X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לטענתו מנהלת החשבונות סייעה לשותף נוסף במכון לגנוב מיליוני שקלים מכספי המכון ואף זכתה ממנו לתמורה על סיועה
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: AP]

שלומי מישקיט, שותף במכון רישוי בכפר סבא בשם "טסט בשרון", מבקש מבית המשפט המחוזי בלוד להתיר הגשת תביעה נגזרת בשמה של החברה המפעילה את המכון בסך 2.83 מיליון שקלים נגד מנהלת החשבונות של מכון הרישוי.
זאת בטענה כי מנהלת החשבונות, שושנה קרסיק מרעננה, ביצעה רישומים כוזבים בספרי המכון וסייעה למנהלו ולאחד הבעלים, גדי רקה מתל אביב, לגנוב מיליוני שקלים מכספי המכון.
מישקיט, המחזיק ב-42% ממניות חברת טסט בשרון, מציין כי בינו לבין שותפיו, גדי רקה (33%) ושי בורשטיין (25%), מתנהלת כיום בוררות במסגרתה הגישה טסט בשרון תביעה נגזרת נגד רקה בגין מעשי הגניבה מהמכון, ונגד בורשטיין בטענה לרשלנותו בפיקוחו על מעשיו של רקה. אולם מנהלת החשבונות שושנה קרסיק מרעננה אינה חתומה על הסכם בוררות, ועל כן חייבת טסט בשרון לתבוע אותה בבית המשפט בגין חלקה בגניבה הנרחבת מכספי המכון על-ידי מנהלו גדי רקה.
מישקיט מציין כי זוהי בוררות שנייה שמנהלים הצדדים לאחר שבשנת 2009 הוא הגיש תביעה נגד רקה, בטענה כי נטל לכיסו 2.2 מיליון שקלים שהוצאו ממישקיט בטענה כי ישמשו לצרכי המכון.
בפברואר 2012 ניתן פסק הבוררות המחייב את רקה בתשלום מלוא סכום התביעה בסך 2.2 מיליון שקלים.
לטענת מישקיט, באוקטובר אשתקד מסרו לו שני עובדים לשעבר שפוטרו מעבודתם במכון, תצהירים המפרטים גניבות רחבות של גדי רקה מכספי המכון, ותיארו את דרכי ביצוען.
בתביעה נאמר כי מבדיקת כרטסת "קופת המזומן" של המכון הסתבר כי הסכומים שהופקדו במזומן בחשבון המכון בבנק נמוכים בהרבה מהסכומים שהופקדו בו לכאורה על-פי הכרטסת. בתביעה מצוין כי התפקיד של הפקדת המזומנים בחשבון הבנק הוטל על הנתבעת.
בתביעה נטען כי שני העובדים העידו כי ההפקדות בוצעו בפועל על יד גדי רקה, ואחד מהם סיפר כי רקה נתן לו מזומנים שהוציא ממעטפות המזומנים של המכון וביקש ממנו להעבירם לבני משפחתו.
לטענת מישקיט, הנתבעת סייעה בידי רקה ביודעין להוציא מהמכון כספים רבים ששולמו לכאורה לעובדים פיקטיביים ואת הכספים הללו נטל רקה לכיסו בידיעתה. בנוסף ערכה הנתבעת בעבור העובדים הפיקטיביים תלושי שכר פיקטיביים, דיווחה עליהם לשלטונות מס הכנסה וביטוח לאומי, ערכה בעבורם שיקים, אולם כספי המשכורות נלקחו על-ידי רקה.
בנוסף סייעה הנתבעת לרקה ליצור רישום כוזב של הלוואות פיקטיביות בכרטיסיות ובתלושי השכר של העובדים, והייתה שותפה בניהול הכוזב של מערך ההלוואות הפיקטיביות. עוד התברר מבדיקת ספרי המכון, כי המכון רכש חשבוניות פיקטיביות ו"שילם" לספקים פיקטיביים, ואת התשלומים ל"ספקים הפיקטיביים" נטל רקה לכיסו.
לטענת מישקיט, הנתבעת סייעה לרקה וערכה כרטסות ספקים מזויפות, תוך שהיא מוסרת לשותפים האחרים במכון דוחות שבועיים שקריים ומסווה את גניבת הכספים ששולמו לספקים מעיני השותפים במכון.
עוד נטען בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד דוד הורוביץ, כי באמצעות כרטיס האשראי של המכון נבזזה קופת המכון באופן שיטתי על-ידי רקה. הלה העביר לעצמו ולאחרים סכומי כסף גדולים תוך שימוש בכרטיס האשראי, כאשר הנתבעת מסייעת לו לעקוף את ההוראות שאותן הצטוותה לקיים, שלא לאפשר שימוש בכרטיס בחתימה אחת בלבד אלא רק בצירוף חתימותיהם של השותפים הנוספים.
לדברי מישקיט, בתמורה להעלמת העין וההטעיה המכוונת והזדונית שלו ושל בורשטיין, קיבלה הנתבעת תמורה מגדי רקה בדמות בונוסים שקיזזו הלוואות בהיקף עשרות אלפי שקלים שקיבלה מכספי המכון וכך לא נאלצה להחזירן.
בנוסף קיבלה העלאה בשכרה החודשי מ-6,500 שקלים עם תחילת עבודתה באוגוסט 2008 לשכר הנוכחי של 11,500 שקלים, מתנות לחגים ו/או לאירועים פרטיים בסכומים אדירים ולא מקובלים דוגמת 5,000 שקלים מתנה לחג, רכישת סמארטפונים על חשבון המכון עבורה ועבור בנותיה.
לסיכום נטען, כי הנתבעת הייתה מעורבת ברישומים הכוזבים של ההלוואות לעובדים, תלושי שכר, דיווח לרשויות, קבלת חשבוניות פיקטיביות, רישום פיקטיבי של תשלומים בדוחות השבועיים, רישום כוזב של הפקדות בבנק בכרטסת קופת המזומן, בדיקת חשבוניות פיקטיביות והחלפתן, הוצאת מזומן ממעטפות המכון ועוד.
אשר על כן מתבקש בית המשפט לחייב את הנתבעת בהשבת הכספים שנגנבו על-ידי גדי רקה בסיועה ובידיעתה ותוך הפרת חובות האמון שלה.

ת.א. 39549-01-14
תאריך:  22/01/2014   |   עודכן:  22/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שותף במכון רישוי מבקש לתבוע את מנהלת החשבונות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
סידורי אבטחה קפדניים בסוצ'י לקראת המשחקים האולימפיים    עשרות אלפי שוטרים, חיילים ואנשי ביטחון הציפו את האזור
איתמר לוין
המתלוננת תיעדה את המפגש בו לטענתה התבקשה להעניק את השוחד המיני    ביהמ"ש האריך את מעצרו ביומיים ואסר לפרסם את שמו
איציק וולף
בת שנתיים ובת ארבע מתו לאחר שנחשפו לחומר שרוסס בביתן    מצב שני אחיהן התדרדר ונשקפת סכנה לחייהם    הנפגעים פונו כולם לבית החולים שערי צדק בירושלים
עופר וולפסון
המשלוח מתאילנד הכיל 969 כדורים מסוג "יאבה" בשווי של כרבע מיליון שקל    החבילה נרשמה על שמו של עובד זר
עופר וולפסון
אומר כי הרשת מתכוונת במהלך 2014 להרחיב משמעותית את מוצרי המותג הפרטי, שכן באמצעותו ניתן להכניס יותר ספקים קטנים ובינוניים שיציעו את מוצריהם ברשת, ובכך לתרום להוזלה לצרכן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il