X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נחש הצפע באורך חצי מטר שהכיש פועל בעת קטיף אשכוליות [צילום: רחלי כהן]
מזג האוויר החם העיר את הנחשים משנתם
פועל בפרדס קיבוץ דפנה הוכש על-ידי נחש צפע בעת שקטף אשכוליות ד"ר עאמר: "הכשת נחש בחודש ינואר - חריגה ביותר"

מאג'ד אבו-סלאח, 56, פועל בפרדס קיבוץ דפנה, הובהל לחדר המיון במרכז הרפואי זיו בצפת, לאחר שהוכש על-ידי נחש צפע במהלך קטיף אשכוליות.
לדברי אבו-סלאח, "במהלך קטיף האשכוליות, קראה לי פועלת שעבדה בסמוך אליי ואמרה לי שהיא חושבת שראתה נחש על אחד העצים והיא מפחדת לקטוף. החלפתי אותה והתחלתי לקטוף בזהירות, כאשר לפתע הרגשתי נכישה ומייד הבחנתי בנחש. תפסתי את הנחש בזנבו, זרקתי אותו לאדמה והרגתי אותו. אחר-כך קראתי שייקחו אותי לבית-החולים".
ד"ר חוסיין עאמר, מנהל המחלקה לרפואה דחופה (מיון) בזיו, אמר כי הכשת נחש בחודש ינואר הינה חריגה ביותר: "הפועל הגיע אלינו כאשר הוא סובל מהכשה באצבע יד ימין. הוא סבל מכאב חד ביד, סחרחורות והקאות, טופל במיון והועבר להמשך מעקב והשגחה במחלקה פנימית".
"כנראה שעקב מזג האוויר החם, הנחשים החלו להיות פעילים מוקדם במיוחד השנה. זוהי אינה תקופה שאופיינית להכשות, שבדרך-כלל מתחילות מאוחר יותר בשנה, בסביבות חודש מרס כאשר מזג האוויר מתחמם. בממוצע מדי שנה מטופלים בחדר המיון במרכז הרפואי זיו 30 מקרים של הכשות נחש, כאשר בשנים מסוימות הגיע המספר אף עד ל-50 נפגעים", אמר עאמר.
לדברי עאמר, בתחילת עונת ההכשות הנחשים מסוכנים יותר משום שכמות הארס שלהם גדולה וכמות ארס רבה עלולה להשפיע באופן קשה על מערכת העצבים ושרירי הגוף ולגרום להרס הכדוריות האדומות. "הסימנים הראשונים לאחר הכשת נחש הינם כאב דוקר או שורף, סימני הכשה על העור ונפיחות. סימנים נוספים שיכולים להופיע הם בחילה, הקאה, שלשול, חולשה וירידת לחץ דם. לעיתים מופיעים סימנים מאוחרים כמו: נמק, שטפי דם וזיהום הפצע. ייתכנו גם הפרעות בקרישה, דימום במערכת העיכול, התכווצויות, הפרעה במערכת הלב וכלי הדם, איבוד הכרה ואי-ספיקת כליות", אמר ד"ר עאמר.
ד"ר עאמר מבהיר, כי במקרה של הכשת נחש, יש לפנות את הנפגע במהירות האפשרית לקבלת טיפול רפואי וכי הטיפול הראשוני שיש לתת לנפגע לפני הגעת הצוות הרפואי או ההגעה לבית-החולים הוא השכבת הנפגע והרגעתו.
"חשוב שהאדם שהוכש יהיה רגוע ככל האפשר, מאחר שעלייה בדופק ובלחץ דם, מזרזת את התפשטות הארס בגוף. חשוב לקבע את הגפה הפגועה ולשטוף את אזור ההכשה במים. בשום מקרה אין לחתוך את הפצע, אין למצוץ את הדם במקום ההכשה, אין לקשור את הגפה, אין לבצע חסימת עורקים, אלא רק לקבע את הגפה שתזוז מעט ככל האפשר. בשום אופן אין לרוץ מאחר שהריצה מזרזת את זרימת הארס בגוף. אין להניח קרח ישירות על מקום ההכשה, אין לקחת משכך כאבים ולשתות שתייה חריפה. חומרת ההכשה תלויה בסוג וגודל הנחש, גיל וגודל הנפגע, הזמן שחלף מאז ההכשה ואופי ההכשה. חשוב ביותר לנסות ולזהות את סוג הנחש שהכיש את הנפגע, צבעו ומאפייניו. זיהוי הנחש יסייע לרופאים בטיפול בנפגע", מסכם עאמר.

ד"ר עאמר עם הפועל שהוכש ונחש הצפע בשקית [צילום: רחלי כהן]
תאריך:  27/01/2014   |   עודכן:  27/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מזג האוויר החם העיר את הנחשים משנתם
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
יש לי עקצוצים ל"ת
משה333  |  27/01/14 11:44
2
:) ל"ת
זה נורמאלי לגמרי  |  29/01/14 13:14
3
גם אני מצאתי נחש צפע
סהר  |  30/01/14 11:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
יו"ר שס טוען כי אם הדיווחים על-אודות יאיר נתניהו נכונים - הרי שהדבר יוצא מן התחום האישי    "זה הסמל של העם היהודי, איך נראה פנינו ומה נאמר?"
איתמר לוין
שלמה ולד, שהיה מבעלי פסיפיקה, הורשע בשורה של עבירות ני"ע אך נפטר במהלך הערעור    ביהמ"ש העליון: לא הוכח שהעיזבון ריק; הערעור על הקנס מרמז שלא זה המצב
יפעת גדות
הסטטוסקופ הוא מכשיר מיושן שנראה כי כבר אינו שימושי עוד ויש להחליפו בעתיד הקרוב מאוד, טוענים קרדיולוגים ידועים מניו-יורק    מכשירי אולטרסאונד ידניים הופכים זולים יותר ויוכלו להציע בקרוב חלופה מועדפת ואמינה לסטטוסקופ
יצחק דנון
בעלה והוריה של צעירה בת 19 שהגיעה לחדר המיון בהדסה הר הצופים מאשימים את בית החולים באחריות למותה בשל אבחנה לקויה של מצבה והחלטה פזיזה לשחררה לביתה בהמלצה לטיפול אנטיביוטי
איציק וולף
גורם בלשכת נתניהו טוען כי המתקפה של יו"ר הבית היהודי על ראש הממשלה בעקבות הצעתו להשאיר מתנחלים בתחומי המדינה הפלשתינית העתידית פגעה בכוונת נתניהו להציג את הפלשתינים בפני הקהילה הבינלאומית כסרבני הסכם מדיני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il