X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שרי הרווחה נמנעו עד כה מלחתוך בבשר החי ולקבוע איזו המלצה מהמלצות הוועדה לאיתנות פיננסית של הביטוח הלאומי לאמץ מאיר כהן מרים את הכפפה ויודיע בקרוב מה החליט
▪  ▪  ▪
כהן. הכרעה קשה אך מתבקשת [צילום: פלאש 90]
דרכי פעולה אפשריות
קיצוץ בקצבאות
העלאת דמי ביטוח לאומי
העלאת גיל הפרישה

עוד בטרם יביא שר הרווחה מאיר כהן הצעה להחלטה בישיבת הממשלה, תדון ועדת הכספים של הכנסת, במהלך השבוע וחצי הקרוב, בחלקים שהחליט השר לאמץ מהמלצות הוועדה לאיתנות פיננסית של הביטוח הלאומי.
לפני כשנתיים פרסמה הוועדה את המלצותיה ביחס לפעולות הנדרשות לשמירה על האיתנות הפיננסית של הביטוח הלאומי להסדרת הקשר בין מימון מקורות המוסד ובין תקציב המדינה. הוועדה הוקמה ביולי 2009, לפני יותר מארבע שנים וחבריה היו: אסתר דומיניסיני, ד"ר אודי ניסן, פרופ' יוג'ין קנדל, ד"ר קרנית פלוג, פרופ' אפרים צדקה, פרופ' איתן ששינסקי ואהוד רייפן. ההכרעה בעניין קשה, שכן היא גוזרת בבשר החי.
ח"כ באסל גטאס (בל"ד) שאל את השר מדוע באשר לפשר עיכוב ההכרעה, וכהן השיב כי עבר על ההמלצות לעיון ובקרוב יביא את המלצותיו לדיון בממשלה. הוועדה לבחינת האיתנות הפיננסית של המוסד לביטוח לאומי הוקמה בשל החשש המהותי מפני פגיעה אפשרית ביכולת לממן ולשלם קצבאות בצורה יציבה, וזאת לאור המפנה הצפוי בהרכב הגילים של החברה הישראלית, הגידול המתמיד בתוחלת החיים וההזדקנות המהירה של האוכלוסייה, המשפיעה על יחס התלות בין האוכלוסייה בגיל העבודה לאוכלוסייה המבוגרת.
לצד האתגרים הדמוגרפיים, סקירת המצב הקיים הצביעה על היעדר תכנון. בחלק מהמסקנות הובע חשש מהיעדר תכנון לטווח ארוך במערכת הביטחון הסוציאלי. דבר זה מביא - על-פי דוח הוועדה - לחשש קרוב לוודאי שלא ניתן יהיה לממן ולשלם קצבאות בצורה יציבה לאורך זמן. לנוכח זאת, העקרונות המנחים שנקבעו בדין וחשבון של הוועדה באו לעגן את היכולת לממן ולשלם קצבאות באופן יציב ולאורך זמן, תוך קבלת החלטות מאוזנות בראייה ארוכת טווח.
הוועדה הציעה: א. חלוקה מתאימה של הקצבאות הגבייתיות של הביטוח הלאומי לאשכול איזון ארוך טווח, ובו ייכללו ענף זקנה ושארים, סיעוד ונכות, אשכול איזון קצר טווח ואשכול איזון שוטף; ב. כל חקיקה המביאה לשינוי בהוצאות או בהכנסות האשכול תצטרך לבוא ממקור מאזן ולא תוכל להפר את האיזון שהוגדר מראש; ג. הקמת קרנות עודפים עצמאיות מתקציב המדינה לאשכולות הביטחון הסוציאלי אשר לא ייכללו במגבלת הגירעון השנתית של תקציב המדינה וכן ייצרו הגנה מפני תנודות וזעזועים קצרי טווח. כדי ליצר קרן שכזאת הומלץ על מתווה עולה של השתתפות תקציב המדינה בשווי הקרן הנוכחית במהלך השנים הקרובות; ד. הומלץ להרחיב את תשתית הידע האקטוארי.
לאחרונה פרסם המוסד לביטוח לאומי דוח אקטוארי מקיף, הצופה פני עתיד, לעשרות השנים הקרובות. ממצאי הדוח מעלים שבעתיד התשלומים צפויים לגדול בקצב מהיר יותר מאשר התקבולים. מצב זה מאט את קצב הגידול של הקרן עד שבשנת 2024 המצב יתהפך והקרן תתחיל לקטון, ובסביבות שנת 2042 הקרן תתרוקן. מאותו רגע המוסד יימצא בגירעון תזרימי, וללא מימון נוסף הוא לא יהיה מסוגל לשלם את מלוא התחייבויותיו על-פי חוק.

תאריך:  25/01/2014   |   עודכן:  25/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כהן יכריע בפתרון גרעון הביטוח הלאומי
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
המיסים רצחו את העצמאי הקטן
מושיקו  |  25/01/14 22:18
2
ישרא בלוף בפעולה
הצוחק  |  25/01/14 22:21
3
משרד הרווחה או משרד הרווחים?!
דודי30  |  26/01/14 00:33
4
חנן וייס, מיליארד לקיבוצים
מענק חיל משוחר  |  26/01/14 08:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
את המימון יקבלו רק רשימות שיקבלו מנדטים בבחירות החדשות    המימון יהיה נמוך מזה שניתן למערכת בחירות רגילה כי מדובר במערכת בחירות קצרה
איציק וולף
עו"ד פיני פישלר, העוקב כבר שנים רבות אחרי מחדלי המשטרה, פנה אל השר לביטחון פנים, אל היועמ"ש ואל מבקר המדינה וקרא להם להקים ועדה שתבחן מועמדות קציני משטרה בכירים בטרם יוחלט על מינויים    "כשם ש"אין לנו ארץ אחרת" הרי שאין לנו גם משטרה אחרת, יש לעשות הכל, על-מנת לשמור על כבודה ועל רמתה"
מיטשל א' לוין
בפרוסיה הושמע לראשונה המרש שהפך לנעימה הפופולרית של החתונות
איציק וולף
ארבעה הרוגים בהתנגשויות בין תומכי האחים המוסלמים לכוחות הביטחון במרכז קהיר    שני הרוגים בדרום מצרים והרוגה אחת באלכסנדריה    מסוק של צבא מצרים התרסק בסיני    עדי ראייה דיווחו כי יורט מן הקרקע
עופר וולפסון
מזכיר המדינה האמריקני אומר בדאבוס כי מחסום מרכזי להסכם המסגרת נוגע לסוגיות הביטחון: "לא יהיה הסכם אם ישראל לא תהיה בטוחה, אך הסכם יגביר את ביטחונה של ישראל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il