X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עדנה בוים טוענת כי קנדה ישראל הפרה התחייבות מפורשת למכור לה ולבעלה המנוח דירה בפרויקט היוקרתי BLUE במתחם הקאנטרי בגלילות בכך שמכרה את הדירה לצד שלישי
▪  ▪  ▪
זאב בוים ז"ל. חלה בזמן ההתדיינות בין הצדדים [צילום: פלאש 90]

עדנה בוים, אלמנתו של זאב בוים, מי שכיהן בעבר בתפקידי שר הבינוי והשיכון, שר החקלאות והשר לקליטת עלייה והיה חבר כנסת מהכנסת ה-14 ועד הכנסת ה-18, הגישה תביעה בסך 2.62 מיליון שקלים נגד קבוצת הנדל"ן קנדה ישראל מגורי יוקרה שבבעלותם ובניהולם של ברק רוזן ואסף טוכמאייר.
זאת בטענה להפרת התחייבות מפורשת למכור לה ולבעלה המנוח דירה בפרויקט היוקרתי BLUE במתחם הקאנטרי בגלילות (שישה מגדלים בני 300 יחידות דיור).
בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נאמר, כי במחצית שנת 2008 החלה קנדה ישראל לשווק דירות בפרויקט, וכי בני הזוג בוים הביעו התעניינות ברכישת דירה בפרויקט. לדברי התובעת, מירב סגל, מנהלת המכירות מטעם קנדה ישראל, עמה נפגשו היא ובעלה ביוני 2008, שמחה עד מאוד על התעניינותו של שר הבינוי והשיכון בפרויקט, והציעה להם להיפגש עם המנכ"ל ברק רוזן.
הלה הבהיר להם כי באפשרותם לבחור בכל גודל של דירה שיחפצו וכי קנדה ישראל תדאג לתכנן את הדירה עבורם. לדברי התובעת, היא ובעלה בחרו לרכוש דירה בקומה השביעית של אחד הבניינים בשטח של 240 מ"ר אותה תכנן עבורם באופן חריג אדריכל הפרויקט, אילן פיבקו, וזאת לבקשת קנדה ישראל. מחיר הדירה היה כ-1.2 מיליון שקל.
בתביעה נאמר כי הצדדים הסכימו על תנאי רכישת הדירה, זהותה ומחירה. לדברי התובעת, היא ובעלה סירבו לאחר מכן להצעתה של קנדה ישראל לשינוי הסכם ההצטרפות לפרויקט, על-ידי רכישת דירה אחרת בשטח כ-199 מ"ר בבניין אחר, וזאת בשל רצונה לאכלס את שני הבניינים הראשונים בפרויקט במלואם קודם לבניית יתר הבניינים.
לדברי עדנה בוים, בשל מחלתו של בעלה בשלהי שנת 2009, הוקדשו מרבית מעייניהם למאבק במחלתו הקשה. אולם ארבעה ימים טרם נסיעתו של בעלה לניתוח בארה"ב ובהיותו בסערת רגשות, הם הגיעו בראשית חודש יולי 2010 ללא תיאום למשרדי קנדה ישראל ודרשו לקבל לאלתר הבהרות בנוגע למועד קבלת הדירה.
עדנה בוים מציינת כי בעלה שיתף את מנהלת המכירות בפרויקט בפרטים על אודות מחלתו הקשה והניתוח המסובך שהוא עתיד לעבור בארה"ב, וזו התחייבה בפניהם כי ההסכם ביניהם לרכישת הדירה בתוקף, והרגיעה את בעלה באומרה: "אל תדאג, הדירה לא מכורה, תיסע לשלום וחזור בשלום".
בתביעה נאמר כי במהלך חודש דצמבר 2010, לאחר שובם של בני הזוג בוים לישראל ואשפוזו של זאב בוים בבית החולים, נמסר לתובעת לתדהמתה על-ידי מנהלת המכירות כי הדירה נמכרה לאחרים, כי "לא החלטתם", ואף הוסיפה וציינה כי "שינינו את התוכניות" מבלי לפרט. לדברי עדנה בוים, בעלה ביקש ממנה להיאבק ולעשות את כל הדרוש על-מנת לקבל את הדירה לחזקתם.
במחצית חודש מרס 2011, לאחר מאבק ממושך במחלה, נפטר זאב בוים. לדברי עדנה בוים, קנדה ישראל הודיעה לה כי השיבה לה את כספי הפיקדון בסך 100,000 שקלים שהפקידו היא ובעלה המנוח בסמוך לאחר חתימתם על הסכם ההצטרפות לפרויקט, וכי היא אינה מחויבת כלפיה עוד.
בתביעה נאמר כי בתגובה למכתב התראה בו נדרשה קנדה ישראל לקיים את התחייבותה, היא השיבה כי הצדדים ניהלו מספר פעמים משא-ומתן לגבי רכישת זכויות בפרויקט לגבי דירות שונות, אך בשום שלב לא הגיעו להסכמה לעניין זהות הדירה ואף לא לעניין מחיר הקרקע, ולכן לא באה לעולם עסקת רכישה ולא נחתמו הסכמי רכישה.
לטענת התובעת, באמצעות עוה"ד אבישי חלפון ומאיה יעקובי, קנדה ישראל ידעה "לחזר" אחריה ואחרי בעלה שר השיכון דאז על-מנת לצרפם לפרויקט עד כדי תכנון הדירה הייחודי, אך משלא התאים לה ההסכם שהתגבש, מסיבות השמורות עמה והקשורות כנראה במצבו של בעלה המנוח, התנערה קנדה ישראל מההסכם בטענות שווא.
לדברי עדנה בוים, בניגוד לטענת קנדה ישראל, המשא-ומתן צלח והצדדים הגיעו להסכמות סופיות לעניין זהות הדירה והתמורה, ומעבר לכך קנדה ישראל מעולם לא הודיעה לה על ביטול הסכם ההצטרפות, אלא חזרה על התחייבויותיה, והאחריות לכך שהסכם ההצטרפות לא קוים מוטלת כולה לפתחה.
אשר על כן מתבקש בית המשפט להורות על אכיפת הסכם ההצטרפות באופן שלפיו ייקבע כי על קנדה ישראל למכור לתובעת דירה הזהה במאפייניה לדירה שנבחרה על ידה ועל-ידי בעלה המנוח ובתמורה זהה.
בנוסף מתבקש בית המשפט לחייב את קנדה ישראל לשלם לתובעת פיצוי בגובה ההפרש בין שווי הדירה במועד החתימה על הסכם ההצטרפות לפרויקט, לבין שווי הדירה כיום, אשר עומד על דרך ההערכה בלבד בשלב זה על סך 2.5 מיליון שקלים בניכוי כספי הפיקדון. בנוסף - להורות על השבת הפיקדון לידי התובע בערכו כיום בסך 122,000 שקלים.

