X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הארגון טוען בפנייתו לבית הדין לעבודה כי משרד החינוך מבקש לחסל את פעילותו על-ידי פגיעה במייסדות הארגון ובפעילותיו והרתעת גננות מלהצטרף לשורותיו
▪  ▪  ▪
הגננות נרתעות מהצטרפות לארגון [צילום אילוסטרציה: AP]

ארגון הגננות והמחנכות טוען כי משרד החינוך פועל באמצעות בכיריו לשם חיסול פעילותו באופן מתמשך ושיטתי, וכי לצורך כך מתקיים שיתוף פעולה ענף בין משרד החינוך לבין הסתדרות המורים, המניב שורה של פעולות מחתרתיות וגלויות לצורך פגיעה בארגון ובמוסדותיו.
הטענה מועלית במסגרת פניית הארגון לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב למתן צו זמני להורות למשרד החינוך לחדול ממעשי ההתנכלות נגד מייסדות הארגון, דורית חזן, יו"ר הארגון ואורנה הדר, חברותיו ופעילותיו. בנוסף מתבקש בית הדין להורות למשרד החינוך להימנע מכל פעולה המתערבת בהתארגנות החדשה, המנסה לסכל את ההתארגנות, להשפיע על ציבור הגננות ולהרתיען מלהצטרף אל הארגון.
לדברי הארגון, ציבור הגננות, המונה כ-14,000 גננות, קופח במסגרת ההסכמים הקיבוציים עליהם חתמה הסתדרות המורים עם משרד החינוך, והסתדרות המורים התייחסה אל ציבור זה כאל מיעוט זניח שזכויותיו והאינטרסים המיוחדים לו אינם ראויים לטיפול ו/או אינם מצדיקים מאבק מיוחד.
הארגון מציין כי בנסיבות בהן חל קיפוח מתמשך בייצוגן של הגננות, החליטו הגננות להקים ארגון שייצג אותן נאמנה ויגן על האינטרסים שלהן. בפנייה לבית הדין נאמר, כי מדובר בהתארגנות ראשונית הפועלת לגייס לשורותיה חברות וחברים רבים במטרה לחתום בסופו של דבר על הסכם קיבוצי נפרד לאוכלוסיית הגננות בישראל.
אולם, הקמתו של הארגון ופעילותו הענפה איננה מקובלת על משרד החינוך, ועל כן הוא פועל במאמץ רב למנוע מהארגון להרחיב את פעילותו. זאת על-ידי נקיטה בשורה של מעשי התנכלות, ביניהם מניעת כניסתן והשתתפותן של נציגות הארגון בכנסים ארציים של משרד החינוך, ניסיון להשתקת קולו של הארגון, בין היתר על-ידי ראיונות בתקשורת, הוצאת מסרים המבטאים עמדה השוללת את זכות קיומו של הארגון, ומניעת הזכות להתבטא ולפעול בנושאים הרלוונטיים לציבור הגננות בישראל.
לדברי הארגון, באמצעות עוה"ד אריאל שמר, אשר סלע וליאת שושן-ברק, מדיניות משרד החינוך מרתיעה גננות מלהצטרף לשורות הארגון, וההצטרפות לארגון גובה מחיר כבד של נקיטת אמצעים משמעתיים, התעלמות הגורמים המקצועיים, נידוי וכיוצא בזה.
לסיכום נטען בבקשה, כי מדובר במסכת שלמה של התנהגויות ומעשים מצד משרד החינוך שחלקם מהווים הרתעה ואיום כלליים כלפי ציבור הגננות וחלקם מהווים "סיכול ממוקד", דהיינו פגיעה ישירה במייסדות הארגון והפעילות בו, על-מנת להראות לציבור הגננות בישראל כי מוטב להן שלא להצטרף לארגון הגננות או להביע בו תמיכה פן יבולע להן.
בית הדין מתבקש על-ידי הארגון לנקוט יד קשה הרבה יותר נגד המדינה הפועלת כגרועה שבמעסיקים ובניגוד גמור לזכויות היסוד להן זכאים כלל העובדים, ולהטיל עליה בגין הפגיעה בזכות ההתארגנות סנקציות כבדות הרבה יותר מאלו שהיו מוטלות על מעסיקים בגופים פרטיים או אפילו בגופים דו-מהותיים.
אשר על כן מתבקש בית הדין, בנוסף לסעד הזמני המבוקש, לחייב את המדינה בתשלום פיצוי על-פי חוק ההסכמים הקיבוציים בסך 800,000 שקלים.

ס"ק 47770-01-14
תאריך:  30/01/2014   |   עודכן:  30/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארגון הגננות והמחנכות: מש' החינוך מתנכל לנו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תגובה לכתבה
גננת דרומית  |  1/02/14 19:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
האשראי החדש של החברה מקבוצת קרדן הועבר ישירות, יחד עם סכומים מהחברה-האם, לחשבונות על שם הנאמנים של מחזיקי אג"ח, העומדים לפרעון בחודש הבא
עופר וולפסון
תהליך צמצום רכישות האג"ח של הבנק הפדרלי אמור להמשיך ולהחליש את המטבעות של השווקים המתעוררים, אך בינתיים לא פועל על השקל    ירידה מתחת ל-3.47 עשויה לסלול את הדרך לשפל חדש מתחת ל-3.45
יפעת גדות
אחרי שחשה בצירים תכופים יצאה עם בעלה ברכבם הפרטי לכיוון בית החולים    כאשר הגיעו לצומת הכניסה לנהריה, הרגישה את ראש התינוקת מתחיל לבצבץ והבינה שהלידה למעשה החלה    לחדר הלידה נכנסה כשהיא צועדת על שתי רגליה ומחזיקה את התינוקת, עדיין מחוברת אליה בחבל הטבור, בידיה
יפעת גדות
רמות גבוהות של שלושה חומרים שאותרו בבדיקת נשיפה יכלו לנבא סרטן ריאות אצל 95% מהחולים, בעוד שרמות נורמליות של חומרים אלו הצביעו על גידולים לא-סרטניים אצל 80% מהחולים
יצחק דנון
משרד החקירות טוען כי החוקר הנתבע הפר את התחייבותו המפורשת בחוזה שנחתם ביניהם שלא להעניק שירותי חקירה למשרד ניסן יעקובי חקירות במקביל לשירותיו למשרד ויצמן-יער
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il