X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראש הממשלה והנשיא טסו באותו מטוס במטרה לקדם את הכלכלה הישראלית רוחאני יישא נאום מחר ב-11:10 בבוקר ונתניהו ינאם כמה שעות אחריו מטרתם העיקרית של המנהיגים הישראלים: קידומה של ישראל בפני ראשי החברות הטכנולוגיות המובילות
▪  ▪  ▪
פרס בדאבוס, אשתקד [צילום: לשכת הנשיא]

ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה שמעון פרס וראש צוות המשא-ומתן לשלום, שרת המשפטים ציפי לבני, ישתתפו השבוע בפגישה השנתית של הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, אחד מהאירועים היוקרתיים ביותר בעולמם של מנהיגים פוליטיים ועסקיים, אליו גם יגיעו בכירים מהעולם הערבי.
נתניהו ופרס, שטסו לדאבוס שבשוויץ באותו מטוס, עזבו את ישראל ביום רביעי בבוקר. לבני מגיעה לשם ישירות מארצות הברית, שם היא מנסה כעת לקדם את שיחות השלום בין ישראל לפלשתינים.
נשיא אירן, חסן רוחאני ושר החוץ מוחמד ג'וואד זריף, גם הם מתכוונים להשתתף בפורום, אך כצפוי, מפגש ביניהם לבין מנהיגים ישראלים אינו מתוכנן. "האם אתה יכול להיפגש עם מישהו שקורא להשמדתך?", תהה נתניהו בפני תחנת הטלוויזיה הקנדית CTV השבוע, כשנשאל האם הוא מוכן להיפגש עם רוחאני. "אם רוחאני יאמר 'בסדר, אנחנו מכירים במדינה היהודית. אנחנו, אירן, מוכנים לשלום עם ישראל ושישראל תהיה כאן לנצח' - זה יעורר את העניין שלי, בדאבוס או בכל מקום אחר. אבל עד כה, הם אומרים את ההפך".
רוחאני צפוי לשאת נאום של חצי שעה בנושא "אירן בעולם" ביום חמישי בשעה 11:10 בבוקר (שעון ישראל), ארבע שעות לפני שנתניהו ינאם בפני אותו קהל. כמו-כן, ביום חמישי, פרס צפוי לארח מסיבת עיתונאים, במהלכה הוא יגיב לנאומו של רוחאני, וידבר על תהליך השלום ועל נושאים אזוריים אחרים.
"ישראל - מעצמה כלכלית"
בעוד שנתניהו צפוי לקיים מספר פגישות עם מנהיגים פוליטיים, הופעתו בדאבוס צפויה להתמקד בקידום מעמדה של ישראל כמעצמה כלכלית. "ראש הממשלה יציג את תעשיית הסייבר הישראלית, שהיא בין המובילות בעולם, וגם יקיים סדרה של פגישות עבודה עם ראשי מדינות וראשי חברות כדי לעודד השקעות בענפי טכנולוגיה עילית ובענפים אחרים של הכלכלה הישראלית", כך על-פי הצהרה שפורסמה על-ידי משרדו.
ביום חמישי אחר-הצהריים, ראש הממשלה ינאם בישיבת מליאה מיוחדת ויישא נאום שכותרתו "התחזית הכלכלית והפוליטית של ישראל", לדברי מארגני פורום. על-פי הצהרה שפורסמה ביום שלישי על-ידי מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הנאום שלו ייעשה תחת הכותרת "ישראל - אומת חדשנות".
ראש הממשלה צפוי גם להיפגש עם נשיאת יאהו ומנכ"לה מריסה מאייר וסגן הנשיא הבכיר בגוגל ומנהל העסקים הראשי ניקש ארורה. "בשתי הפגישות, ראש הממשלה ידגיש את החדשנות הישראלית ואת המנהיגות הטכנולוגית של תעשיית ההיי-טק הישראלית במטרה להרחיב את שיתוף הפעולה הכלכלי עם שתי החברות", נמסר ממשרדו.
נתניהו יקיים גם פגישות עבודה עם ראש ממשלת אוסטרליה, טוני אבוט, עם שר החוץ הסיני וואנג יי, עם נשיא מקסיקו, אנריקה פנייה נייטו.
מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי יגיע גם הוא לדאבוס ביום חמישי, אך עד כה לא נקבעה לו פגישה עם נתניהו או פרס. ביום שלישי, ראש הממשלה אמר שהוא צפוי לפגוש את הדיפלומט האמריקני הבכיר "בימים הקרובים", אך מועד לא צוין.
פרס יקיים פגישות עם נשיא אזרבייג'ן, וכן עם ראשי חברות גדולות כמו פיליפס, סיסקו, גולדמן זאקס, ג'יי.פי מורגן, בלומברג ואחרות.
באופן רשמי, כאמור, לא נקבעו פגישות בין מדינאים ישראלים וערביים, ובכל זאת, יש להניח שיתקיימו כמה פגישות אד-הוק עם מנהיגים ממדינות סוניות, הרחק מעינה הפקוחה של העיתונות. בגלל שכמה מדינות ערביות חוששות משאיפותיה הגרעיניות של אירן, כמו ישראל, הן רואות את המדינה היהודית "לא כאויבת, אלא כידידה", אמר נתניהו השבוע. "הערבים, רבים מהם, לפעמים בגלוי ולפעמים במסדרונות ובלחישות, אומרים שישראל היא הידידה שלנו", אמר נתניהו ל-CTV.

תאריך:  22/01/2014   |   עודכן:  22/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו, פרס, לבני ורוחאני הגיעו לדאבוס
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אני מבין לגבי פרס וביבי
אורי פ  |  22/01/14 17:37
2
מה פרס דוחף את אפו? אין לו
י.ט.  |  22/01/14 17:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ועידת דאבוס
יורם דורי
בכירים בקהילה העסקית חברו לחיבור אזהרה לממשלת ישראל מפני חרם כלכלי עולמי אם חלילה לא נשיג הסכם לאלתר עם הפלשתינים
עופר וולפסון
נשיא צרפת הביע תמיכה בלתי מסוייגת במטבע הפאן-אירופי במסיבת עיתונאים בדאבוס, אך הבהיר: "הדולר ימשיך להיות המטבע החזק בעולם"
דני רשף
תגובת פרס לארדואן צריכה הייתה לעסוק בפשעי העם הטורקי נגד הכורדים ובכך לחשוף את צביעותו קבל עם ועולם. ולא צביעות זו בלבד שעלתה לכותרות צריכה להיאמר קבל עם ועולם אלא גם צביעות "השה התם" - העם הספרדי ששיגר תלונה לבכירים במערכת הביטחון על "פשעם" - חיסול צלאח שחאדה
גורי גרוסמן
ראש ממשלת טורקיה טייפ ארדואן הוא האיש "הנייטראלי" וחסר הפניות אותו בחר ראש ממשלתנו, בתמיכת היורשת שלו שרת החוץ ציפי לבני, המתיימרת להיבחר לראשות הממשלה
מחלקה ראשונה
כך אמר נשיא המדינה פרס לנשיא צ'כיה, ואצלב קלאוס    מראש ממשלת שבדיה שתהפוך לנשיאת האיחוד האירופי הבאה ביקש לעצור את התגרענות אירן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il