ת.א. 45274-01-14
תאריך:  28/01/2014   |   עודכן:  28/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אילן פיבקו  זאב בוים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אלמנת השר בוים תובעת את קנדה ישראל
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
מענין כיצד זה היה לשליח ציבור
צורי  |  28/01/14 14:47
2
מענין כיצד זה היה לשליח ציבור
צורי  |  28/01/14 14:47
3
מענין כיצד זה היה לשליח ציבור
צורי  |  28/01/14 14:47
4
מענין כיצד זה היה לשליח ציבור
צורי  |  28/01/14 14:47
5
מענין כיצד זה היה לשליח ציבור
צורי  |  28/01/14 14:47
6
1.2 מיליון עבור הקרקע כן ?!
נדלניסט1111  |  28/01/14 15:18
7
לתחושתי עולה פה ריח של נגוד
בנצי 25  |  28/01/14 19:35
8
1.2 מיליון ש"ח עבור 240 מ"ר???
כתומית  |  29/01/14 08:27
 
- אכן כן, התעניינתי בדירה בקומה
מתי מכפר סבא  |  29/01/14 10:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
חברי המועצה לשידורי כבלים ולווין דורשים לזמן את מנכ"ל משרד התקשורת אבי ברגר להסביר את פארסת ההדחה של יו"ר המועצה    ברגר עמד בראש ועדת איתור שהמליצה על מועמדת הקשורה לשר ארדן
יפעת גדות
חוקרים שסקרו עשרות מחקרים שנעשו כדי לבחון את יעילות ויטמין C במניעת הצטננות וכתרופה למצב, גילו כי מעטים סיפקו ראיות לכך, אם בכלל    רק תוספות אבץ נמצאו יעילות במניעת הצטננויות    תרופות כאיבופרופן ופרצטמול נמצא יעילות בהורדת החום ושימוש בדבש הקל על גרון כואב
עופר וולפסון
למצטרפים להסדר "מונה נטו" יקובע "תעריף רצפה" של 33.32 אגורות שתשלם חברת החשמל לכל צרכן שיצטרף להסדר לתקופה של 10 שנים מרגע החיבור, והוא יוצמד הצמדה מלאה למדד המחירים לצרכן    במקביל יוכלו הצרכנים למכור עודפי ייצור
עופר וולפסון
רק יצרנים, יבואנים ומשווקים בודדים וקטנים של ציוד אלקטרוני יהיו פטורים מחובות החוק למחזור הציוד    הפסולת האלקטרונית תיאסף בכל הרשויות המקומיות במרכזי איסוף עירוניים וכן מכשירים גדולים באמצעות איסוף מהמדרכה
איציק וולף
מערכת הביטחון דנה באפשרויות הפעולה להשבת מסמכים צבאיים סודיים רבים שהחזיק ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון, בביתו הפרטי בניגוד לחוק    אחת מאפשרויות הפעולה - מתן הוראה למשטרה לפשוט על חוות שקמים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il