בתקלות ובליקויים מכל רשת ציבורית בארץ, הן מטלפון נייח והן מטלפון נייד, קו שממנו ניתן היה לעבור לנציג דובר רוסית או ערבית.
רואה החשבון
אהוד רצאבי, הבודק שמונה מטעם בית המשפט, קבע בחוות דעתו כי העלויות שנגרמו ללקוחות פלאפון עקב אי-העמדת קו שירות חינם החל ממרס 2006 ועד להסדרת הנושא על-ידי החברה במרץ 2011 מסתכמות בסך של 240,000 שקלים. עוד קבע הבודק כי החיסכון שנוצר לפלאפון כתוצאה מכך לרבות הכנסות מדמי קישורית מסתכם בסך של 259,000 שקלים.
תחילה הגיעו הצדדים לידי הסכם לפיו תתרום פלאפון לעמותת עזר מציון סך של 259,000 שקלים, אך השופטת ד"ר
מיכל אגמון-גונן קבעה כי הסכום האמור צריך להגיע ללקוחות פלאפון וכי אין מקום שהחברה תצטייר כתורמת, שעה שלמעשה מדובר בכספי הלקוחות. השופטת ביקשה מהצדדים להציג בפניה מתווה לפיו הכספים יגיעו ללקוחות.
עתה קבעה השופטת במסגרת פסק דינה המאשר את הסדר הפשרה כי המתווה לפיו הסכום האמור של 259,000 שקלים המשקף את החיסכון שנגרם לפלאפון כתוצאה מאי-התקנת קו חינם טלפוני, יחולק בין מנויי החברה כבדי השמיעה, הינו ראוי, הוגן וסביר.
השופטת פסקה לתובעת הייצוגית גמול בסך 12,000 שקלים ושכר טירחה של 50,000 שקלים לבא-כוחה.