X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לטענתו תעש נמצאה בדוח מבקר המדינה אחראית לזיהום מי הבאר ששימשה אותו לשם גידול אתרוגים ואף לשתייה, ועל כן היא אחראית לנזקיו
▪  ▪  ▪
"מי השתייה זוהמו" [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

משה חגי קירשנבום העוסק בגידול אתרוגים למעלה מ-30 שנה, יצואן מוכר וידוע של אתרוגים, הגיש לבית המשפט המחוזי בלוד תביעה בסך 3.12 מיליון שקלים נגד התעשיה הצבאית לישראל (תעש). זאת בטענה לאחריותה לזיהום מי השתייה של הבאר ששימשה אותו לצורך גידול אתרוגים בסמיכות למושב ישרש.
לטענת התובע, בשנת 97' הוא שכר שטח חקלאי הכולל באר מים ובמשך 8 שנים השתמש במי הבאר לשתייה ולהשקיית שדה האתרוגים. בשנת 2007 קיבל הודעה ממשרד הבריאות לפיה הבאר הזדהמה ונאמר לו כי בארה"ב נאסר להשתמש במים כאלה, אולם משרד הבריאות לא אסר עליו לעשות שימוש במים.
אך בחלוף שנה שינה משרד הבריאות את עמדתו ואסר עליו לעשות שימוש במי הבאר לשם השקיית פרדס האתרוגים. לדברי התובע, הוא הבהיר למשרד כי האתרוגים אינם משמשים למאכל, אולם נענה כי ישנם כאלה המכינים מהאתרוגים ריבה למאכל.
לטענתו, הוא נאלץ לפנות לגורמים שונים לשם קניית מים בעלויות גבוהות משמעותית, והמחסור החמור במים אילץ אותו לייבש חלקות מסוימות. עוד התברר לתובע כי השקיית שדותיו במים מזוהמים פגעה קשות ביבול הפרדסים ובמשך שנים הוא סבל מירידה משמעותית בגידולים, ונגרמו לו הפסדים ונזקים כספיים ניכרים.
בתביעה נאמר כי מבקר המדינה קבע בדוח שפרסם ביולי 2013 כי קידוח המים בהם עשה התובע שימוש, והנמצא ממערב למפעל גבעון של תעש הממוקם דרומית לרמלה ומזרחית לרחובות, הזדהם מחומר הקרוי פרכלורט הנמצא בשימושה של תעש. לדברי התובע, במסגרת הדוח ישנה התייחסות מפורטת וספציפית למטע האתרוגים שלו.
לטענת התובע, באמצעות עו"ד דוד קירשנבום, הבאר ששימשה אותו הינה אחת מאותן הבארות אשר נקבע לגביהן כי זוהמו על-ידי מפעלה של תעש שהינו המקור לזיהום הבאר אשר השימוש במימיה נאסר בהוראת משרד הבריאות.
לטענתו, תעש עברה על האיסור לזיהום מים המצוי בחוק המים ובנסיבות אלו ברורה לחלוטין אחריותה לנזקיו המוערכים בסכום של כ-3 מיליון שקלים.
התובע מציין כי בעקבות השתייה מהמים המזוהמים במשך תקופה ארוכה הוא סובל לצמיתות משיעול כבד הפוגם באופן תפקודו היומיומי, באיכות חייו ובבריאותו, וכי קצרה היריעה מלהכיל את אפשרויות הנזקים העתידיים העלולים להיגרם לו בשנים הבאות. בעניין זה פועל התובע לקבלת חוות דעת רפואיות וכי בכוונתו להגיש תביעה נפרדת בגין נזקיו אלה.

ת.א. 51143-01-14
תאריך:  27/01/2014   |   עודכן:  27/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מגדל אתרוגים תובע פיצויים מתעש
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
סתם סחטן כספים
כהן הצדיק מיציץ  |  27/01/14 18:27
2
האם קראת את דו"ח המבקר? ל"ת
שלום ב  |  31/01/14 13:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
נציגת משרד הבריאות אמרה את הדברים בדיון בוועדת הפנים בראשותה של ח"כ מירי רגב    ח"כ סתיו שפיר: "זוגות הטרוסקסואלים לא היו נקלעים לבעיה הזו"    ח"כ עדי קול: "ההתקפה על שר הפנים לא ראויה"
איציק וולף
טקס יום השואה הבינלאומי מתקיים במחנה ההשמדה בירקנאו בנוכחות כשישים חברי כנסת ומאות אישי ציבור ישראלים    העיתונאי ניצול השואה, נח קליגר: חזרנו לכאן כאזרחי מדינה דמוקרטית, ליברלית וחזקה
יפעת גדות
עור עם מראה שומני
עופר וולפסון
המועדון החדש, ’משק1’, יעניק סל הטבות ייחודי המבוסס על פריסת בתי העסק הממוקמים ברחבי הקיבוצים והמושבים ומותאם לאופי הצרכני של אוכלוסייה זו
יפעת גדות
סיפור ייחודי לעוגן, ששימש ספינות אשר עגנו בעיר הנמל אשדוד    העוגן היה בשימוש מסוף תקופת הברונזה המאוחרת, 1200 לפנה"ס. בתקופת הברזל ועד התקופה הפרסית, 300 לפנה"ס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il