X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בתביעה נטען כי התובע היה נתון להתעללות קשה במהלך תקופת מעצרו, הוחזק במשך מספר שבועות וכי התביעה חזרה בה מכתב האישום נגדו
▪  ▪  ▪
"התעללו בי גופנית-נפשית" [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

עלא סאלם, פלשתיני תושב רמאללה, בן 25, הגיש תביעת נזקי גוף נגד שירות הביטחון הכללי בטענה לנזקים קשים שנגרמו לו עקב התעללות ועינויים במהלך חקירתו. לדבריו, באוקטובר 2008 הוא נעצר בביתו על-ידי חיילי צה"ל ובמהלך חקירותיו על-ידי השב"כ עבר התעללויות ועינויים מצד חוקרי השב"כ והסוהרים.
בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בירושלים, נאמר כי התביעה חזרה בה מכתב האישום שהוגש נגד התובע והוא זוכה מכל אשמה ושוחרר. לדבריו, קודם לחזרתה של התביעה מהאישום נגדו, העלו באי-כוחו טענות פסול כלפי הודאותיו וטענו כי הן אינן קבילות מאחר שניתנו לאחר התעללויות ועינויים שעבר.
לדברי התובע, הוא הוחזק בתא בידוד משך שלושה ימים בהם התנאים היו קשים ביותר - התא היה קר, לח ומטונף, עלו ממנו ריחות של צחנה ועובש, שרצו בו ג'וקים ועכבישים. לדבריו, חוקריו אמרו לו כי הוא יתחנן להודות במיוחס לו כדי לגאול עצמו מהסבל והייסורים.
עוד טוען התובע, כי במשך יומיים הוא נכבל למיטת קומתיים עשויה בטון ונקשר בידיו וברגליו למיטה. לדבריו, משך יומיים לא סופקו לו תנאי מחיה אנושיים ובסיסיים, לא ניתנה לו גישה לשירותים והוא נאלץ להטיל את צרכיו באופן משפיל, מבזה ובלתי אנושי, וזאת על גופו ובגדיו.
לטענת התובע, כל הזמן בו הוא היה אזוק למיטה התבקש להודות במיוחס לו. משסירב, איים עליו אחד החוקרים כי יעצור את כל משפחתו ויענה גם אותם, וחוקר אחר היכה אותו על אפו עם קסדת סוהר, דבר שהוביל לאיבוד הכרתו.
לדברי התובע, הוא הוחזק במעצר במשך מספר שבועות בהם היה נתון להתעללות קשה, חש מושפל ומבוזה, וסבל ממצוקה ומכאב מאלימות שספג, וחש כי שלוחי השב"כ ושירות בתי הסוהר אינם מתייחסים אליו כפי שראוי להתייחס לבני אדם, בלשון המעטה.
טרם מעצרו, נאמר בתביעה, היה התובע אדם בריא בגופו ובנפשו, אולם בעקבות העינויים שעבר הוא סובל מנזקים נפשיים קשים המונעים ממנו לנהל חיים רגילים.
התובע טוען באמצעות עוה"ד סמדר בן נתן ומיכל פומרנץ, כי כיום הוא סובל מדיכאון קליני חמור ומתסמונת פוסט-טראומטית, סובל מחרדות קשות וממצוקה נפשית, סובל ממחשבות על חוויותיו הטראומטיות, ובשל כל אלה אינו יכול לעבוד או ללמוד.
עוד טוען התובע, כי עצמאותו נגזלה ממנו, חייו כפי שהיו טרם מעצרו לא ישובו לעולם, שגרת חייו נעצרה, ולא יהיה בכל סכום כספי כדי לפצות אותו על הסבל שנגרם לו ולהשיב לו את בריאותו הנפשית.
בית המשפט מתבקש לפסוק לתובע פיצויים בגין אובדן השתכרות בעתיד ובעבר בסכום מוערך של 1.7 מיליון שקלים, כאב וסבל בסך 300,000 שקלים, וטיפולים נפשיים בעתיד. בנוסף מתבקש בית המשפט לפסוק לתובע לפי שיקול דעתו פיצויים בגין פגיעה באוטונומיה וכן לחייב את השב"כ בתשלום פיצויים עונשיים הרתעתיים.

ת.א. 31760-01-14
תאריך:  26/01/2014   |   עודכן:  26/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פלשתיני תובע 2 מיליון שקל פיצויים מהשב"כ
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
ומתי יהודים יתבעו את הערבים ?
שאלה  |  26/01/14 10:39
 
- עו״ד דרשן לייטנר עושה זאת,
לא חד סטרי  |  26/01/14 12:17
2
בבית המשפח הישראלי יזכה ל"ת
אברהם מערב השומרו  |  26/01/14 12:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עופר וולפסון
מזכיר המדינה האמריקני אומר בדאבוס כי מחסום מרכזי להסכם המסגרת נוגע לסוגיות הביטחון: "לא יהיה הסכם אם ישראל לא תהיה בטוחה, אך הסכם יגביר את ביטחונה של ישראל"
עופר וולפסון
בשיחה בת 90 דקות עם מזכיר המדינה האמריקני, התעקש ראש הממשלה כי לא יעקור אף ישראלי מהתנחלויות בקעת הירדן    קרי לאל-ערביה: "המו"מ הזה מאוד מאוד קשה"
נחמן פביאן
ראשי המועדון "פלשתינו" פעילים בחיי הכלכלה של צ'ילה, באקדמיה ובמפלגות השונות, אך בבתי השיר של המנון המועדון קבעו כי "ממזרח יצא האור" ו"קדימה הערבים"
שלמה ברום
הסלמה בשיגורי רקטות מרצועת עזה ובתגובות הישראליות לשיגורים אלו העלה חשש שהדינאמיקה של ההסלמה תוביל למבצע נרחב ברצועת עזה
אריאל י. לוין
אל-קאעידה כבר פועל ברצועת עזה וביהודה ושומרון, ואין לדעת כמה חוליות שלו מחכות להוראות לפעול    החמאס אומנם פועל נגד ארגונים המפרים את הפסקת האש ברצועה, אך גם הוא לא יהסס להבעיר שוב את השטח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il