X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התפוסה כמעט 100%, דמי השכירות יציבים בדרך כלל "אין שוק לנכסים מניבים - חברות מוכרות רק מתוך אילוצים"
▪  ▪  ▪
סגי איתן, מנכ"ל נכסים ובנין [צילום: דן לב]

יציבות שוררת בשוק הנכסים המניבים העיקריים, משרדים ומרכזים מסחריים - - אמרו היום (יום ג', 28.1.14 ) יזמי נדל"ן, בפגישה שנערכה בגבעתיים מטעם חברת דן אנד ברדסטריט. אבי מוסלר, מנכ"ל אמות השקעות, אחד הגורמים המובילים בשוק: " "שוק המשרדים טוב. המוסדיים מתחילים להיות גורם בענף. התשואה - 7% עד8%. בשנה האחרונה השכרנו 40,000 מ"ר. כבר כמה שנים אומרים שיהיו בעיות, אך הכלבים נובחים והשיירה עוברת".
אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב ים: "לחברתנו ארבעה מרכזי משרדים. התפוסה בבניינים בחיפה, הרצליה ובאר שבע היא יותר מ-95%. יש ביקוש גדול של חברות היי-טק, גם בינלאומיות. בשנה האחרונה השכרנו לשתי חברות בינלאומיות גדולות: אפל שכרה 13,000 מ"ר בהרצליה, ומיקרוסופט שכרה 7,000 מ"ר בחיפה. דויטשה טלקום הוא דייר גדול שלנו בבאר שבע. אנחנו משקיעים מיליארד שקל בבניית 200,000 מ"ר בבאר שבע. קריית הסייבר תשב שם. באר שבע הופכת למעצמת היי-טק. דמי השכירות יציבים, והחוזים ארוכי טווח. "
סגי איתן, מנכ"ל נכסים ובנין (החברה האם של גב ים): "הפארקים להיי-טק ימשיכו להראות עוצמה. מגיעה מילה טובה למדינה, שעוזרת לקדם את עסקי ההיי-טק בבאר שבע. אני צופה שבשלוש השנים הקרובות יבנו בתל אביב 360,000 מ"ר משרדים. הביקוש הוא 90,000 מ"ר לשנה, כלומר ייווצר עודף הצע של 90,000 מ"ר, וזה לא נורא. יש להביא בחשבון שלא כל הפרויקטים המתוכננים ייצאו לפועל: בכמה מהם לא יצליחו היזמים להשיג מימון, ובאחרים יעדיפו יזמים לשבת ולחכות ולראות מה מצב השוק".
קול פסימי: דמי השכירות בירידה
אבשלום לוי, מנכ"ל מליסרון, חברה מובילה בקניונים, השמיע קול פסימי יחסית: "דמי השכירות ירדו בשיעורים של עד 5%. הפדיונות בענף המסחרי עלו אשתקד ב-3.5%. אני צופה המשך ירידת דמי השכירות. שוכרים שלנו מאיימים שיעברו למרכזים אחרים, ואנחנו נאלצים להוזיל את השכירות. עם זאת, התפוסה בקניונים שלנו היא 100% ואין דבר כזה בכל העולם!"
גם נציג חברת גזית-גלוב הודיע, כי התפוסה במרכזים המסחריים החברה בישראל (בתל אביב, ראשון לציון וערים אחרות) עומדת על 98%.
"המוסדיים לא משקיעים ביזום מרכזים מסחריים"
מנכ"ל מליסרון השמיע בדבריו גם את ההערכה הבאה: "אין כיום שוק בישראל למכירת נכסים מניבים. חברות מכרו לעתים, אך רק מתוך אילוצים. אפריקה-ישראל מכרה קניון (ברמת אביב - א.ל.) כדי לגייס מזומנים. אנחנו נאלצנו למכור כמה קניונים, רק בגלל הוראה של הממונה על הגבלים עסקיים".
מנכ"ל שיכון ובינוי נדל"ן תמיר דגן, ציין אספקט אחר: "המוסדיים אינם מוכנים להשקיע ביזום מרכזים מסחריים. הם מוכנים לקנות, כאשר הקניון כבר בנוי. חברת הביטוח הראל קנתה 50% מקניון עיר ימים בנתניה, שבו אנחנו שותפים, אך רק עם גמר הבנייה. הכנסת שותף מסייעת במימון".
מנכ"ל אספן, אילן גיפמן, הצטרף להערכה זו: "אין בישראל אפשרות לעסקות בנכסים מסחריים בני 300 עד 400 מיליון שקל. העסקות ככן הן בעשרות מיליוני שקלים בלבד. לכן פנינו לחוץ לארץ. בחודש האחרון נכנסנו לשלוש עסקות בהיקף כולל של 500 מיליון שקל!"

תאריך:  28/01/2014   |   עודכן:  28/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יזמי נדל"ן: יציבות בשוק הנכסים המניבים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל י. לוין
שר הביטחון מאמין כי הלחץ הכלכלי, פוליטי וצבאי שהיה על אירן, הוא שהביא אותה למשא-ומתן הנוכחי מול ארה"ב    "המשא-ומתן הביא לשחרור אירן מהלחץ ומהבידוד המדיני שהיא הייתה שרויה בו"
אלעזר לוין
ראשי 20 חברות נדל"ן גדולות: מחירי הדירות סבירים, ואין סיכוי ממשי ל-150,000 דירות להשכרה    חנן מור: מחירי הדירות בתל אביב - לא הגיוניים, ובנייה להשכרה לא תהיה    פייגלין: אין שכונות רפאים    20,000 שקל לעובד בנין לחודש"
מיטשל א' לוין
בגליציה הסירו היהודים את המסכה מעל פניה שהכת האנרכיסטית שדגלה בפולחנים רדיקליים
יצחק דנון
עדנה בוים טוענת כי קנדה ישראל הפרה התחייבות מפורשת למכור לה ולבעלה המנוח דירה בפרויקט היוקרתי BLUE במתחם הקאנטרי בגלילות בכך שמכרה את הדירה לצד שלישי
עידן יוסף
חברי המועצה לשידורי כבלים ולווין דורשים לזמן את מנכ"ל משרד התקשורת אבי ברגר להסביר את פארסת ההדחה של יו"ר המועצה    ברגר עמד בראש ועדת איתור שהמליצה על מועמדת הקשורה לשר ארדן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il