ביום חמישי הקרוב (23.1.14) תתקיים לראשונה בישראל ועידת Failcon, ועידת הכישלונות בינלאומית המתקיימת מזה חמש שנים במספר ערים מרכזיות בעולם, ביניהן: סידני, ברלין ועוד.
הוועידה מביאה לקדמת הבמה סיפורים על טעויות, כישלונות ומהלכים עסקיים שלא צלחו, ובכך מקדמת את היזמות בישראל בכך שמאפשרת למידה מטעויותיהם של אחרים.
לקראת הכנס נערך סקר מיוחד שבדק את תפישות הציבור בנושא הצלחות והכישלונות.
הסקר, שנערך בשיתוף מכון פאנלס בקרב 405 אנשים בגילאי 25 ומעלה בעלי הכנסה גבוהה מהממוצע, חושף מהו הכישלון הגדול ביותר של ממשלת ישראל, מי איש העסקים שנפל הכי חזק, ואיזה גוף ממשלתי לא יודע להפיק לקחים.
בין עיקרי ממצאי הסקר:
- הקאמבק הכלכלי-חברתי המשמעותי ביותר של העשור האחרון - מעורבות הצרכן הישראלי בנושאי יוקר המחיה (67.9%)
- איש העסקים שנכשל באופן הקשה ביותר בעשור האחרון - נוחי דנקנר (71.6%).
- הגוף ציבורי שלא יודע להפיק לקחים מכישלונות - רשות השידור (41.2%); 38.5% השיבו משרדי הממשלה; 34.3% השיבו בתי החולים.
- הכישלון הגדול ביותר של ממשלות ישראל ב-20 השנים האחרונות - הטיפול ביוקר המחיה (27%); 17.5% השיבו - ההתמודדות עם הפשיעה המאורגנת.
- ההצלחה הגדולה ביותר של שוק ההיי-טק הישראלי בשנת 2013 - מכירת WAZE לגוגל (90.6%).
- הבעיה המשמעותית ביותר עמה מתמודדים יזמי סטארט-אפ הינה הביורוקרטיה (31.1%). 18.8% השיבו "גיוס כספים מהגופים המוסדיים ומקרנות הון סיכון". בעקבות בעיות אלה 24.2% שקלו להעתיק את עסקיהם לחו"ל.