X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נהג מונית שהורשע בדין ושתי ערכאות ערעור דחו את ערעורו לא ויתר והגיש בקשה למשפט חוזר שהתקבלה - ובעקבותיה החליטה הפרקליטות לחזור בה מהאישום נגדו
▪  ▪  ▪
מי נהג במונית? [צילום: פלאש 90]

החלטה של בית המשפט העליון לערוך משפט חוזר לנהג מונית שהורשע בעבירת תעבורה הביאה לזיכויו בדין. הנאשם יצחק בקרינג הורשע בעבירה של נהיגה בקלות ראש ונדון לעונש של פסילת רישיון נהיגה לחודשיים, פסילה על תנאי לארבעה חודשים וקנס של 2,000 שקלים.
בכתב האישום נטען כי בקרינג נהג בקלות ראש במוניתו בצומת חנקין בחולון, בכך שסטה מספר פעמים בנתיב נסיעתו וחסם נתיב נסיעה אחר באופן מסוכן ובניגוד לחוק. האירוע דווח למשטרה על-ידי נהגת שנהגה בנתיב הסמוך למונית, אשר חשה לדבריה כי התנהלותו של בקרינג מסכנת אותה. במעמד זה מסרה המתלוננת את מספר הזכות הציבורית של המונית המופיע על "כובע" המונית, ובעקבות זאת הוגש נגדו כתב אישום.
הנאשם כפר באישום המיוחס לו וטען כי הוא לא הנהג שביצע את העבירה. חרף כפירתו הרשיעו בית המשפט לתעבורה בתל אביב בעיקר בהסתמך על עדות המתלוננת שתיארה מעין מרדף שניהל אחריה הנאשם. ערעורו של הנאשם לבית המשפט המחוזי נדחה ואף בקשתו למתן רשות ערעור לבית המשפט העליון נדחתה.
לאחר שהנאשם ריצה את עונשו הוא לא השלים עם הרשעתו ופנה לסניגוריה הציבורית בבקשה שתייצגו בבקשתו לעריכת משפט חוזר, וזו נעתרה לבקשתו ובמסגרת זאת ביצעה מספר בדיקות שהניבו ראיות חדשות שהוצגו במסגרת הבקשה למשפט חוזר.
שופטת בית המשפט העליון עדנה ארבל השתכנעה כי הנאשם הציג בפניה ראיות בעלות פוטנציאל לשנות את תוצאות המשפט לטובתו, וכי מדובר בראיות אוביקטיביות בעלות אמינות לכאורית המתיישבות על פניו עם גרסתו.
ארבל ציינה כי לנוכח אופיין הנחרץ כביכול וטיבן האוביקטיבי של הראיות הללו, קיים קושי של ממש להתעלם מראיות אלה גם מבלי לקבוע ממצאים נחרצים בדבר משקלן ומהימנותן.
כך למשל עולה מהראיות כי בשעת האירוע הסיע הנאשם עורך דין מראש העין לתל אביב, ולכן לא יכול היה להיות מבצע העבירה שיוחסה לו. אשר על כן החליטה השופטת על קיומו של משפט חוזר שיתנהל בבית המשפט המחוזי בתל אביב.
עתה הודיעה הפרקליטות לנשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב השופטת דבורה ברלינר, כי לאחר בחינת התיק לאור הראיות החדשות שהוצגו בבית המשפט העליון, החליטה הפרקליטות שלא לנהל את התיק בפני בית המשפט המחוזי.
בהודעת הפרקליטות נאמר, כי לאור העובדה שהחלטה על משפט חוזר כמוה כהגשת כתב האישום מחדש לבית המשפט המחוזי, מסכימה הפרקליטות כי הנאשם יזוכה מכתב האישום שהוגש נגדו וכי תשלומי הקנס בסך 3,000 שקלים (2,000 שקלים במקור + ריבית פיגורים) יוחזרו לו.

תאריך:  23/01/2014   |   עודכן:  23/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון החליט על עריכת משפט חוזר והנהג זוכה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מה לגבי האונס של קצב?
אהרון שחר  |  23/01/14 19:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
התותח משתמש בכוח חשמלי לשגר קליע (שמשקלו כאחד-עשר ק"ג) במהירות גבוהה מאוד לטווחים ארוכים עד יותר ממאה ושישים ק"מ    תותחים אלקטרומגנטיים קטלניים יותר וזולים לעומת אמצעי-לחימה אחרים    מעריכים, כי עלות פגז תהיה כ-25 אלף דולר
אביתר בן-צדף
הספינות יצאו להפלגה של שלושה חודשים, שבמהלכה יתרגלו אבטחת נתיבי שיט, ויאמנו אנשי צוות וצוערים מהאקדמיה
איתמר לוין
השופטת עדנה ארבל מותחת ביקורת נוקבת על התופעה בה עונשים נגזרים שלא בהתאם לתיקון 113 לחוק העונשין: פוגעים באמון הציבור במערכת בתי המשפט, יוצרים רושם שהם פטורים מהחוק וגורמים לעינוי דין ולבזבוז זמן
איתמר לוין
רומז לאפשרות של התערבות שיפוטית: "אם החקיקה לא באה, צריך למצוא פתרונות יצירתיים אלה ואחרים"    לדעת מלצר יש מקום להנהיג סדר ושיטתיות בפסיקת הפיצויים בתחום הקניין הרוחני
איתמר לוין
ביהמ"ש למשפחה קובע שבסמכותו לקבוע "מועד קרע" לא רק מתחילת הליכי הגירושין, אלא מהמועד בו הוא חל בפועל - אפילו אם השניים ממשיכים להתגורר תחת קורת גג אחת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il